וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מי ימונה למפקד גולני? מאבקים בצמרת ומועמד דרוזי

21.10.2013 / 22:00

חילוקי דעות במטה הכללי סביב השיבוץ לבחירת המפקד הבא של גולני. המועמדים: אלופי המשנה דוד זיני, עמית פישר ורסאן עליאן שעשוי להיות הדרוזי הראשון שיפקד על החטיבה החומה

בחירת המפקד הבא של חטיבת גולני מעוררת מתיחות בצמרת צה"ל. באופן מסורתי, במטה הכללי יושבים לא מעט אלופים נושאי כומתה חומה שרוצים להשפיע על זהות מחליפו של אל"מ יניב עשור, ולהתמנות לעמוד בראש החטיבה האגדית. כיום, בצמרת הצבא נותר קצין אחד נושא כומתה חומה והוא סגן הרמטכ"ל הנוכחי האלוף גדי אייזנקוט, שמוגדר כמועמד מוביל לרשת את הרמטכ"ל הנוכחי גנץ. לדעתו יש השפעה רבה על דיוני שיבוץ תפקידים (סגן הרמטכ"ל לשעבר האלוף יאיר נווה, אף הוא נושא כומתה חומה, יצא לחופשה ללא תשלום עד להכרעה בשאלת הרמטכ"ל הבא - א"ב).

המועמדים הם אלופי המשנה, דוד זיני, עמית פישר ורסאן עליאן. לקראת ההכרעה בשאלה מי מבין הגולנצ'יקים ייבחר לתפקיד היוקרתי, טוענים קצינים בכירים בחטיבה, נוצר מתח משמעותי בין אייזנקוט לאלוף פיקוד צפון האלוף יאיר גולן. הראשון ממליץ למנות לתפקיד את אל"מ עמית פישר, גולנצ'יק בכל רמ"ח איבריו שמוכר לא רק כלוחם ומפקד נועז אלא גם כאסטרטג שפיקד ביד רמה על חטיבה 769 באוגדה 91 על גבול לבנון. מנגד, גולן מעדיף את אל"מ זיני, מפקד יחידת אגוז בעבר, שבו הוא רואה אחד המפקדים האמיצים שגדלו בחטיבה.

לזכותו של אל"מ עליאן נרשם עבר מבצעי מפואר. אם ימונה אל"מ עליאן לתפקיד תהיה זו הפעם הראשונה שייבחר מח"ט גולני בן העדה הדרוזית. הוא מתגורר בשפרעם, נשוי ואב לבן, פיקד בעבר על גדוד דוכיפת, היה מח"ט אלכסנדרוני ועד לחודש אוגוסט כיהן כמח"ט מנשה (גזרת ג'נין).

מדובר צה"ל נמסר: "אין בכוונתנו להתייחס לרכילות מגמתית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully