וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מייסד פיקוד העורף, זאב ליבנה, הלך לעולמו

27.8.2013 / 17:49

האלוף במיל', אשר היה מפקד פיקוד העורף הראשון, מת בגיל 68 לאחר שסבל בשנה האחרונה ממחלה קשה. לאחר שירות צבאי ארוך, שימש ליבנה גם כמזכירו הצבאי של ראש הממשלה

אלוף (במיל') זאב ליבנה, שייסד את פיקוד העורף והיה מפקדו הראשון, הלך היום (שלישי) לעולמו לאחר שסבל בשנה האחרונה ממחלה קשה ומצבו הידרדר בחודשים האחרונים. בני משפחתו היו לצדו ברגעיו האחרונים. ליבנה, בן 68 במותו, הותיר אחריו אישה וארבעה ילדים. הלוויתו תתקיים מחר בשעה 17:00 בבית העלמין קריית שאול.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
זאב ליבנה/מערכת וואלה!, צילום מסך

ליבנה החל את הקריירה הצבאית כלוחם בגדוד הנח"ל המוצנח של חטיבת הצנחנים. במלחמת ששת הימים הוא נפצע בקרבות ברמת הגולן ובמלחמת יום הכיפורים נלחם בחזית המצרית. מאוחר יותר הוא קיבל את הפיקוד על חטיבת השריון 401. ליבנה טיפס בסולם התפקידים בצה"ל וכיהן כראש מפקדת חילות השדה וכעוזר ראש אג"מ במטה הכללי.

בשנת 1991 מינה אותו סגן הרמטכ"ל דאז, אהוד ברק, לאחראי על הפרויקט לריכוז עבודת המטה להגנה מפני טילים, על רקע מלחמת המפרץ בעיראק. עם סיום הפרויקט, החליטו שר הביטחון דאז, משה ארנס, וברק שהתמנה לרמטכ"ל, למנות את ליבנה לאלוף פיקוד העורף הראשון בצה"ל. ליבנה הניח את היסודות להקמת הפיקוד, שחשיבותו עלתה באופן ניכר בשנים האחרונות כחלק מהיערכות צה"ל לרעידות אדמה ולאסונות טבע, למיגון והתמודדות עם התקפות טילים כימיים והתקפות ביולוגיות.

לאחר מכן מונה ליבנה למזכיר הצבאי של ראש הממשלה בנימין נתניהו, ובתפקידו האחרון כיהן כנספח צה"ל בוושינגטון עד שפרש בשנת 2001. עם הקמת המשרד להגנת העורף, מונה ליבנה על ידי שר הביטחון לשעבר ברק לעמוד בראש ועדה שתבחן את חלוקת הסמכויות בין משרד הביטחון למשרד להגנת העורף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully