וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נדחתה תביעתה של איה כורם נגד עננה

16.10.2013 / 20:32

בית המשפט בחיפה דחה את תביעתה של כורם לביטול ההסכמים בינה לבין חברת התקליטים, וקבע כי על הזמרת לשלם הוצאות משפט על סך 25 אלף שקלים

איה כורם מפסידה בסיבוב השני מול עננה, חברת התקליטים שלה לשעבר: לאחר שבחודש ינואר האחרון שופט בית המשפט המחוזי בחיפה פסק כי כורם תוכל להשתתף בפסטיבל הזמר העברי מבלי שיתנהל משא ומתן בין רשות השידור לבין עננה, נראה כי הגלגל התהפך ומי שיישא בתוצאות היא דווקא הזמרת, שחויבה לשלם כעת לעננה הוצאות משפט על סך 25 אלף שקלים.

בשנת 2005 חתמה כורם עם עננה על הסכמים לפיהם עננה תהיה המנהלת העסקי של כורם, המו"ל של יצירותיה ומפיקת כל ההקלטות שלה. במסגרת ההסכמים הללו, הועברו לעננה זכויות היוצרים ביצירותיה של כורם, ניתנה לה זכות בלעדית להפיץ את יצירותיה ולמסחר אותן ונקבע מפתח לחלוקת ההכנסות בין הצדדים לאחר החזר ההשקעות של עננה. בהסכמים נקבעה תקופה שבמהלכה ההתקשרות תהיה בתוקף. תקופת המחדל בהסכמים היתה למשך 18 שנים, זאת בתנאי שלכורם יופקו 6 אלבומים בתוך 9 שנים. במידה ולא יקרה הדבר, תקופת ההסכמים תוארך באופן אוטומטי וכורם טענה בפני בית המשפט כי הדבר לא צודק שכן אלבומיה יכולים להיות מוקלטים לאורך תקופה של עשרות שנים וכך היא תישאר כבולה במשך כל הזמן הזה לעננה שתיהנה מרווחיה.

כורם ועננה עבדו יחדיו במשך כחמש וחצי שנים במהלכן עננה קידמה את הקריירה של כורם, הפיקה עבורה שני תקליטים, ארגנה לה הופעות וטיפלה בניהולה. בפברואר 2010 שלחה כורם לעננה הודעת ביטול של ההסכמים, וכשנה לאחר מכן הגישה תביעה בה היא מבקשת כי בית המשפט יצהיר שההסכמים בוטלו על ידה כדין. מנגד, הגישה עננה תביעה בה היא ביקשה שבית המשפט יצהיר שההסכמים בתוקף.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
איה כורם/מערכת וואלה!, צילום מסך

כאמור, בחודש ינואר האחרון שופט בית המשפט המחוזי בחיפה, ד"ר עדי זרנקין, התיר לכורם להשתתף בפסטיבל הזמר תשע"ג ובכלל זה להקנות לרשות השידור ולמפיקת הפסטיבל את הזכויות על השיר, אשר הולחן על ידה ויבוצע על ידה. משמעות הדבר היא שכורם ביצעה בעצמה את המשא ומתן מול רשות השידור, מבלי להסתמך על הסכמה ושיתוף פעולה של חברת עננה בע"מ ויניב דוידסון העומד בראשה - שניהלו אותה בעבר. כמו כן הזכויות על השיר נשארו של כורם. בנוסף, בית המשפט קבע אז כי דרישתם של עננה ודוידסון לניהול מו"מ לשינוי התקנות, אינה אלא הצבת קשיים לא ראויה על כורם.

בפסק הדין שניתן אתמול (שלישי) לאחר ערעור עננה, דחה בית המשפט את תביעת כורם על כל חלקיה, קיבל את תביעת עננה, והצהיר שההסכמים בין הצדדים אכן בתוקף. עוד נקבע כי העובדה שכורם הפכה תוך שנים ספורות מיוצרת אנונימית לאמנית מוכרת היא אמנם בזכות כשרונה אך גם בזכות פעילותה של עננה, ובהקשר זה קבע בית המשפט כי הוכח בעדויות ובמסמכים כי עננה ביצעה פעולות בלתי מבוטלות לקידום הקריירה של כורם. כמו כן התייחס בית המשפט למכתב תודה והערכה ששלחה כורם לצוות של עננה בשנת 2008, וציין כי כורם עצמה הודתה כי בזמן אמת היא לא טענה בפני עננה טענה כלשהי הדומה לטענות שטענה בבית המשפט.

"אני מבינה היום שמה שחשוב בשבילי הוא לתת את המקסימום בכל פעם, כי אני יודעת שזה מה שאתם עושים בשבילי", כתבה כורם במכתב התודה. "אני מאושרת שכולכם איתי, אתם נותנים לי כוח וגב חזק. המעורבות היום-יומית שלכם היא קריטית בעיניי ודעתכם חשובה לי מאוד". עם זאת, יש לציין כי כורם שלחה את המכתב לקראת צאת אלבומה השני, "שפה זרה", שהיה פחות מצליח מאלבום הבכורה שלה, ולכן מכתב תודה למפיקי האלבום הינו צעד די מתבקש ונהוג בתעשיית המוזיקה המקומית ואין בו משום להראות על קשר יוצא דופן באופן מיוחד בינה לבין עננה - אותה, נכון להחלטת בית המשפט, תפצה כעת כורם בסכום של 25 אלף שקלים עקב דחיית תביעתה לביטול ההסכמים.

‫ממשרד יחסי הציבור של כורם נמסר: "אנו לומדים את פסק הדין ושוקלים להגיש ערעור".‬‎

עננה יוצגה בהליך על ידי עורכי הדין בנימין חורף ועדו חיטמן ממשרד יגאל ארנון ושות'. כורם יוצגה על ידי עורכי הדין בועז בן צור ואלעד פלג.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully