וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרשות לניירות ערך ממליצה להעמיד לדין את נוחי דנקנר

גלעד גרוסמן

9.9.2013 / 10:14

לאחר חקירת חשד להרצת מניות באיי די בי החזקות בפברואר 2012, מאמינים ברשות כי יש תשתית ראייתית למעורבות החשודים בעבירות תרמית בניירות ערך, מרמה והפרת אמונים

צילום: דניאל בוק, שי מכלוף; עריכה: גדי וינסטוק, קריינות: אביב אברמוביץ'

הרשות לניירות ערך ממליצה להעמיד לדין את איש העסקים נוחי דנקנר בגין פרשת הרצת המניות לכאורה בקונצרן אי.די.בי בחודש פברואר 2012. החקירה הסתיימה ב-23 ביולי והתיק הועבר לפרקליטות מחוז תל אביב, שתחליט אם דנקנר אכן יילך למשפט. החקירה עסקה באירועים במהלך המסחר בבורסה אשר התרחשו בסמוך ובמקביל להנפקה של חברת אי.די.בי אחזקות, ולאחר בחינת ממצאיה מאמינים ברשות כי נמצאה תשתית ראייתית למעורבותם של החשודים בעבירות תרמית בניירות ערך, מרמה והפרת אמונים בתאגיד וקבלת דבר במרמה.

נוחי דנקנר. אביב חופי
חשוד יחד עם איתי שטרום ועדי שלגב. דנקנר/אביב חופי

החקירה הפכה גלויה בחודש נובמבר האחרון, אז נחקרו נוחי דנקנר, איתי שטרום ועדי שלגב, בחשד לביצוע עבירות תרמית בניירות ערך, עבירות דיווח, קבלת דבר במרמה, מרמה והפרת אמונים בתאגיד, עבירות הלבנת הון ועבירות שיבוש מהלכי משפט והדחה בחקירה. על פי החשד, דנקנר הפעיל את שטרום, בעליה המשותף של ISP פיננשיאל טריידינג בע"מ ביחד עם עדי שלג, על מנת שיפעל להשפיע בדרכי תרמית על שערי מניית אי.די.בי בכדי לשפר את סיכויי הצלחת ההנפקה והמחיר שיתקבל בה. על פי החשד, דנקנר פעל להשגת מימון בעבור ISP לטובת מטרה זו ובהמשך השתתף במימון התרמית, שהיקפה עשרות מיליוני שקלים.

יו"ר הרשות לניירות ערך, פרופ' שמואל האוזר, אמר אז כי "מדובר בחקירה מורכבת ומסועפת שכללה בדיקה נרחבת של מעורבים. החקירה התקיימה במישור הסמוי ולאחר מכן במישור הגלוי כאשר צוות החקירה ניהל אותה לאורך כל הדרך באופן מוקפד, ללא משוא פנים וללא פניות".

לקריאה נוספת:
בחודש שעבר: דנקנר קיבל הארכה של 8 שבועות
אי.די.בי הודיעה על מכירת כלל ביטוח

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully