וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גננות ברשת החינוך של ש"ס מסייעות בגיוס הקולות

21.10.2013 / 10:10

אחרי תעמולת הבחירות שהתגלתה בבית ספר של ש"ס, הקלטה שהגיעה לידי וואלה! חדשות מעלה כי גננות מתקשרות להורים ושואלות על כוונתם להצביע לסיעות ש"ס בבחירות המקומיות

יח"צ - חד פעמי

לאחר שנחשף בשבוע שעבר כי ש"ס מנצלת את בתי הספר שלה לתעמולת בחירות בניגוד לחוק, כעת נודע לוואלה! חדשות כי גם בגני הילדים פועלים בניגוד לחוק ומסייעים למפלגה בבחירות המקומיות. אף שהחוק אוסר על מי שמקבל שכר מהמדינה לפעול ולהשפיע בבחירות לטובת גורם פוליטי כלשהו, גננות העובדות ברשת החינוך של ש"ס התקשרו להורי התלמידים כדי לבדוק אם בכוונתם להצביע לסיעות ש"ס בבחירות לרשויות המקומיות השבוע.

מהקלטה שהגיעה לידי וואלה! חדשות עולה כי כל הגננות של הרשת התבקשו על ידי התנועה לבדוק אם ההורים מתכננים להצביע לה בבחירות לעיריות השונות, וכי הן חילקו ביניהן את העבודה. "ביקשו מכל הגננות לברר עם כל האימהות אם הם בוחרים בש"ס". אמרה הגננת בשיחה עם אחת האימהות. "כל השנים שיש בחירות לעירייה או לכנסת הם מבקשים שנעזור להם, שנברר מי בוחר בש"ס מההורים, זה לא רק אותך ספציפית, אלא את כולם אחד-אחד". כאשר שאלה האם אם ביקשו לברר רק בגן הספציפי שבה בתה לומדת, השיבה הגננת כי כל הגננות בכל הרשות התבקשו לעשות כן.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"כל השנים שיש בחירות לעירייה או לכנסת הם מבקשים שנעזור להם"/מערכת וואלה!, צילום מסך

בשבוע שעבר נשלחו על ידי עמותת חדו"ש מכתבים לגורמי אכיפת החוק, שבהם פורטו עוד כמה תלונות נגד תנועת ש"ס, מהן עולה שזו עוברת על חוק הבחירות. במכתב צוינה דרישה להעניש את האחראים לדבר, כדי להפסיק את "הזלזול בחוק", כהגדרתם.

בין השאר, הוזכרו הפצת תפילת פיטום הקטורת וברכות עבור מי שיצביע לש"ס ברחבי הארץ, בניגוד לחוק האוסר לחלק ברכות או קמעות בניסיון להשפיע על צורת ההצבעה של הבוחרים. כמו כן, נטען שרבנים המשמשים כרבני שכונות, ומקבלים משכורת מהמדינה, היו חתומים על מודעות הקוראות להצביע לש"ס.

לאחרונה חילקה הנהלת בית הספר "תומר דבורה", השייך לרשת מעיין החינוך התורני של ש"ס באשדוד, מכתב לתלמידות בית הספר, שבו נקראים ההורים להצביע בבחירות המקומיות עבור מפלגת ש"ס. "מוטלת עלינו חובת האחריות לשמור על מחננו באחדות, לבסס ולחזק את הוראת מרן זצוק"ל... ורצונו והוראתו של מרן הייתה לבחור ש"ס", נכתב. "על כן, נבקש מכל ההורים להיות נשמעים להוראת מרן ואנו, כבית ספר שפועל תחת רשת מעיין החינוך, מחויבים משום הכרת הטוב למרן ולכל הפועלים ועמלים למען קיומה... נבחר יחדיו בש"ס, בברכת: 'ועשית ככל אשר יורוך', הנהלת בית הספר".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
המכתב שחולק לתלמידות "תומר דבורה"/מערכת וואלה!, צילום מסך

מנכ"ל חדו"ש, הרב עו"ד אורי רגב, פנה בעקבות כך לשר החינוך שי פירון, ליועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין ולכמה גורמים נוספים וביקש לנקוט נגד האחראים צעדים פליליים, לבדוק אם נעשו פעולות דומות גם בבתי ספר אחרים ולהפסיק את המימון לרשתות החינוך הפוליטיות. "נוסח כרוז זה הוא לכאורה עבירה פלילית וחריגה, חמורה מטוהר הבחירות, המעמידה את מערכת החינוך הממומנת על ידי הציבור לשירות הפוליטיקה המפלגתית", אמר.

מתנועת ש?ס נמסר כי לא הייתה פנייה לעובדי רשת החינוך לסייע בנושא הבחירות ובמידה ופנו לעובדים הפנייה לא הייתה מטעם התנועה.

לקריאה נוספת:
ש”ס מנצלת את בתי הספר שלה לתעמולת בחירות בניגוד לחוק
אריה דרעי: ”משה ליאון צריך להיות ראש עיר כי הוא מזרחי”
הרב אמסלם: תומך בברקת לראשות עיריית ירושלים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully