וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לילה בלי כוכב: "הכוכב הבא" מתנשאת ומעצבנת בדיוק כפי ש"כוכב נולד" היתה

לילך וולך

18.9.2013 / 0:57

"הכוכב הבא" מנסה להתחדש ולהבדיל עצמה מ"כוכב נולד". אבל ההתנשאות על המתמודדים, היומרה לשנות את חייהם, והכפייתיות של השופטים מריחות בדיוק כמו הפורמט המוכר והמאוס

צילום מסך

צריכים חיבוק? נזיפה אבהית? עצה לחיים? אינטרוונשיין? אז טוב שבאתם – "הכוכב הבא" היא בדיוק אבל בדיוק המקום בשבילכם! היכנסו, היכנסו בלי פחד, ברוכים הבאים למשפחה החונקת והכפייתית החדשה שלכם. זה נחמד מאוד שאתם יודעים לשיר, אבל אתם עדיין לא מוצר סחיר. אה, מה באתם כצופים? בסדר גמור – תיכף גם אתם תהפכו לחלק מן המשפחה המורחבת של "הכוכב הבא", ויינתן לכם הכוח המפוקפק להעביר או לא להעביר את המועמדים לנבחרת השירה. וזה אגב, מפני שכמו בחבורת הגנבים ב"אוליבר טוויסט" – מרגע שאתה מוכרח להיות חלק מהמשפחה, תגלה שיעשו לך את המוות אם תרצה לעזוב.

"הכוכב הבא" לפחות בשלב האודישנים - השלב בו "כוכב נולד" הצליחה לבדר בדרך כלל - היא מתישה ומייאשת. מילא שנמאס, ובאמת שכבר נמאס מתחרויות קריוקי מהוללות, אלא שכל הפסאודו חוסר מעונבות ש"הכוכב הבא" מתעקשת ללבוש, היא עניין מיוזע במיוחד. מהנזיפה שקיבלה אורית ביינסאי ללכת ולשרת את המולדת לפני שהיא משרתת את טדי הפקות (מה דה פאק??), דרך האולפן שכאילו אינו אולפן, אלא סתם "זרקתי על עצמי מה שהיה בארון", רק שמה שהיה בארון הוא סלון של בורגנים. עד לכורסת הנשימות המעצבנת של רני רהב שהתעקש לנשום את אושרה דרך הזיופים שלה בעוד שהיה ברור שהיא מקבלת הנחת "סיפור חיים". ושאין בזה שום מעשה חסד אלא מעשה התנשאות מתאמץ.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מרגע שאתה מוכרח להיות חלק מהמשפחה, תגלה שיעשו לך את המוות אם תרצה לעזוב/מערכת וואלה!, צילום מסך

באופן כללי, מה שבולט במיוחד ב"הכוכב הבא" זה שהיא עסק מתנשא ומרגיז – חלוקת החיבוקים; כל קשקושי "האומץ שלך", "הסיפור המדהים שלך"; הרעפת המחמאות הלא מידתית. "החיים זה לא בתל אביב" מאנפף רני רהב. שמנהל את חייו איפה בדיוק, תזכירו לנו שוב? אייל גולן שמוחה על זה שאביתר קורקוס לא שר שיר מזרחי, למה בדיוק? בגלל שם המשפחה שלו הוא מחוייב לשיר מזרחית? מה שם את שופטי הזמר של "הכוכב הבא" לתפקד גם כקואוצ'רים לחיים? שום דבר, אלא שההתנשאות על הסתם איזה מותק מהרחוב שמגיעה עם קול פעמונים אבל עם חיים של ה-99% היא כבר עניין כל כך שגור, שנדמה שאנחנו ואותה מותק פשוט כבר שכחנו.

שכחנו מה היא טלוויזיית גילוי כשרונות שלא מתנהגת כמו "גבירתי הנאווה", ומשעשע שדווקא את השיר מהמחזמר הזה שחט אחד ממתמודדי ה"תראו-איזה-פריק-שייאללה" של פרק האודישנים. "הכוכב הבא", ממש כמו "כוכב נולד", מתיימרת להיות המכונה שתלחץ את הפחם עד שיהפוך ליהלום. הסיפור ה"מדהים" הזה שהשופטים כל כך מתפעלים ממנו, רגע לפני שהם שוכחים לתמיד מה השם של המתמודד? הוא לא סיפור, ולא מדהים. זה החיים האמיתיים, ככה הם נראים ומריחים.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ההתנשאות על הסתם איזה מותק מהרחוב שמגיעה עם קול פעמונים אבל עם חיים של ה-99% היא כבר עניין שגור/מערכת וואלה!, צילום מסך

אז עם כל המאמץ ומתיחת הפנים. ולמרות שאסי עזר הוא באמת מנחה מוכשר (יותר מכפי שקיבל מקום בינתיים לכל הפחות); ולמרות שאייל גולן וריטה משתלבים כאילו היו שם תמיד, ורני רהב מעצבן ממש כפי שליהקו וציפו ממנו להיות; ולמרות שאסתי גינזבורג, אהמ.... היא אסתי גינזבורג? וזהו. המיקום שלה ב"חדר המצב" משעשע, כי נראה שאין מצב. כלומר למצב אין שום דופק. ומעורבות הקהל בפורמט החדש רק מרתיעה בכמה שהיא דומה לאותו פרק מ"מראה שחורה", ולבד מהדמיון המטריד הזה, אין בה שום דבר טוב. ולמרות כל הנסיון – "הכוכב הבא" היא הכוכב הקודם, שהיא אותה "כוכב נולד" שנמאסה כבר לפני שתי עונות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully