וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בושה: תושבי יצהר מנעו כניסת דרוזים להתנחלות

יהושע בריינר

29.8.2013 / 6:00

שני פועלים הגיעו ליישוב שבשומרון, באישור צה"ל, כדי לבצע עבודות תחזוקה במוצב במקום. אולם התושבים, שדוגלים ב"עבודה עברית", חסמו את דרכם והתעמתו עם כוחות הביטחון

עשרות תושבי יצהר מנעו אתמול בבוקר (רביעי) מצה"ל לקיים עבודות תחזוקה ושדרוג למוצב הממוקם סמוך להתנחלות. הסיבה: שני עובדים, שהגיעו לבצע את אותן עבודות עבור הצבא, היו בני מיעוטים, והתושבים הזועמים לא אפשרו את כניסתם. האירוע החל בעת שלשטח היישוב ניסו להיכנס, באישור צה"ל, שני נהגי טרקטור ומשאית, אשר לטענת גורם צבאי היו ממוצא דרוזי, לצורך ביצוע עבודות במוצב. אלא שביצהר, שם דוגלים התושבים ב"עבודה עברית" כהגדרתם, לא אהבו את העובדה כי שניים שאינם יהודים מגיעים לעבוד בשטחם, והחלו בתגובה לחסום את הכלים ואת כביש הגישה למקום.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כוחות גדולים של משטרה ומשמר הגבול הוקפצו למקום על מנת לסייע לפועלים להיכנס למקום/מערכת וואלה!, צילום מסך

עקב כך, הוקפצו ליישוב כוחות גדולים של משטרה ומשמר הגבול על מנת לסייע לפועלים להיכנס ליישוב ולהגיע בבטחה עם חומרי הבנייה למוצב הצבאי. אולם, לאחר הגעת כוחות הביטחון, הידרדר האירוע לכדי עימות בינם לבין התושבים. לבסוף, טוענים תושבי יצהר, מחאתם הצליחה והנהגים הוחלפו בעובדים יהודים. "התעקשות הצבא שהעבודות יבוצעו על ידי ערבים היא פרובוקציה לשמה", אמרו גורמים בהתנחלות. "אנו שמחים שבצבא הבינו שהעסקת יהודים-אחים היא ערך יהודי ציוני ומהותי".

האירוע הנוכחי מדגיש את המתיחות שקיימת בשבועות האחרונים בין תושבי יצהר לבין צה"ל וכוחות הביטחון. זאת, בין היתר על רקע מעצרו האלים של תושב יצהר בועז אלברט שחושמל בעזרת אקדח טייזר על ידי השוטרים שהגיעו לעוצרו. השבוע גם נרשם עימות נוסף ביישוב כאשר במנהל האזרחי ביקשו להחרים כלי הנדסי ששימש להכשרת שטח לכאורה ללא אישור. תושבי יצהר חסמו את כניסת כוחות מג"ב ליישוב עד שלבסוף נאלצו השוטרים לצאת מהיישוב מבלי שהחרימו את הכלי.

צה"ל: "רואים את המעשה בחומרה רבה"

"אנחנו רואים את המעשה בחומרה רבה וכן את הפגיעה בכוחות הביטחון שמגנים על היישוב", אמר גורם צבאי לוואלה! חדשות בתגובה לאירוע. "בשיחות שלי עם הכוחות שמאבטחים את היישוב אני שומע שהם מאוד מתוסכלים מהעובדה שהם מותקפים לאחר שהם מגנים על היישוב". לדברי הגורם, מי שהחליט על החלפת הנהגים בעובדים יהודים היה הקבלן שזכה במכרז לעבודות במוצב הצבאי. "רוב ההתיישבות ביצהר היא בסדר גמור אבל יש כמה עשרות שבראיה שלי עוברים על החוק".

מהיישוב יצהר נמסר כי ביצהר "מעסיקים יהודים בלבד כערך יהודי וציוני. מחאת התושבים נגד הכנסת פועלים ערבים לצורך עבודות בינוי צבאיות הייתה פאסיבית ושקטה לאורך כל האירוע. לא נותר אלא להצטער על ההחלטה להבקיע דרך למשאית ערבית תוך אלימות קשה כלפי נשים ותינוקות אשר ליבתה את הרוחות עד לתוצאה לא נעימה שביצע נער בודד כנגד רכבו של הקצין, שליבה את האירוע מתחילתו וסירב להיענות לפשרה שתמנע עימות".

לקריאה נוספת:
תיעוד: שוטרים עוצרים פעיל ימין ומשתמשים בטייזר
יוצאים לדרך חדשה? פיוס בין צה"ל למתנחלי יצהר

  • עוד באותו נושא:
  • יצהר
  • צה"ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully