וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ערעור חארקוב נדחה, מכבי תל אביב רשמית בשלב הבתים

16.8.2013 / 14:47

הצהובים יכולים לנשום לרווחה: בית הדין הגבוה לספורט אישר את ההחלטה נגד האוקראינים, אלופת ישראל מדלגת לשלב הבא, פאוק באלופות

עכשיו זה רשמי, ואף נראה סופי: מכבי תל אביב העפילה לשלב הבתים של הליגה האירופית. בית הדין הגבוה לספורט CAS דחה היום (שישי) את הערעור של מטאליסט חארקוב, שהורחקה ביום רביעי מאירופה לאחר שהורשעה בהטיית משחק בליגה המקומית ב-2008. המשמעות היא שפאוק סלוניקי - שהודחה על ידי מטאליסט בסיבוב המוקדמות הקודם בליגת האלופות - חוזרת לשלב הפלייאוף של הצ'מפיונס ליג על חשבון האוקראינים. מכבי תל אביב, מנגד, שאמורה הייתה לשחק מול פאוק סלוניקי בפלייאוף של הליגה האירופית, תעלה אוטוטמטית לשלב הבתים של הליגה האירופית.

המנהל המקצועי של מכבי תל אביב, ג'ורדי קרויף. מגד גוזני
בשעה טובה, זה נגמר. קרויף/מגד גוזני

כזכור, הקבוצה האוקראינית ערערה לבית הדין הגבוה לספורט - CAS, שבסמכותו להפוך את ההחלטה של אופ"א או לכל הפחות לאפשר לאוקראינים להמשיך במפעלים עד לקבלת ההחלטה. אנשי מטאליסט הפעילו לחצים רבים, מכל הכיוונים, שלחו מכתבים לכל ראשי הכדורגל האירופאי, והיום אף פורסם כי בית דין אזרחי בשוויץ הקפיא את הרשעת הקבוצה.

האוקראינים הודיעו לאופ”א כי עליה לבטל את עונש ההשעיה שלהם מהמפעלים האירופים, אבל אופ"א אינה כפופה לבתי משפט אזרחיים. אחרי הדיון שנערך היום, התברר סופית כי ההחלטה נותרת בעינה: הצהובים ימשיכו לשלב הבא באירופה, מבלי לשחק מול פאוק סלוניקי. עם זאת, מטאליסט ממשיכים במחאתם, ולפי ההתפחויות בימים האחרונים, ייתכן וההחלטה אינה סופית.

כזכור, זו פעם שנייה שמכבי תל אביב עוברת את פאוק סלוניקי באירופה הודות לעונשים משמעתיים. בפעם האחרונה שבה הקבוצות נפגשו, ב-2004, היוונים שיתפו שחקן שלא כחוק, נענשו, והצהובים עלו אוטומטית לליגת האלופות (על אף שניצחו גם על כר הדשא).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully