וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המעופף הנועז: 160 קמ"ש בחריץ צר בסלע. צפו

29.9.2013 / 11:10

תיעוד: כל טעות קטנה הייתה עלולה לעלות לפעלולן האקסטרים ג'ב קורליס בחייו, במהלך הדאייה דרך המרווח שרוחבו 3.5 מטרים בלבד בצוק בסין. "הייתי חייב לשמור על דיוק מושלם"

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

פעלולן האקסטרים ג'ב קורליס הוציא אתמול (שבת) לפועל פעלול נועז במיוחד, כשעבר בדאייה חריץ בסלע ברוחב 3.5 מטרים, במהירות 160 קמ"ש. קורליס, אמריקני בן 37, קפץ ממסוק לבוש בחליפת כנפיים מעל לצוק בהר לנגשאן שבמחוז ז'ג'יאנג בסין, וחצה את החריץ, שעומקו 298 מטרים, במשך כעשר שניות עוצרות נשימה, במהלכן עלולה כל טעות קטנה להיות קטלנית. כשסיים את החצייה, פתח קורליס את המצנח שנשא עליו ונחת בשלום ליד קהל שחיכה לו במתח.

תיעוד: עף עם חליפת כנפיים ב-160 קמ"ש דרך חריץ בהר. רויטרס
"הדבר הכי אדיר שעשיתי עד כה". קורליס במהלך הקפיצה/רויטרס

קורליס קפץ מגובה עם חליפת כנפיים כמה פעמים בעבר, אך כפי שהסביר למגזין האמריקני Outside בשבוע שעבר: "בקפיצות האלו הייתי מדויק במיוחד לשבריר שנייה. הפעם, אני חייב לשמור על דיוק מושלם במשך עשר שניות לפחות". לאחר הקפיצה, לא הסתיר הפעלולן את ההתרגשות שאחזה בו וסיפר לכתבי הטלוויזיה שחיכו לו במקום: "זה הדבר הכי אדיר שעשיתי עד כה. אני כל כך שמח שהצלחנו לעשות את זה".

האמריקני קפץ בעבר בין היתר ממגדל אייפל בפריז ומעל פסל ישו בריו דה ז'נירו (ה"קורקובדו"). באפריל 2006, הוא תיכנן לקפוץ מבניין האמפייר סטייט בניו יורק, אך נעצר על ידי כוחות המשטרה בעיר. העונש שקיבל - שלוש שנות מאסר על תנאי ומאה שעות של עבודות שירות - בוטל לאחר מכן על ידי בית המשפט בטענה כי קורליס "מנוסה וזהיר מספיק בשביל לקפוץ מהבניין מבלי לסכן את חייו או את חייהם של אחרים". עם זאת, נאסרה כניסתו לבניין.

לקריאה נוספת
צרפת: מטפס הרים מצא אוצר אבוד על פסגת המון בלאן
צפו: טיפס 268 מטרים ללא ציוד בטיחות - כדי לעוף
מול פסל החירות: צפו באלוף העולם מזנק למים ממסוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully