וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבלם אלסנדרו נסטה הודיע על פרישה מכדורגל

האיטלקי (37), שזכה עם איטליה במונדיאל 2006 ונחשב מגדולי הבלמים בתולדות המשחק, הודיע: "אני רוצה להיות מאמן"

עולם הכדורגל נפרד מאגדה: אלסנדרו נסטה הכריז על פרישה מממשחק בגיל 37. הבלם האיטלקי המיתולוגי הודיע כי הוא תולה את הנעליים והצהיר: "עכשיו אני רוצה להיות מאמן". נסטה הודיע ביולי כי זאת תהיה העונה האחרונה שלו כשחקן פעיל, ולאחר שנפצע במשחק קבוצתו מונטריאול וככה הנראה לא ישחק יותר בהמשך העונה, הוא הצהיר שעתה הוא מתרכז בעתיד. "אני חושב שאנוח בחודשים הקרובים לפני שאתחיל ללמוד את הנושא".

נסטה חתם ביולי 2012 במונטריאול מה-MLS, בשורותיה שיחק בשנתיים האחרונות. ביום שבת מונטריאול תשחק נגד טורונטו במשחק שנועל את עונת ה-MLS והקבוצה תמשיך לפלייאוף, אולם נסטה נפצע ביום שבת ב-1:2 של מונטריאול על פילדלפיה ויצא בצליעה מהמגרש בדקה ה-89. נסטה נפגע בשוק וככל הנראה זה היה משחקו האחרון ככדורגלן מקצוען.

אלסנדרו נסטה במדי נבחרת איטליה במונדיאל 2006. Mike Hewitt, GettyImages
יישאר במגרש, מהצד השני של הקווים. נסטה במדי נבחרת איטליה במונדיאל 2006/GettyImages, Mike Hewitt

לפני המשחק נערך טקס מרגש לבלם, והוקרן סרטון המציג את הישגיו המפוארים לאורך הקריירה. הרבבות באיטצדיון של מונטריאול הריעו ממומשכות לנסטה, שנאם באיטלקית: "הרבה חושבים שבגיל שלנו חושבים על הנוחות, אבל הוכחנו שאנחנו באים לכאן לא רק כדי לחוות חוויה, אלא כדי לנצח. ככה למדו אותנו מאז שנולדנו - לשחק כדי לנצח".

"אני לבטח אאמן בעתיד, לבטח אנסה זאת, אני מרגיש שזה משהו שאני יכול לעשות", הוסיף נסטה, "ייקח לי כמה חודשים ללמוד את זה וייקח זמן לצבור ניסיון. איפה אאמן? לא יודע".

חברו של נסטה לקבוצת מונטריאול, מרקו די ואיו, אמר: "אלסנדרו הוא אחד משחקני ההגנה הטובים בעולם, הוא אלוף וחבר אמיתי. אני גאה ששיחקתי לידו. זה עצוב שהוא פורש, אבל הוא יישאר בעולם הכדורגל".

בלם מונטריאול אלסנדרו נסטה. Jamie Sabau, GettyImages
שיחק כדי לנצח. נסטה במדי מונטריאול/GettyImages, Jamie Sabau

נסטה גדל בלאציו האיטלקית ועלה לקבוצה הבוגרת של המועדון ב-1993. ב-1997 מונה לקפטן לאציו, ועמה זכה בתשע שנותיו בקבוצה בגביע האיטלקי (1998), גביע אירופה למחזיקות גביע והסופר קאפ האירופי (1999) ואליפות איטליה (2000). ב-2002 נסטה עבר למילאן והפך לאחד מסמליה. הבלם זכה עם הרוסונרי פעמיים בליגת האלופות (2003, 2007), שתי אליפויות איטליה (2004, 2011), גביע איטליה (2003), אליפות העולם לקבוצות (2007) ובסופר קאפ האירופי (2003, 2007).

נסטה, אחד הבלמים הגדולים בהיסטוריה של הכדורגל, שיחק בנבחרת איטליה בין השנים 1996 ל-2006. הוא זומן לסגל הסקוואדרה אזורה ליורו 1996, אולם לא שותף באף משחק. את הופעת הבכורה שלו בכחול רשם באוקטובר 1998 מול מולדובה במוקדמות גביע העולם. במונדיאל עצמו הוא שיח בשלושת משחקי הבית המוקדם לפני שנפצע. נסטה הגיע עם נבחרת איטליה לגמר יורו 2000, ושיחק גם במונדיאל 2002 ויורו 2004. רגע השיא בקריירה לו הגיע ב-2006 כשזכה עם איטליה באליפות העולם, אולם הבלם שותף בשלושה משחקים בלבד משום שנפצע במשחק נגד צ'כיה בשלב הבתים וצפה בהמשך הטורניר מהספסל. לאורך שנותיו באזורי נסטה שיתף פעולה עם פאביו קנבארו והשניים הרכיבו את אחד מצמד הבלמים הטובים בהיסטוריה.

נסטה שיחק 261 משחקים בכל המסגרות במדי לאציו, וכבש במדיה שלושה שערים. בשער עונותיו במילאן שיחק 326 משחקים בכל המסגרות וכבש 10 שערים. במונטריאול, עמה זכה באליפות קנדה ב-2013, שיחק 26 משחקים. לנסטה 78 הופעות במדי נבחרת איטליה.

אלסנדרו נסטה שחקן מילאן. רויטרס
קריירה אדירה שהגיעה אל קצה. חוגג במדי מילאן/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully