וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בריאן קרנסטון נפרד מ"שובר שורות": "קשה לנסח את מה שעבר עליי". ראיון

כוכב "שובר שורות", שקיבל שלושה פרסי אמי על תפקידו בסדרה ואולי יזכה בעוד אחד, מסכם שש שנים בהן גילם את יצרן הסמים האימתני וולטר ווייט, מפרגן לקולגות ומתבאס מהקרחת

פחות משבועיים לפני שידור הפרק האחרון, "שובר שורות" מגיעה לישורת האחרונה שלה והיא בשיאה. אחרי שבחודשים האחרונים הציפייה לקראת שמונת הפרקים האחרונים בהחלט בתולדות הסדרה פורצת הדרך שזכתה לביקורות מהללות, ביום ראשון הקרוב היא תקווה לתרגם את המומנטום של יחסי הציבור לזכייה ראשונה באמי לסדרת הדרמה הטובה ביותר. מי שכבר מחזיק בהישג המכובד של שלוש זכיות רצופות בפסלון הנכסף כהצדעה לתפקיד המכונן בקריירה שלו, והוא באמצע שנות ה-50 לחייו, הוא בריאן קרנסטון, שגם השנה מועמד על תפקיד המורה לכימיה וולטר ווייט שהפך לברון הסמים של דרום מערב ארה"ב, הייזנברג.

קרנסטון הוכתר לא אחת על ידי צוות השחקנים וההפקה כרוח החיה על סט הצילומים באלבקרקי שבמדינת ניו מקסיקו. הצילומים הושלמו כבר בחודש אפריל ומסע הקידום האחרון בהחלט שלו לקראת שידור הפינאלה מלא נוסטלגיה וציפייה לעתיד. אין ספק שלמרות שכבר היה מועמד לאמי לראשונה בשנת 2002 על תפקידו הקומי ב"מלקולם באמצע", היתה זו "שובר שורות" שהפכה אותו לאחד השמות המבוקשים בתעשייה. אולי משום שמדובר בתהילה לה הוא זוכה בעשור השישי לחייו, קרנסטון הוא תופעה יוצאת דופן בקרב הכוכבים ההוליוודים שכן הוא עם רגליים על הקרקע, שמח לענות לכל שאלה ושוזר בדיחות ואווירה נעימה לכל אורך השיחה איתו. ההיפך המוחלט מבן דמותו שייפרד בקרוב מהמסך.

הרגעים הגדולים של הייזנברג:

הראיון עם קרנסטון מתקיים במסגרת קידום עליית הפרקים האחרונים, לפני מספר שבועות במלון בבברלי הילס. הוא מגיע לסוויטה בה מתקיים הראיון ולפני שאשת יחסי הציבור מסיימת את המשפט לגבי כמה זמן מוקצב לראיון, הוא מעיר בצורה מאוד לא אופיינית שהוא ינדב כמה דקות מזמנו אם יהיה צורך. "אני גאה שזכיתי לגלם דמות אייקונית שזכתה לתהודה כה משמעותית בקרב הצופים, אבל הגיעה השעה להמשיךהלאה", הוא אומר. "בניגוד לצופים, ששת השנים האחרונות היו לא קלות עבור אשתי שחלקה לפתע מיטה עם זר מפחיד בשם וולט, אבל היא בעיקר ממש לא אהבה את הקרחת, שביגרה אותי משמעותית במראה".

- מהו הפרק הטוב ביותר לדעתך?

"קשה מאוד לבחור, הפרק עם הזבוב למשל הוא אנומליה ומעיין מחזה של שני שחקנים, כאשר הוא מציב במרכז את מערכת היחסים בין וולט לג'סי פינקמן. אני לא אובייקטיבי מספיק כדי לקבוע חד משמעית מהו הפרק שהייתי בוחר כטוב ביותר. מההתחלה ועד הסוף זה חתיכת מסע בהמשכים של אדם בשם וולטר ווייט שהיה במצב בו הוא כבר ויתר על חייו. כשאנחנו מכירים אותו לראשונה הוא מורה תיכון לא יוצלח, עם מעט משקל עודף ושיער פרוע ואחרי שהוא מתבשר שהוא חלה בסרטן עולמו מתהפך. כל פרק מגיע בעקבות העלילה המופיע בפרק שקדם לו. אין חלוקה לקטגוריות או שלבים כדי לאפיין עונה אחת או פרק מסוים".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מערכת היחסים במרכז/מערכת וואלה!, צילום מסך

"היו הרבה פרקים שהיו מסובכים לצילום עבורי משום שהקושי שלי איתם כשחקן נבע מסיבות שונות, בין אם המשקע הרגשי שהיה כרוך או המורכבות הטכנית שנלוותה אליהם. אני מוריד בגדים, לובש בגדים, מבשל את הקריסטל מת' וכל הסיטואציה היא בלתי נתפשת כי אתה יודע שהדמות חופרת לעצמה בור ועדיין חובה עלייך לשמור על פוקוס. רגשית אני תמיד אנצור את הפרק בעונה השנייה בו אני נותן לחברה של ג'סי, ג'יין, למות".

- איך הרגשת בקו הסיום?

"הימים האחרונים של הצילומים היו בלתי אפשריים לעיכול עבורי. כולם שאלו אותי איך אני מרגיש והיה לי קשה לנסח את מה שעבר עליי. אני בעיקר הייתי מאוד שמח עבור יוצר הסדרה שהוא פרש אותה על פניי כמות הפרקים המדויקת שהוא מצא לנכון, מבלי למרוח או לדחוס. הסיפור זרם בצורה טבעית מושלמת ואני סבור שהמעריצים יהיו מאוד מרוצים. אני אישית חתמתי פרק בחיי עם התפקיד החשוב ביותר בקריירה שלי".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"התפקיד החשוב ביותר בקריירה שלי"/מערכת וואלה!, צילום מסך

קרנסטון (57) נולד בקליפורניה להורים מתחום השואוביז שלא היה להוטים במיוחד שבנם ימשיך בדרכם. הוא היה נשוי בתחילת שנות ה-80 למפיקה בשם מיקי מידלטון במשך ארבע וחצי שנים ובגיל 35 נישא בשנית לשחקנית רובין דירדן, כאשר לשניים בת משותפת, כיום סטודנטית למשחק שממשיכה את המסורת המשפחתית. הוא הופיע בסרטים "להציל את טוראי ריאן" ו"ארגו" זוכה האוסקר של בן אפלק מהשנה החולפת, אולם יותר מכל המעריצים זוכרים לי את דמותו של רופא השיניים טים וואטלי ב"סיינפלד".

ב"מלקולם באמצע" הוא גם עבר אל מאחורי המצלמה וביים מספר פרקים, כמו גם ב"שובר שורות" ובסדרות קומיות מובילות נוספות כמו "המשרד" ו"משפחה מודרנית". בקיץ הבא הוא יופיע על המסך הגדול בעיבוד החדש לסרט האסונות "גודזילה" ורק לאחרונה נודע שהוא לוהק לתפקיד הנבל לקס לות'ר לסרט ההמשך המדובר "איש הפלדה 2" שיפגיש לראשונה את סופרמן ובאטמן בקיץ 2015. קרנסטון נהנה מאינטראקציה עם מעריציו ובמהלך כנס קומיק-קון האחרון אף צעד ברחבה של מרכז הירידים בסן דייגו כאשר הוא עוטה מסכה – של וולטר ווייט.

בריאן קרנסטון ב"סיינפלד":

"היו כבר פעמים בעבר שכל מיני מפורסמים לבשו תחפושת כדי להסתובב בפומבי, אבל מעולם לא של עצמם", הוא מספר בחיוך. "אנשים נבהלו מהמסכה ולא ייאמן כמה היא דומה לי, החל מצבע הגוף ועד לקמטים. היה מי שתיעד אותי במצלמה וכשצפיתי בוידאו לאחר מכן לא היה ספק שמדובר בוולטר ווייט האמיתי מול עיניי. איזה זוג ניגש אליי ואמר שאם זה באמת היה בריאן קרנסטון זה היה יכול להיות ממש מלהיב, אבל אמרתי בקול מעוות 'נכון, אבל זה בסך הכל אני' - והם פשוט המשיכו בדרכם".

- יש סיכוי שנראה את וולטר ווייט בסדרת הבת המתוכננת סביב דמותו של עורך הדין סול גודמן?

"סדרת הבת המתוכננת היא כולה סביב סול ואני חושב שזה שווה פיתוח, בעיקר כי אולפני סוני ובעיקר היוצר וינס גיליגן לא היו הולכים על פרויקט שכזה מבלי להיות משוכנעים שיש בזה ערך, מעבר לאתנחתא קומית. ביום שאחרי 'שובר שורות' הם צריכים להגיע לקרקע משותפת ממנה אפשר להרחיב את הדמות של סול ואני יודע שזה כבר לא חלק מהעבודה השוטפת שלי. אבל אני יותר מאשמח מלהופיע כאורח, לא משנה באיזה קונטקסט אבל אם זה באמת יקרה אני בטוח שזה אהנה מכל הרגע".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ייפגשו בספין אוף?/מערכת וואלה!, צילום מסך

- במה אתה צופה בטלוויזיה?

"אהבתי בתקופה האחרונה את "בית הקלפים" וזאת עוד דוגמא מצוינת לאופן הצפייה של זמננו, אם יש לך זמן פנוי אתה יכול לצפות בכמה פרקים אחד אחרי השני דרך פלטפורמה כמו נטפליקס. כל זה מוסיף לתור הזהב של סדרות טלוויזיה והעובדה שהקהל האיכותי נמצא שם, והוא לא מוכן לסבול תוכן שאינו פחות מצוין. זה לא עובד יותר".

- ידעת שלפי בלוגים מסוימים כבר מזמן הוכרזת כפייבוריט לתפקיד לקס לות'ר?

"האמת ששמעתי על זה, חבל שלא הרימו אליי טלפון ישירות. אני חושב שלקס לות'ר הוא אדם שאינו מובן כיאות והוא בסך הכל מתוק להפליא".

- יש מחשבות על התפקיד הבא?

"אני בטח שלא מתכוון להפסיק לשחק ואני מתכנן להופיע במחזה, לנצל הזדמנות להעביר את יכולות המשחק שלי באופן יותר מינימליסטי אבל כזה שיספק אותי באותה מידה ואולי אפילו יותר. אני בטוח שרק שברירמכמות הצופים של "שובר שורות" יצפה בזה ועדיין זה המון".

- ומה לגבי דמות טלוויזיונית חדשה?

"אולי בסדרה הפוכה בה יציעו לי לגלם מישהו שהופך מנבל לאדם טוב".

העונה האחרונה של "שובר שורות" משודרת בימי שבת ב-21:30 בערוץ yes Oh HD ו-yes VOD

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully