וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סולל בוני: הכירו את ווילפריד בוני, החלוץ החדש של סוונסי

15.8.2013 / 10:00

שש שנים אחרי שבניטס לא רצה אותו בליברפול, ווילפריד בוני מגיע לפרמייר ליג עם רצון ויכולת להוכיח שהוא הדבר הבא. הכירו את החלוץ שצפוי לקרוע הרבה רשתות, העונה בסוונסי ובעתיד הלא רחוק כנראה בצמרת של אירופה

בקיץ 2007 נחת במגרש האימונים של ליברפול חלוץ שזה עתה סיים את עונת הכדורגל בחוף השנהב כמלך השערים של הליגה המקומית. סוכן שחקנים אפריקאי הצליח ליצור קשר עם שחקן העבר בריאן דין, וזה שכנע את הצוות המקצועי של מועדון הפאר ממרסיסייד להזמין את השחקן בן ה-18 למבחנים. אחרי כשלושה שבועות של אימונים, החלוץ קיבל הודעה על כך שלא יוצע לו חוזה והוא שוחרר. אחת מהאבחנות של רפא בניטס ואנשיו הייתה שהנתונים הפיזיים שלו לא מספיק טובים בשביל להשתלב בכדורגל האנגלי.

כשש שנים אחרי שהעין המיומנת של בניטס לא קלטה סיבה מספקת בשביל להחתים אותו, ווילפריד בוני נרכש על ידי סוונסי מהפרמיירליג תמורת שיא מועדון של 12 מיליון ליש"ט. האירוניה הייתה שאחת מהתכונות שהפכו אותו לשחקן מבוקש ברחבי אירופה היא הכוח הפיזי הגדול שלו. "כשהבאתי אותו למבחנים בליברפול הוא לא היה שחקן נבחרת והוא היה רק בן 18. הקבוצה שלו מחוף השנהב הייתה מסתפקת אז בסכום בן חמש ספרות", צייץ דין בטוויטר.

שחקן נבחרת חוף השנהב ווילפריד בוני. GettyImages
ווילפריד בוני/GettyImages

אחרי שקיבל תשובה שלילית מליברפול, ווילפריד בוני חזר למולדתו. כעבור כמה שבועות המריא פעם נוספת למבחנים ביבשת הישנה, הפעם בספרטה פראג. הקבוצה הצ'כית החליטה להחתים אותו (ושילמה כ-300 אלף יורו) וראשיה שלחו אותו להתחשל ולהתאקלם בקבוצת המילואים של המועדון. כבר בהופעת הבכורה שלו בספרטה פראג ב', החלוץ הצעיר מצא את הרשת וסייע לקבוצתו לנצח את פ.צ ויקטוביצה 1:4. זו לא הייתה הפעם האחרונה בה הוא כבש בבכורה.

בבוא הזמן בוני החל להותיר חותם על הליגה הצ'כית. בעונת 2009-10 הוא הבקיע תשעה שערים וסייע לספרטה לזכות באליפות ואת 2010-11 פתח בסערה. בוני הבקיע 10 שערים ב-14 משחקי ליגה בצ'כיה, כבש חמישה נוספים בשלב הבתים של הליגה האירופית והחל לרכז לא מעט תשומת לב. החלוץ שבאותו זמן החל לבנות מסת שרירים מרשימה, אמנם מצא קרקע פורייה בצ'כיה, אבל היה נחוש לעזוב את הליגה המקומית "למקום בו אני יותר אהנה מכדורגל", כפי שהגדיר זאת לפני כמה שנים. התחנה הבאה הייתה ויטסה ארנהם.

בסוף ינואר 2011 הקבוצה ההולנדית שילמה לספרטה פראג ארבעה מיליון יורו והשליכה לכיוונו של בוני גלגל הצלה מהקשיים שתיאר. החלוץ מחוף השנהב לא שותף בשני המשחקים הראשונים אחרי שחתם וב-20 בפברואר נשלח לכר הדשא עם העלייה למחצית השנייה במשחק נגד דה חראפשחאפ. 26 דקות מאוחר יותר דייבי פרופר מצא את חברו החדש לקבוצה וזה קבע 0:1. בוני שוב הבקיע במשחק בכורה ושוב, זו לא הייתה הפעם האחרונה.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
ווילפריד בוני במדי ספרטה פראג. GettyImages
בנה מסת שרירים, מצא קרקע פורייה בצ'כיה אבל חיפש מקום שיוכל ליהנות בו. בוני במדי פראג/GettyImages

ווילפריד בוני בילה שנתיים וחצי בלבד בוויטסה לפני המעבר הרועש לסוונסי, אבל אלו היו 30 חודשים שאותם הוא לא ישכח לעולם. החלוץ המתפתח לא הפסיק להתקדם אפילו במשך יום אחד בארנהם, ואחרי שבעונה המלאה הראשונה שלו באצטדיון חלרדום הוא כבש 12 שערי ליגה ובישל שישה נוספים, הגיעה עונת 2012-13 שאחריה הוא השיל מעליו כל עקבה של אלמוניות.

בוני כבש בעונה שעברה 31 שערי ליגה ובישל שמונה נוספים. מלך שערי הליגה ההולנדית השני בכל הזמנים שלובש את מדי ויטסה אחרי ניקוס מכלאס בעונת 1997-8. בסך הכול היו לו 37 כיבושים בכל המסגרות, 20 ברגל ימין, 4 ברגל שמאל, 9 בנגיחות ו-4 בפנדלים. הצהובים-שחורים ממזרח הולנד לא הפסידו לאורך כל העונה באף משחק שבו הוא מצא את הרשת, ואחרי שריקת הסיום של 2012-13 הם מצאו את עצמם במקום הרביעי.

פרננדו טורס שחקן צ'לסי. Scott Heavey, GettyImages
"צ'לסי צריכה שחקן כמו בוני. פרננדו טורס תמיד עובד קשה, אבל הוא לא מספיק חזק בשביל להוביל את ההתקפה ". טורס/GettyImages, Scott Heavey

כשבוני היה בעיצומה של ריצה של 10 משחקים רצופים בהם הוא כבש, קבוצות הפרמיירליג החלו לפזול לכיוונו. לבלם תומאש קאלאס, ששיחק כמושאל מצ'לסי לוויטסה, לא היה ספק מה על קבוצת האם שלו לעשות: "צ'לסי צריכה שחקן כמו בוני. פרננדו טורס תמיד עובד קשה, אבל הוא לא מספיק חזק בשביל להוביל את ההתקפה של הקבוצה. אני מתנצל, אבל זו דעתי. בוני הוא שחקן כל כך איכותי".

בינתיים למרות ההתעניינות, בוני המשיך להתחבר יותר ויותר לוויטסה. בפברואר האחרון מת שחקן העבר של הקבוצה תאו בוס אחרי מאבק במחלת הסרטן. החלוץ מחוף השנהב היה עד לאבל של אוהדי הקבוצה על מי שכונה "מר ויטסה" והחליט לעשות מעשה. "לא הכרתי את תאו אישית, אבל שמעתי על כל מה שהוא עשה למען המועדון", סיפר בוני, "התקשרתי לחבר וביקשתי ממנו שישיג לי חולצה עם דיוקן שלו ואחרי שכבשתי נגד אוטרכט, חשפתי אותה. זו הייתה הדרך שלי לומר 'תאו, נוח על משכבך בשלום'". כשבוע לאחר מכן נערך אירוע לזכרו של בוס באצטדיון חלרדום. בוני היה אחד מהראשונים להגיע בערב בו מרבית שחקני הקבוצה אפילו לא הטריחו את עצמם למקום.

שחקן ויטסה ארנהם, ווילפריד בוני. Dean Mouhtaropoulos, GettyImages
חיבור לא רגיל עם ויטסה/GettyImages, Dean Mouhtaropoulos

למרות החיבור לוויטסה, לכולם – כולל לבוני עצמו – היה ברור שהזמן שלו בארנהם קצוב. הוא סירב לשמוע על הצעות מהליגה הרוסית, אבל כשהפרמיירליג האנגלית הוזכרה הוא הרגיש שהוא עומד להגשים חלום ולסגור מעגל אחרי אותה תקופת מבחן לא פורייה בליברפול.

כלי התקשורת בהולנד ואנגליה הזכירו לא מעט קבוצות ככאלו שמעוניינות בחלוץ מחוף השנהב, אבל לבסוף סוונסי הייתה זו שהסכימה לשלם ובדרך שברה את שיא ההעברות שלה. התגובות הראשונות והשכיחות ביותר נגעו לשיתוף הפעולה הקרב ובא של בוני עם אחת מהפתעות העונה שעברה: הקשר ההתקפי מיצ'ו.

"שחקני כדורגל טובים מבינים אחד את השני וזה מה שיקרה עם מיצ'ו ובוני", אמר הקשר ליאון בריטון, "שיתוף הפעולה ביניהם נראה מבטיח והוא ייתן לקבוצה מימד חדש" וגם הספרדי היה מלא תקוות והבטיח: "אני אוהב לשחק מאחורי החלוץ ואחרי ההגעה של בוני אתם תראו מיצ'ו משופר. היה חשוב שסוונסי תביא חלוץ ברמה עולמית ובוני הוא סופר שחקן".

לפני כשבועיים אירחה סוונסי את מאלמו השבדית למשחק הראשון ביניהן בסיבוב המוקדמות השלישי של הליגה האירופית וניצחה 0:4. מיצ'ו פתח את הסכר בדקה ה-37 ואז הגיע תורו של הרכש. החלוץ בן ה-24 הבקיע צמד במחצית השנייה, הוסיף בישול והחל לפרוע שטרות. ווילפריד בוני שוב כבש במשחק בכורה.

חלוץ סוונסי ווילפריד בוני (ימין) חוגג שער. GettyImages
שוב כבש במשחק בכורה/GettyImages

חמישה שחקנים נוספים שהצטרפו לקבוצות מרכז ותחתית הטבלה ואולי יעשו את ההבדל העונה

ג'וזי אלטידור – סנדרלנד

האמריקאי הנפיץ הגיע מ-AZ אלקמאר ההולנדית תמורת כשישה מיליון ליש"ט ואחרי עונה של 31 שערים בכל המסגרות, ינסה לעשות את ההבדל בין מאבקי תחתית לכאלו על מקום באירופה עבור הקבוצה השאפתנית של פאולו די קאניו.

יורס אוקורה - אסטון וילה

רק שתי קבוצות ספגו בעונה שעברה יותר שערים מאסטון וילה: וויגאן ורדינג שירדו ליגה. הבלם המבטיח (20) שנולד בחוף השנהב, היגר עם משפחתו לדנמרק כשהיה בן שלוש ועשה בכורה במדי הנבחרת המקומית בגיל 19, ינסה לסייע לחלק האחורי של פול לאמברט להיראות טוב יותר.

ריקי ואן וולפסווינקל – נוריץ'

החלוץ ההולנדי בן ה-24 כבש 20 שערים או יותר בכל המסגרות בכל אחת משלוש העונות האחרונות ובנוריץ' מקווים שהוא ימשיך בכושר הבקעה דומה. ואן וולפסווינקל מצידו, מגיע עם שאיפות משלו: למרות שנים מוצלחות באוטרכט וספורטינג ליסבון, הוא רשם רק שתי הופעות במדי נבחרת הולנד. אולי עכשיו נוריץ' והפרמיירליג יהפכו אותו לשחקן קבוע בסגל.

גארי מדל – קרדיף

הצ'יליאני הבינלאומי הגיע לווילס אחרי 26 שנות חיים מלאות באירועים ואת הניסיון הזה הוא ינסה לרתום לטובת הקבוצה ששילמה עליו כ-11.5 מיליון יורו. מדל מחפה על הליקויים הפיזיים שלו עם אינטליגנציית משחק גבוהה ונחישות ואוהדי קרדיף צפויים להתאהב בו מיד. יחד עם זאת, מוטב להם להתפלל שהוא ירגיש טוב בבית החדש שלו.

מאתיי וידרה - ווסט ברומיץ'

החלוץ הצ'כי שיחק בעונה שעברה כמושאל מאודינזה לווטפורד והראה שהוא גדול על הצ'מפיונשיפ. 20 שערים ויכולת גבוהה הפכו אותו לשחקן העונה בליגת המשנה והביאו את הצרעות למרחק של פסע מהפרמיירליג, אבל האם כעת הוא בשל לככב גם בליגה הבכירה? בהות'ורנס מחזיקים אצבעות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully