וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיגוע בפסגות: מחבל חדר ליישוב ופצע ילדה בת 9

המחבל חתך את גדר היישוב שבבנימין והגיע למרפסת אחד הבתים. "ראיתי אדם עם כובע גרב יורה בי", סיפרה הילדה, שנפצעה קל. התושבים נקראו להישאר בבתים, והצבא סרק את האזור

צילום: שי מכלוף ועומר מירון עריכה: טל רזניק

פיגוע בהתנחלות פסגות: ילדה בת 9 נפצעה אמש (שבת) באורח קל על ידי מחבל פלסטיני שככל הנראה חדר ליישוב הנמצא ממזרח לרמאללה. כוחות צבא הוקפצו למקום, ויחד עם משטרת מחוז ש"י פתחו בסריקות בפיקודו של מפקד חטיבת בנימין, אלוף-משנה יוסי פינטו. במהלך הסריקות אותרה פרצה בגדר החכמה של היישוב, וכן נמצאו עקבות, אולם המחבל טרם אותר. לדברי הילדה, שחרף הפציעה נותרה בהכרה מלאה, היא זיהתה יורה, אף שאין ודאות כי בכך מדובר. "ראיתי אדם עם כובע גרב יורה בי, כנראה עם אקדח", סיפרה הילדה למשפחתה. בעקבות האירוע התבקשו תושבי פסגות להישאר בבתיהם ולא לצאת החוצה, מחשש להישנות הירי או להימצאות מחבל אחד או כמה מחבלים ביישוב. שעות ספורות אחר כך הורשו לחזור לשגרה.

"כל היישוב בסגר מוחלט", סיפר לוואלה! חדשות לאחר האירוע דוד צביאל, דובר פסגות. לדבריו, כוחות הביטחון עברו וסרקו בית-בית ביישוב כדי לפסול את האפשרות שהמחבל עודנו בתחומי ההתנחלות. "האירוע לא הסתיים, נא להישאר בבתים בדלתות נעולות, ולהיצמד לנשק אישי למי שיש", לשון ההודעה שנשלחה לתושבים. כשעה אחרי הפיגוע דיווח רוכב אופנוע ישראלי למשטרה שאש נפתחה לעברו בכביש סמוך לפסגות. לא היו נפגעים באירוע זה ובמערכת הביטחון בודקים את הדיווח.

כוחות הביטחון בכניסה ליישוב פסגות. נועם מושקוביץ
כוחות הביטחון עורכים סריקות ביישוב, אמש/נועם מושקוביץ

הילדה, שנפצעה בצווארה, קיבלה טיפול מצוות מגן דוד אדום שהוזעק לזירה, ופונתה לבית החולים שערי צדק בירושלים. "תוך כדי קבלת הקריאה על המקרה ממוקד המבצעים במד"א, הבנתי כי מדובר במשפחה שגרה בסמיכות לביתי", אמר שלמה פטרובר, מנהל מרחב ירושלים במד"א המתגורר ביישוב. "הגעתי לבית המשפחה וראיתי את הילדה הפצועה. המשכתי בטיפול בה יחד עם כונני מד"א מהיישוב עד הגעת ניידת טיפול נמרץ". פרמדיק מד"א יוני הכהן הוסיף: "הילדה היה מבוהלת, עייפה וכאובה. היא דיברה איתנו כל הדרך, היא הייתה ממש גיבורה". היא אושפזה ביחידת הטראומה במצב יציב. בהמשך היא הועברה לחדר ניתוח והיא נבדקת על ידי רופא אף-אוזן-גרון כדי לברר אם מדובר בפגיעה כזו.

ד"ר דני פינק, מומחה לרפואת כירורגיה בית חזה שטיפל בילדה בבית החולים שערי צדק, סיפר כי במוסד הרפואי לא בטוחים אם מדובר בפצע ירי או שמא בפצע דקירה. "זיהינו חתך בבסיס הצוואר השמאלי בעומק של סנטימטר ולאורך שלושה-ארבעה סנטימטר. היה דמם ורידי שנשלט מיד וחתך נוסף ליד האוזן השמאלית. ישנו פצע נוסף בגבה שלא נראה כפצע יציאה של קליע", אמר. לדבריו, גם בדיקת האולטרסאונד שללה פגיעה באיברים פנימיים. "ניתן לומר שהיא יצאה בנס ואני מקןוה שתוכל להשתחרר מחר", סיכם.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
ילדה בת תשע נפצעה קל בפיגוע ביישוב פסגות, 5 באוקטובר 2013. נועם מושקוביץ
כוחות הביטחון בכניסה ליישוב פסגות/נועם מושקוביץ

ראש המועצה האזורית מטה בנימין, אבי רואה, אישר כי גובר החשד כי מדובר באירוע חדירה ליישוב ולא בירי צלף כפי שחשבו בתחילה, בעקבות עדותה של הילדה. לדבריו, אביה של הילדה הוא סגן רכז הביטחון של פסגות וגם אמה עובדת ביישוב. "מדובר במשפחה מבוססת ופעילה", ציין. דובר היישוב הוסיף כי למרות הקרבה לרמאללה, "נהנינו בשנים האחרונות משקט, והאירוע הלילה הוא חמור ביותר ואינו פשוט ליישוב כה צעיר כמו פסגות".

האזור בו אירעה התקרית

התקרית החמורה היא השנייה שאירעה אתמול ביהודה ושומרון. בשעות הבוקר פרץ רכב פלסטיני מחסום של משמר הגבול באזור הכפר סבסטיה הסמוך לשכם. שני לוחמי מג"ב שנדרסו על ידי כלי הרכב נפצעו קל ופונו לקבלת טיפול רפואי בבית החולים מאיר בכפר סבא. מפקד המחסום פתח באש לעבר גלגלי הרכב, שנמלט מהמקום ואותר מאוחר יותר סמוך לכפר בורקה. כוחות גדולים של צה"ל, מג"ב ומשטרת מחוז ש"י פתחו בסריקות לאיתור הנהג. נסיבות האירוע אינן ברורות, אך נבדק חשד כי מדובר באירוע על רקע לאומני.

ילדה בת תשע נפצעה קל בפיגוע ביישוב פסגות, 5 באוקטובר 2013. נועם מושקוביץ
"אירוע לא פשוט ליישוב כה צעיר כמו פסגות". קצין צה"ל עם תושבת המקום, אמש/נועם מושקוביץ

לקריאה נוספת:
השב”כ: זינוק חד במספר הפיגועים בחודש ספטמבר

בהכנת הידיעה השתתף אמיר בוחבוט

(עדכון ראשון: 21:37)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully