וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טוקיו נבחרה לארח את אולימפיאדת 2020

בירת יפן גברה על ההצעות של מדריד (שנשרה ראשונה) ואיסטנבול וזכתה באירוח המשחקים, שהתקיימו אצלה ב-1964

אנשי הועד האולימפי של טוקיו חוגגים את הזכייה באירוח המשחקים. רויטרס
וכל יפן צהלה ושמחה/רויטרס

עיניהם של מיליונים בעולם הספורט הופנו הלילה (שבת) לכיוון בואנוס איירס, כאשר הכינוס ה-125 של הוועד האולימפי הבינלאומי ייצא לדרך בבירת ארגנטינה עם ההכרזה על העיר שתארח את המשחקים האולימפיים ה-32, שייערכו ב-2020.

המנצחת הגדולה הייתה טוקיו, שגברה על ההצעות של מדריד ואיסטנבול וזכתה באירוח המשחקים בעוד שבע שנים. הצעתה של בירת ספרד נפלה כבר בסיבוב המוקדם ואל הגמר הגיעו העיר הגדולה בטורקיה ובירת יפן, שראתה את הפתק הנושא את שמה יוצא ממעטפתו של נשיא הוועד האולימפי, ז'אק רוג. טוקיו זכתה בסיבוב הגמר ל-60 קולות, לעומת 36 בלבד של הטורקים.

ה-"טוקיו סקיי טרי", המגדל הגבוה בעולם. יפן, מאי 2012. רויטרס
תתחילו להתרגל. טוקיו/רויטרס

טוקיו, שבימים האחרונים הסתמנה כפייבוריטית קלה לזכות, אירחה את האולימפיאדה ב-1964, זאת לאחר שאירוח המשחקים ב-1940 בו זכתה, בוטל בשל מלחמת העולם השנייה. היא הפסידה את המאבק מול ריו דה ז'ניירו על אירוח המשחקים ב-2016.

עבור איסטנבול מדובר היה בניסיון חמישי לארח את המשחקים וכמו בכל ארבעת הניסיונות הקודמים שלה, היא נכשלה, מה שהופך אותה לעיר הראשונה בתולדות המשחקים שניסתה חמש פעמים ולא זכתה באירוח אפילו פעם אחת. מדריד קיוותה לארח את המשחקים ב-1972, אך הפסידה למינכן. היא גם הפסידה את האירוח ב-2012 ו-2016. הספרדים גייסו לתמיכה את ליאונל מסי ופאו גאסול, אבל נותרו המומים לאחר שהסיבוב הראשון הסתיים בשוויון מול איסטנבול (בעוד טוקיו עלתה לשלב השני) ובהצבעה החוזרת הם הפסידו בארבעה קולות. במרכז העיר, שם צפו בהגרלה במסך ענק, אלפי אנשים עזבו בשקט עצוב לביתם מהר מהצפוי.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
אנשי הועד האולימפי של טוקיו חוגגים את הזכייה באירוח המשחקים. רויטרס
בפעם השנייה בהיסטוריה האולימפית, חוזרים ליפן/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully