וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבחירות לפרלמנט באוסטרליה: ניצחון מוחץ לשמרנים

7.9.2013 / 14:50

אחרי קמפיין שסבב סביב כלכלה, פליטים ויציבות שלטונית, ראש הממשלה ראד ממפלגת הלייבור הודה בתבוסה. השמרנים, בראשות המתאגרף לשעבר טוני אבוט, זכו ב-53% מהקולות

הציבור באוסטרליה יצא היום (שבת) לקלפיות ברחבי המדינה על מנת לתת את הצבעתם בבחירות הכלליות. יותר מ-14 מיליון בעלי זכות הצבעה השתתפו בבחירות, שהסתיימו בניצחון מוחץ למועמד השמרן על פני ראש הממשלה המכהן, קווין ראד. ראד הודה בתבוסת מפלגתו. "איחלתי לטוני אבוט בהצלחה בתפקיד ראש הממשלה", אמר ראד, יו"ר מפלגת הלייבור, בנאום לפעיליו.

הקלפיות במדינה, שבה כל אזרח מעל גיל 18 מחויב על פי חוק להצביע בבחירות, נסגרו בשעה 11:00 (שעון ישראל) והחלה ספירת הקולות. הקואליציה השמרנית בראשות טוני אבוט זכתה לרוב של 53% מהקולות, וכ-90 מתוך 150 המושבים בפרלמנט האוסטרלי. בכך בא לקצו שלטון בן שש שנים של מפלגת הלייבור, וממשלת המיעוט הראשונה במדינה מאז מלחמת העולם השנייה.

טוני אבוט הינו מתאגרף לשעבר, בעל השכלה אקדמית מאוניברסיטת אוקספורד וזוכה במלגת רודז. אחת מהבטחות הקמפיין שלו הייתה להשיב את היציבות השלטונית, והוא זכה לתמיכת איל התקשורת רופרט מרדוק והעיתונים האוסטרליים שבבעלותו, אשר דחקו בציבור לשים קץ לשלטון הלייבור.

המועמד השמרן בבחירות הכלליות באוסטרליה, טוני אבוט, 7 בספטמבר 2013. רויטרס
צפוי לניצחון מוחץ. טוני אבוט/רויטרס

הקמפיינים של שני המועמדים התמקדו בעיקר בנושא הכלכלה, כאשר אבוט התחייב לצמצם את ההוצאות של הממשלה ולבטל מס לא פופולרי על פליטת פחמן וראד תיאר את תכניות הקיצוצים של אבוט כמסוכנת וטען כי ממשלתו היא המוכשרת ביותר לנהל את הכלכלה המדכדכת, שלדבריו עדיין נותרה מושא לקנאה של מדינות רבות בעולם המפותח. "אם אתה מלא להט בנוגע לעתיד הכלכלה, התעסוקה והגנה ראויה על תנאי ושכר, אז אני סבור שאנחנו הטובים ביותר לשמור על כך", אמר ראד לבוחרים.

בחירות באוסטרליה, 7 בספטמבר 2013. רויטרס
הקמפיינים של שני המועמדים התמקדו בעיקר בנושא הכלכלה/רויטרס

שני המועמדים גם התחייבו להתמודד עם סוגיית הפליטים המעסיקה את הציבור, וההצבעה של ראד בעיר מולדתו בריזבן הופרעה על ידי מפגינים שמחו נגד חוקים חדשים ונוקשים הנוגעים למבקשי מקלט המגיעים למדינה. גם אבוט נתקל במהלך יום הבחירות במפגינים, ובשלב מסוים הוא הובהל על ידי מאבטחים אל מחוץ למושב שנערך בסידני על ידי מפלגת הלייבור.

לקריאה נוספת:
דרמה באוסטרליה: ראש הממשלה הודחה מתפקידה
אוסטרליה: גילארד תעמוד בראש ממשלת מיעוט

(עדכון ראשון: 13:20)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully