וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"עד קצה גבול היכולת": גדוד 890 מתרגל מלחמה

14.9.2013 / 20:00

באוויר וביבשה, בדרום ובצפון: למעלה משבוע תורגלו חיילי גדוד הצנחנים הוותיק במצבי מלחמה קיצוניים ומגוונים. "אין אחד במזה"ת שיכול להישיר אליהם מבט", מצהירים מפקדיהם

צילום: דובר צה"ל, עריכה: מיכאל ברגמן

שעה שכל העולם עוסק בשאלה האם יש להיערך למלחמה אזורית, חיילי גדוד 890 של חטיבת הצנחנים כבר טעמו את טעמה של המלחמה. לא, אין מה לדאוג, מדובר בסך הכול בתשעה ימים של תרגיל גדודי מקיף שנערך בימים האחרונים. אך דווקא בזמנים רגישים אלו, דומה שהצנחנים חדורי מוטיבציה ומוכנים לקרב יותר מכל.

ככל גדודי הצנחנים, גם השירות ב-890 הוא בהתנדבות. אף אחד לא מכריח מישהו כאן להישאר, אבל מי שהגיע לא רוצה ללכת. "מדובר בגדוד הוותיק ביותר בחטיבה", מנסים בצנחנים להסביר, "זהו גדוד עם מורשת קרב מפוארת, קשוח ומצטיין". אין כמעט מלחמה או מבצע שהגדוד לא נטל בו חלק, וגם בימים אלו, כאשר מציינים 40 שנה למלחמת יום הכיפורים, הגדוד עודנו זכור כמי שנטל חלק בקרב הקשה בחווה הסינית.

תרגיל גדוד 890 חטיבת הצנחנים. דובר צה"ל
"המנהלת של התרגיל מנסה לדמות עד כמה שניתן מצב של מלחמה"/דובר צה"ל

שמונה חודשים מתאמנים הצנחנים, עוברים טירונות ואימון מתקדם, אבל התרגיל הגדודי הוא גולת הכותרת של חיל הרגלים. במשך תשעה ימים ושמונה לילות החיילים מתרגלים מלחמה. כמעט ללא שעות שינה, ועם מנות קרב שמגיעות או לא מגיעות דרך כוחות האספקה, מתרגלים החיילים לחימה במתארים שונים – פשיטות על כפרים, לחימה בשטח בנוי, לחימה בשדה פתוח, צניחת לילה, כיבוש נקודות אסטרטגיות, מארבים והסתערויות. "המנהלת של התרגיל מנסה לדמות עד כמה שניתן מצב של מלחמה", מסביר סגן מפקד הגדוד - רב סרן לירון ביטון, "לקחת את החיילים עד לקצה גבול היכולת הפיזית, במצבי קיצון קשים ובעיקר ללמד אותם לחשוב אחרת ולפתור בעיות, לנהל את עצמם גם במצבים קשים מאוד באופן אסטרטגי ומושכל".

בגולן ובנגב, ביום ובלילה, החיילים צעדו כשהם נושאים על עצמם משקלים גדולים, לעיתים הועברו באמצעות ג'יפים, לעיתים במסוקים ואפילו – כן, טנקים. "השתדלנו לדמות מצב של מלחמה ולכן העברנו אותם באותם אמצעים שמעבירים חיילים בשטח", מספר ביטון, "מדובר בתרגיל מאוד ארוך, תרגיל בו החיילים מנותקים לחלוטין מכל טלפון נייד או אמצעי תקשורת אחר ועוסקים כמעט 24 שעות ביממה בתרגול תרחישים ולחימה. מלבד שיתופי פעולה עם חיל האוויר, שריון, תותחנים והנדסה יש גם את היכולות המיוחדות ברמת החטיבה והגדוד אותם אנו מתרגלים. אלו הם משימות מסווגות שאיני יכול להרחיב עליהם".

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
תרגיל גדוד 890 חטיבת הצנחנים. דובר צה"ל
"אין אויב בגזרה שמצוי ברמת מוכנות ובעל יכולות כמו הלוחמים האלה"/דובר צה"ל

"אני מאוד שבע רצון מהתוצאות וההישגים", מסכם בסיפוק גורם בכיר בגדוד, "מצב הרוח של הלוחמים והסגל מעולה. תרגלנו שיתוף פעולה עם הרבה מאוד יחידות בצבא כולל שריון, ארטילריה, חיל האוויר במסוקים והצנחות, הנדסה לפתיחת מעברים וחציית מכשולים. שיתוף הפעולה היה טוב מאוד, מלמד ופורה ומועיל לשני הצדדים".

במידה ואזור הצפון יתלקח כמו שאסד מבטיח, עד כמה התרגיל שהחיילים מבצעים כרגע רלוונטי?

"התרגיל מכוון לכלל החזיתות ולאו דווקא למצב ביטחוני כזה או אחר", מספר הגורם הבכיר, "לא הייתה הכנה מיוחדת לסוריה אלא למלחמה ואני יכול להגיד בסיפוק שהלוחמים מוכנים אליה מאוד. אין אויב בגזרה שמצוי ברמת מוכנות ובעל יכולות כמו הלוחמים האלה ואין אחד במזרח התיכון שיכול להישיר אליהם מבט".

לפניות לכתב יאיר אלטמן: talk2yaira@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully