וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

4 מיליון שקלים פיצויים למשפחתו של האסיר X

גלעד גרוסמן

10.9.2013 / 20:25

פרקליטות המדינה הגיע להסדר עם משפחתו של בן זיגייר, האסיר שהתאבד בתאו ב-2010. במסגרת ההסדר יועברו למשפחה למעלה משני מיליון שקלים עוד השנה, והיתר - בארבע השנים הבאות

צילום: רשת ABC האוסטרלית, עריכה: יותם בן דוד

צפו בתחקיר רשת ABC על התאבדותו של זיגייר

הסכם פיצויים בין המדינה למשפחתו של האסיר X, בן זיגייר: פרקליטות המדינה הגיעה להסדר עם משפחתו של האסיר שהתאבד בתלייה בתאו בכלא אילון בדצמבר 2010, במסגרתו ישולמו לבני המשפחה ארבעה מיליון שקלים בסך הכל ואילו המדינה לא תודה באחריות למותו. בערוץ 2 דווח הערב (שלישי) כי 2,400,000 שקלים יועברו למשפחתו של הישראלי ממוצא האוסטרלי עוד השנה. 1,600,000 השקלים הנותרים יועברו במהלך ארבע השנים הבאות בתשלומים – 400 אלף שקלים בשנה. פרקליטיו של זיגייר, עורכי הדין בועז בן-צור, רועי בלכר ומשה מזור, סירבו להתייחס לדברים.

ממשרד המשפטים נמסר הערב כי המדינה הסכימה להסדר הפשרה לפנים משורת הדין ומבלי להודות בטענות שהועלו נגדה. עוד נמסר כי הסיבה שבגללה הסכימה המדינה לשלם את ארבעת מיליוני השקלים נבעה מרצונה להימנע מקיום דיון בבית משפט שכן במהלכו עלולים היו להתפרסם ברבים פרטים שפרסומם עלול לגרום נזק ממשי לביטחון המדינה.

מאז ההתאבדות התקיימו דיונים בין המדינה לבין בני משפחתו בנוגע לתשלום פיצויים לבני המשפחה. בהסכם שגובש, לא נוטלת המדינה אחריות לרשלנות בשמירה, היעדר פיקוח או על התעלמות מהתרעות על מגמות אובדניות מצדו של זיגייר. המשא ומתן בין פרקליטות לנציגי המשפחה, כך דווח, היה מתוח ובמהלכו האשימה הפרקליטות את המשפחה בחמדנות בזמן שנציגי המשפחה טענו כי המדינה אחראית למוות הטרגי.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
האשימו את המדינה באחריות למותו. זיגייר עם בני משפחתו/מערכת וואלה!, צילום מסך

הפרשה נחשפה בפברואר השנה בעקבות תחקיר של ערוץ ABC האוסטרלי לפיו ישראלי ממוצא אוסטרלי, שהיה מועסק בשורות המוסד, נעצר ונכלא בישראל והתאבד בתא הכלא. הכול קרה תחת מעטה סודיות והסתרה בחסות מערכת הביטחון ורשויות החוק בישראל, שמעולם לא הכירו רשמית בקיומו של אסיר כזה. עד לשלב זה, לא ברור מה הוביל את זיגייר לשים קץ לחייו, ואולם על פי דוח חקירת מותו, רעייתו של זיגייר הגיעה לבקרו בבוקר לפני שהתאבד והעבירה לו "הודעה קשה".

בסיכום דוח חקירת נסיבות המוות, שפורסם בחודש מאי על ידי בית משפט השלום בראשון לציון, המליצה השופטת דפנה בלטמן קרדאי על הגשת כתבי אישום. "בסיכום החקירה מצאתי כי יש ראיות לכאורה לאשמה של גורמים בשירות בתי הסוהר בגרם המוות של המנוח", כתבה. עם זאת, למרות המלצתה של השופטת החליטו בפרקליטות המדינה שלא להגיש כתבי אישום כנגד אותם גורמים, והסתפקו בהעברת חומרי החקירה לגורמים המוסמכים בשירות בתי הסוהר כדי שיקבעו אם יש מקום להליכים משמעתיים כנגד אותם גורמים שהתרשלו.

מאז נחשפה הפרשה, נשמעו ספקולציות רבות באשר לנסיבות בגינן נכלא זיגייר. לפי כארבעה חודשים דיווחה רשת ABC כי זיגייר חיבל במבצע סודי של המוסד להחזרת שלושת חטופי "קרב סולטן יעקוב" - זכריה באומל, יהודה כץ וצבי פלדמן - שנשבו במלחמת לבנון ביוני 82' ונעדרים עד היום. על פי הדיווח, פזיזותו של זיגייר הפילה את המבצע וגרמה לכליאתו של הסוכן.

לקריאה נוספת על האסיר X
עבר, הווה, עתיד: שיטת אסירי X בישראל
האסיר איקס: השיטה להעלים אנשים
”בישראל מוחזק עוד אסיר X, באגף 13 בכלא איילון”

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully