וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הורים נגד השבתת גני הילדים: "די להשתמש בנו"

2.10.2013 / 0:06

הורים לילדים קטנים הביעו זעם על החלטת הסתדרות המורים לפתוח הבוקר את הגנים ברחבי הארץ בעיכוב של שעה במחאה על הצתת גן הילדים בדרום. "זה כלי כוחני והוא המוצא האחרון"

צילום: רומן ואינר, עריכה: יאיר דניאל

השבתת גני הילדים הצליחה להרגיז את ההורים: אתמול (רביעי) הודיעה הסתדרות המורים על השבתת גני הילדים בכל רחבי הארץ הבוקר למשך שעה אחת ופתיחתם ב-9:00, במחאה על הצתת גן הילדים במושב חלץ באזור לכיש שלשום, על פי החשד בידי הורים לילד בגן שזעמו על הגננת לאה כהן. עם זאת, מאוחר יותר הודיע מרכז השלטון המקומי כי סייעות הגנים יעבדו כרגיל, וכי ניתן יהיה להפעיל את הגן בסיוע הורים, למרות איסור על כך מטעם הסתדרות המורים. במקביל, הגישה עמותת "הורים עובדים לשינוי", באמצעות משרד עו"ד גורודיסקי ושות', בקשה להוצאת צו מניעה לשביתה לבית הדין האזורי לעבודה בתל אביב, אך הבקשה נדחתה אמש על ידי בית הדין.

ההתכתשות הותירה הורים רבים מבולבלים, ולא בטוחים כיצד יצליחו לנהל שגרה יומית. חלקם אף חושבים שמדובר בצעד מחאתי שהגיע קצת מאוחר מידי. "איפה הייתה ההסתדרות כשהציקו לגננת קודם? עכשיו הם משביתים? מה זה נותן להם? מחר יש לי פגישות ועכשיו אני לא יודע מה לעשות, אנחנו בבעיה", אמר בשיחה עם וואלה! חדשות אורי, אב לילד בגיל הגן מהמרכז. "למרות שזו רק שעה, זה יגרור עיכובים בכל המשק. אם המטרה היא להעלות את המודעות לנושא, למה לא פעלתם קודם?". במקביל, נודע לוואלה! חדשות, כי הממונה על השכר במשרד האוצר הודיע למשרד החינוך כי ינכה את שעת ההשבתה משכרן של הגננות.

"רוצים למחות? תעשו הפגנה"

יערה ישורון, יו"ר ארגון "הורים עובדים למען שינוי", הביעה זעם רב על ההשבתה. "זה לא הגיוני, הוגן או מידתי להשתמש בכלי הכוחני הזה של שביתה", טענה. "זה טיפשי להפוך את זה עכשיו למאבק של הורים מול גננות. אם רוצים לגבות את הגננות, למה על חשבון הילדים וההורים? די להשתמש בנו. רוצים למחות? תעשו הפגנה". ישורון סיפרה כי דיברה עם הורים נוספים שהביעו את אותן תחושות. "למי יש אינטרס ליצור מצב כזה של הורים מול גננות? זה כלי כוחני והוא מוצא אחרון".

המקרה החמור עורר גם את זעמם של אנשי חינוך רבים, בהם גם שר החינוך שי פירון. פירון גינה שלשום בחריפות את ההצתה, ואמר כי "מדובר במעשה פסול ונפשע הפוגע לא רק ברכוש אלא מסכן את היקר לכולנו - שלומם וביטחונם של הילדים". כמו כן, שוחח השר עם מפכ"ל המשטרה, רב-ניצב יוחנן דנינו, ואמר לו כי על גורמי אכיפת החוק במדינה לעשות מאמצים עליונים כדי למצות את הדין עם הפושעים בהקדם האפשרי. לאחר המקרה, שוחח פירון עם הגננת וחיזק אותה: "המשיכי לעשות את העבודה החינוכית שאת עושה במשך שנים".

במקרה שאירע שלשום, הציתו אלמונים את גן הילדים וכן את מכוניתה של מנהלת הגן, שחנה סמוך לביתה. לא היו נפגעים בשתי ההצתות. שוטרי תחנת קריית מלאכי, בשיתוף חוקרי שריפות, הבודקים את נסיבות המקרה, חושדים כי מדובר בהתנכלות כלפי הגננת, וכי הורים של ילדים בגן הם שעומדים מאחורי ההצתה. שני בני אדם נעצרו ושוחררו לאחר חקירה. הבוקר הועברו הילדים לגן חלופי באשקלון, עד שיחזור הגן למצבו הקודם.

לפניות לכתבת מיכל רשף: michalresh1@walla.com

חשד: הורים הציתו את גן הילדים ואת מכונית הגננת
בגלל הצתת הגן: מחר שביתת אזהרה בת שעה בגנים

וואלה! סקול – ללמוד באינטרנט בכל מקום בכל זמן ובקצב שלך

(עדכון ראשון: 23:45)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully