וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פוטבול ישראל: הליגה מגדילה את מספר שחקני ההרכב

8.8.2013 / 20:51

ה-IFL מכניסה שני שינויים משמעותיים שיחולו בעונה הקרובה: שחקן תשיעי שיוכרז eligible והגבלת מספר הזרים לשמונה

ליגת הפוטבול הישראלית, ה-IFL, תצא לדרך בנובמבר, ובהנהלה החליטו על שני שינויים משמעותיים שיחולו כבר בעונה הקרובה, בדרך לשינויים גדולים יותר בעונות הבאות.

שינוי אחד הוא כמות השחקנים על המגרש – תשעה במקום שמונה. המשמעות המיידית היא שחקן נוסף שיהיה כשיר למהלכים אקטיביים במגרש (שחקן eligible). זהו שלב ביניים בדרך למעבר של הליגה לפורמט של 11 שחקנים, המספר החוקי ב-NFL. בהודעת הליגה הרשמית נמסר: "הוועד המנהל, בגיבוי אסיפת הקבוצות, הגדיר כמטרה לעבור למשחק של 11 על 11 ד לעונת 2016/17, שהיא גם עונת העשור של הליגה. כחלק מהתכנית להשגת מטרה זו, הוחלט לאמץ את המלצת הוועדה המקצועית לעבור כבר בעונת 2013/14 לתשעה על תשעה. השחקן התשיעי שיתווסף השנה יהיה שחקן ELIGIBLE בהתקפה".

שחקן נבחרת ישראל בפוטבול. נמרוד סונדרס
יותר שחקנים כחול לבן/נמרוד סונדרס

שינוי אחר הוא הגבלת השחקנים הזרים (לא רק אמריקאים, אלא כל שחקן ללא אזרחות ישראלית). עד כה, לא הייתה הגבלה בליגה למספר הזרים. בשלב זה יורשו כל הקבוצות לשתף את השמונה בהרכב, אולם גם בנושא זה עשויה החלטה אחרת להתקבל. מהליגה נמסר: "אנו נגביל החל מהשנה את כמות השחקנים שאינם אזרחי מדינת ישראל בכל קבוצה. המספר השנה יעמוד על שמונה שחקנים זרים, סכום לא מבוטל לכל הדעות, אך בכוונתנו לצמצם עוד את המספר הזה בשנים הקרובות. ברור לכולם שהעיקרון המנחה כאן הוא פיתוח השחקן הישראלי, תוך הכרה מלאה בתרומה הרבה שאנו קיבלנו, מקבלים, ונקבל משחקנים זרים שבאים לשחק בליגה שלנו".

לאתר ה-IFL

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully