וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש אמ"ן ב-40 שנה לכיפור: "שתמיד ינקר בנו הספק"

13.9.2013 / 8:58

ראש אמ"ן אמר כי איכות ההערכה של המודיעין היא טובה, "גם אם אינה חפה מטעויות". אף שטרם מלחמת יום כיפור התקשו לזהות את הסימנים, לדבריו, כעת הניתוח הוא "שקול ומעמיק"

"הישגי אמ"ן בשנים האחרונות ובימינו אנו הם הישגים יוצאי דופן. היקף המידע עצום ואיכותו גבוהה", כך אתמול (רביעי) ראש אמ"ן האלוף אביב כוכבי ביום עיון לקציני אמ"ן לציון 40 שנה למלחמת יום הכיפורים, שראתה את אחד הכישלונות החמורים של מערך המודיעין הישראלי.

האלוף כוכבי הבהיר כי איכות ההערכה של אגף המודיעין כיום היא טובה, "גם אם אינה חפה מטעויות". לדבריו, הניתוח שמתבצע על ידי המערך על חייליו וקציניו הוא שקול ומעמיק. הוא הוסיף כי היכולות הגבוהות יוצרות תחושת ביטחון גבוהה. "אין פסול בביטחון עצמי, אך תחת שתי הסתייגויות: שלא ייווצר ביטחון מופרז, ושתמיד ובהתמדה ינקר בנו הספק".

במלחמת יום הכיפורים התקשה אגף המודיעין בצה"ל בפיקודו של האלוף אלי זעירא להטיל ספק בהערכה ש"קיימת סבירות נמוכה למלחמה". גם להטלת הספק התייחס האלוף כוכבי, כשאמר: "הספק הוא חיה כבדה מנומנמת ועצלה שלא בקלות מתרוממת לריצה. צריך לפתח שיטות שלא רק יעירו את הספק אלא כאלו שיציקו לו ולא יאפשרו לו להירדם ולו לרגע". לטענת האלוף, הטלת הספק נועדה גם לעודד פרשנות נוספת. "ספק וביטחון צריכים להיות שזורים זה בזה", הסביר.

ראש אמ"ן התייחס לאיומי הטרור בגבולות המדינה ולאיומים הנשקפים ממעגלים רחוקים יותר, שמשפיעים בתקופה זו על מדינת ישראל בכלל ועל המודיעין בפרט. "במציאות משתנה ודינאמית, כל ארגון - ואמ"ן בראש - חייב להשתנות ולפרוץ דרכים חדשות. יש לי ביטחון רב באנשי אמ"ן".

עוד באותו נושא:
ערב יום כיפור: הרב עמאר ביקש סליחה מהרב עובדיה
לקראת יום הכיפורים: סגר בשטחים וכוננות מוגברת
כך נראתה מלחמת יום הכיפורים ממחלקת המדינה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully