וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסכם בין פסטיבל עכו ושח"ם: השחקנים יקבלו שכר

15.8.2013 / 12:09

לאחר 35 שנים בהן לא שולם שכר באופן סדיר לשחקנים בפסטיבל עכו, נחתם הסכם בין שח"ם ועיריית עכו. "הכרה רשמית בחשיבות השחקנים", אמר על ההסכם אוהד קנולר, יו"ר שח"ם

ארגון שח"ם הגיע לסיכום תקדימי עם הנהלת פסטיבל עכו: בעקבות דרישת ארגון השחקנים בישראל לשלם תשלום מינימום לשחקנים המשתתפים בפסטיבל לתיאטרון ישראלי אחר ולשפר את התנאים הנלווים, הגיעו הצדדים לסיכום, אשר על פיו החל משנת 2014 יעוגן בחוזים מול יוצרי ההצגות סעיף שיחייב אותם לשלם שכר לשחקנים החברים בארגון שח"ם הנוטלים חלק בהצגות.

במכתב שנשלח למנכ"ל שח"ם, שחר בוצר, התחייב ראש עיריית עכו שמעון לנקרי כי החל מהפסטיבל הקרוב של שנת 2013, ישופרו תנאי העסקת השחקנים בפסטיבל בתחומים רבים עליהם התלוננו בשנים הקודמות, בין היתר בתחומי נסיעות למתחם ההלנה, חדר מנוחה מסודר, זמני ארוחות וקדימות בכניסה להצגות. זהו ההסכם הסדיר הראשון לתנאי השחקנים בפסטיבל לאחר 35 שנים בהן הוא מתקיים.

בנוסף, החל משנת 2014 ישולם סכום קבוע עבור תקופת החזרות וכן סכום קבוע נוסף עבור כל הצגה. בעיריית עכו התחייבו כי הסכומים יעודכנו בכל שנה בהתאם לתוספת שכר העובדים במשק. משמעות ההחלטה הינה שמעתה ירוויח כל שחקן סכום של כ-6,200 שקלים לכל הפחות, לכל תקופת השתתפותו בפסטיבל. מדובר בעלייה משמעותית לעומת כ-2,000 שקלים בממוצע שהיה מקבל עד כה כל שחקן.

"ההסכם מהווה הכרה רשמית בחשיבות השחקנים ובחלקם המרכזי בפסטיבל, והנהלת הפסטיבל תחייב מעתה תשלום ראוי לשחקנים בפסטיבל, כפי שהיה ראוי שיקרה לפני שנים רבות", מסר קנולר. "מדובר בשיפור משמעותי בתנאי השחקנים, שיחל כבר בפסטיבל הקרוב, ואנו שמחים על כך. אני רוצה להודות לצוות המו"מ מטעם שח"ם שניהל אותו בצורה עניינית ומקצועית".

בסוף החודש שעבר הפגינו כ-50 שחקנים, ביניהם יו"ר שח"ם אוהד קנולר, משה איבגי, דביר בנדק, אסתי זקהיים, אבי גרייניק, נורמן עיסא, נינה קוטלר, ישי גולן, לירית בלבן, יעל לבנטל, עידית טפרסון ועוד, בסמוך לבית העיתונאים בתל אביב. השחקנים החזיקו שלטים, קראו קריאות וחילקו עלונים בהם נכתב "שמעון לנקרי – שלם שכר לשחקנים בפסטיבל".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
קיבל התחייבות בכתב. שחר בוצר/מערכת וואלה!, צילום מסך

עוד במהלך חודש יולי שלחו חברי הוועד המנהל של שח"ם מכתבים חריפים לשרת התרבות והספורט לימור לבנת, שר התיירות עוזי לנדאו, השר לפיתוח הנגב והגליל סילבן שלום ולגופים מסחריים נוספים התומכים ב"פסטיבל עכו לתיאטרון אחר", דוגמת בנק הפועלים, בהם דרשו להתערב וללחוץ על ראש העיר עכו שמעון לנקרי לדאוג לתשלום שכר לשחקנים המשתתפים בהצגות.

"עיריית עכו רואה את טובת השחקנים לנגד עיניה ולכן היה חשוב לקדם ביחד עם איגוד שח"ם ולדאוג לרווחתם של השחקנים המשתתפים בהצגות של פסטיבל עכו", אמר מנכ"ל הפסטיבל, אלברט בן שלוש. "הפסטיבל מהווה לאורך השנים את הפלטפורמה המרכזית להתפתחותם המקצועית של השחקנים מחד וכספינת הדגל של התרבות בעכו מאידך".

פסטיבל עכו לתיאטרון ישראלי אחר יתקיים זו השנה ה-34 ברציפות ויכלול הצגות תיאטרון בבכורה, תיאטרון רחוב, תיאטרון אינטראקטיבי, מחול, מיצגי וידאו-ארט, מופעי מוזיקה, יריד אמנויות ופאנלים חברתיים-תרבותיים. הפסטיבל יימשך ארבעה ימים ויכלול למעלה מ-500 הרמות מסך של 68 מופעים, בהם ישתתפו כ-350 אמנים מרחבי הארץ והעולם.

11 ההצגות אשר נבחרו על ידי הנהלה האומנותית של הפסטיבל ויועלו בבכורה יעסקו בין היתר בצוללת היוצאת להפגיז את אירן ("פפפפפפפ"), מערכות יחסים בפייסבוק ("ספר הפנים שלי"), החיים כאודישן ("עיניים עצומות"), קורותיה של דיוה מזדקנת (בהצגה "Fairy Tale"), תוצאות ניסיון פיגוע במסגד אל אקצה ("תג מחיר"), מסע בנהר השאול ("חוצבמה"), אהבה ומס הכנסה ("סתיו"), תמימות וקרקס ("מקס"), סיפורה של ילדה, שולחן כתיבה ושירי נמלים ("השולחן"), מותחן מסתורין ("אורח זר") וידידות בין ילדה בודדה וחבר זקן ("הזקן והקנרית").

בנוסף, השנה יארח הפסטיבל מחו"ל את להקת המחול הנודעת של בלט אוסטין טקסס ואורחת מיוחדת בפסטיבל היא ההצגה "עיניים" בבימויו של נורמן עיסא. המועלית בשתי שפות, עברית וערבית עם השחקנים עינת וייצמן, מירה עווד ודורד לידאוויי. כמו כן יתקיימו אירועי רחוב, פרויקט "אמן תושב" המשותף עם תושבי העיר ובמת מופעים בדשא.

מה דעתכם על ההסכם? ספרו לנו בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully