וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מינסוטה טימברוולבס: להסיר את הקללה

שגיא רפאל

16.10.2013 / 10:48

מחממים את הפרקט: תשע שנים נעדרה מינסוטה המתוסכלת מהפלייאוף. הוולבס לא מחפשים מהפכות ומאמינים שחומר השחקנים הנוכחי יצליח לשבור את הבצורת. השאלה היא האם מדובר בחבורת שחקנים שמקבלת יותר מדי כסף, או קבוצה שמסוגלת לעשות משהו בליגה

קווין לאב (מימן), מינסוטה וולבס, ליד ריק אדלמן. Don Ryan, AP
קווין, אתה רואה את הפלייאוף, תביא אותו אליי. לאב ואדלמן/AP, Don Ryan

תקציר הפרקים הקודמים

מאזן בעונה שעברה: 51:31

סיימה את העונה: מקום 12 במערב

עונת הקאמבק של ברנדון רוי במינסוטה לא התנהלה כמצופה. רוי הביא איתו את הקארמה של הטרייל בלייזרס והפך את העונה של הטימברוולבס לרווית פציעות. הקורבן העיקרי היה כוכב הקבוצה, קווין לאב. 13 יום לפני פתיחת העונה לאב שבר שתי עצמות בכף היד, והיה אמור לשבת בחוץ 6-8 שבועות. הוא חזר במפתיע 10 משחקים לתוך העונה עם 34 נקודות ו-14 ריבאונדים. לרגע היה נראה שהפציעה לא פגעה בו כלל. מהר מאוד התגלה שהוא לא החלים לגמרי והאחוזים שלו מכל הטווחים היו מחרידים. 35% מהשדה, 22% משלוש, ו70% מהעונשין. בתחילת ינואר הוא שבר שוב את היד באותו מקום, וסיים את העונה.

העונה של רוביו הלכה הפוך ודומה. רוביו חזר באמצע דצמבר, ולקח לו די הרבה זמן להיכנס לעניינים. מכיוון שגם לפני הפציעה רוביו קלע באחוזים רעים, ומכיוון שהוא עבד על השיקום בקיץ ולא על הקליעה, אף אחד לא הופתע שהם נשארו נמוכים. מאידך, ככל שנמשכה העונה רוביו מצא יותר את המשחק שלו, והשאיר אופטימיות במינסוטה לקראת העונה הבאה.

גם צ'ייס באדינגר היה פצוע יותר מבריא, וניקולה פקוביץ' ואנדריי קירילנקו הסתפקו ב-60 משחקים. על ברנדון רוי אין יותר מדי מה לספר. הברכיים הספיקו לחמישה משחקים בלבד, ונראה שהפעם הפרישה היא לתמיד. במינסוטה מקווים שהוא ייקח איתו את הקללה. אפילו המאמן ריק אדלמן הפסיד משחקים בינואר כשעזב את הקבוצה על מנת לשהות עם אשתו שהייתה מאושפזת בבית החולים.

ואם כל זה לא מספיק, הגיע הבעלים גלן טיילור, והעביר ביקורת על הכוכב הגדול קווין לאב, מה שגרר אופרת סבון קטנה (וענקית בקנה מידה מיניאפוליסי) בקבוצה.

אני יודע מה עשיתם בקיץ האחרון

באו: קווין מרטין, קורי ברואר, רוני טוריאף, שאבאז מוחמד (רוקי), גורגי ג'אנג (רוקי)

עזבו: אנדריי קירילנקו, לוק רידנאור, ברנדון רוי, מיקל ג'לאבל, גרג סטימסמה

הראשון לעזוב את הקבוצה היה הג'נרל מנג'ר דייויד קאהן. מתקופתו של קאהן יזכרו בעיקר בחירות דראפט רעות, והרבה בדיחות של ביל סימונס. במקומו התמנה פליפ סונדרס. המאמן הוותיק אימן את מינסוטה בתקופת קווין גארנט, וחוזר עכשיו למיניאפוליס לנהל את הקבוצה. הפעולה הראשונה של סונדרס הייתה לפייס את קווין לאב, ובינתיים יש שקט בגזרה.

בדראפט הוא המיר בחירת סיבוב ראשון בשתי בחירות מאוחרות יותר, ואסף את שאבאז מוחמד וגורגי ג'אנג. הראשון נחשב לבחירת לוטרי אחרי התיכון, אבל עונה רעה במכללות, וסיפורים מוזרים אחרים (למשל שהוא מבוגר בשנה ממה שכולם חשבו) הפכו אותו להימור באמצע סיבוב ראשון. השני שחקן שיכול לתרום קצת הגנה, אבל לא הרבה יותר.

אנדריי קירילנקו בחר לוותר על 10 מיליון דולר בתמורה לשלושה מיליון דולר בברוקלין, ואת הכסף סונדרס ניצל כדי להביא את קווין מרטין מהת'אנדר (28 מיליון לארבע עונות). מרטין אמר שישמח להישאר בת'אנדר גם אם זה ידרוש קיצוץ בשכר, אבל כשהתחילו לדבר מספרים זה לא החזיק מים. סונדרס החזיר לקבוצה את קורי ברואר. ברואר נבחר על ידי מינסוטה ושיחק שם 3.5 עונות. עונה בינונית שלו על הספסל של דנבר גרמה למינסוטה לשלם לו 14.1 מיליון דולר לשלוש עונות. הרבה בשביל סווינגמן שקלע 29% מהשלוש בדנבר.

סונדרס החתים מחדש את צ'ייס באדינגר לשלוש שנים (15 מיליון), ואחרי קיץ ארוך ומו"מ מתיש החזיר גם את ניקולה פקוביץ' במחיר של 60 מיליון דולר לחמש עונות. באדינגר שיחק רק 23 משחקים בעונה שעברה, וכבר הספיק להיפצע ולעבור ניתוח בברך. הוא לא יפתח את העונה, ועדיין לא ידוע מתי הוא יחזור. פקוביץ' סנטר התקפי מעולה, אבל לא שומר טוב. ריבאונדר כמו לאב צריך לידו חוסם, ולא בטוח שפקוביץ' הוא האיש הנכון. גם הוא מתקשה לעבור את רף 60 המשחקים לעונה, מה שהופך את הסכומים לקצת גבוהים.

לא נראה שהקבוצה עברה את הרענון הדרוש. היא הוציאה המון כסף על שחקנים שמחמיצים יותר מדי משחקים במהלך העונה. רוביו מלהיב, אבל הקליעה הרעה יוצרת המון בעיות לקבוצה, ולקבוצה יש בעיקר קלעים שלא שומרים, ושומרים שלא קולעים. החוזה של לאב מובטח לשתי עונות בלבד, ואם הקבוצה לא תראה התקדמות היא תהיה חייבת להתחיל לחשוב על טרייד, כדי לא לאבד את לאב בלי תמורה בעוד שני קיצים.

מה מי מו

חמישייה: ריקי רוביו, קווין מרטין, קורי ברואר, קווין לאב, ניקולה פקוביץ'

ספסל: ג'י ג'י בראה, אלכסי שבד, צ'ייס באדינגר, דרק וויליאמס, רוני טוריאף, שאבאז מוחמד, דאנטה קאנינגהאם, כריס ג'ונסון, גורגי ג'אנג.

מאמן: ריק אדלמן, 22 עונות כמאמן ראשי בליגה, מתחיל עונה שלישית במינסוטה

מועמד לפריצה: לקח לריקי רוביו הרבה זמן לחזור לכושר משחק מלא, ולהלהיב את האוהדים כמו שעשה בעונתו הראשונה. בתחילת הקיץ סונדרס אמר שרוביו צריך לעבוד על הקליעה שלו. טוב שהוא לא הוסיף שהחורף ירד שלג במיניאפוליס. עם 35% מהשדה בשתי עונות ב-NBA, זה מובן מאליו שרוביו צריך לעבוד על הקליעה שלו. הוא חייב לעלות לאזור ה42% לפחות כדי להיות אפקטיבי. אליפות אירופה לא נתנה לנו רמזים שזה עומד לקרות, וגם במשחקי האימון רוביו מיעט לזרוק. אחרי קיץ שבו הוא היה בריא, והיה לו המון זמן לעבוד על המשחק שלו (העונה של מינסוטה נגמרה באפריל), הציפייה היא שרוביו יעשה את הפריצה הגדולה קדימה ויהפוך לרכז מוביל ב-NBA. יש לו את זה בהגנה, ויש לו את זה במסירה, עכשיו שיצרף רק את הזריקה.

מועמד לדעיכה: ריק אדלמן הוא דור הולך ונעלם. הוא מתחיל את עונתו ה-23 בליגה, וכרגע הוא המאמן הפעיל היחיד שיש לו יותר מ-1,000 ניצחונות (פופוביץ' שני עם 905). קיץ מוזר עבר על שוק המאמנים. ג'ורג' קרל זוכה במאמן העונה והולך הביתה. 9 קבוצות מדלגות על המועמדים הטבעיים ובוחרות במאמנים ללא ניסיון בתפקיד. ריק אדלמן מודיע שהוא חוזר למינסוטה לעונה הקרובה. זה לא היה פשוט. בעונה שעברה הוא נאלץ לעזוב את הקבוצה בינואר כדי לשהות לצד אשתו שהייתה חולה. היו מחשבות על פרישה, אבל אדלמן, שזכור בעיקר בזכות הקבוצות שבנה בפורטלנד ובסקרמנטו ממשיך, לעוד עונה. אחרון המוהיקנים.

אקס-פקטור: בריאות. בשתי העונות האחרונות הפציעות הכו בשני הכוכבים הגדולים של הקבוצה (לאב ורוביו), אבל אף שחקן חמישייה אחר לא ידוע כאיש הברזל. פקוביץ' מקפיד להחמיץ 20 משחקים בעונה, באדינגר כבר פצוע, וגם מרטין החמיץ 100 משחקים בחמש העונות האחרונות. אם החברים לא ישנסו מותניים, רוביו ולאב יישארו לבדם במערכה. אם כל ערב שחקן אחר ייקח ערב חופשי, זה פשוט לא יעבוד.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

ולכדור הבדולח

תסריט אופטימי: קווין לאב חוזר לממוצעי דאבל דאבל, והאחוזים קופצים למעלה. ריקי רוביו שובר את רף ה-40% וממשיך לספק היילייטים רבים. פקוביץ' מצליח להישאר בריא, וההתקפה של ריק אדלמן היא הדבר הכי כיפי ב-NBA. מינסוטה חוזרת לפלייאוף מהמקום השמיני במערב.

תסריט פסימי: מינסוטה מתחילה רע, ופסטיבל קווין לאב לאן מתחיל. ריקי רוביו שובר את רף ה-30% מהצד הלא נכון. פקוביץ' מחשב משחקים לפי דולרים ומחליט ש-60 מיליון מספיקים ל-60 משחקים בעונה. לאדלמן נמאס והוא מעדיף לפרוש. מינסוטה עם עוד עונת לוטרי, אבל עם סיכוי קלוש לבחירה גבוהה. פליפ סונדרס גורם לאוהדים להתגעגע לקאהן.

תחזית: מינסוטה לא מספיק טובה לפלייאוף במערב החזק, ולא מספיק רעה לבחירת דראפט גבוהה. במקרה הזה לאב לא יישאר שם יותר משנה. השאלה היחידה היא מתי סונדרס יהיה מוכן ללחוץ על הדק הטרייד, ומה התמורה שהוא יכול לקבל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully