וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אמנות האהבה

6.8.2013 / 9:01

אשת יחסי הציבור של מוזיאון ישראל תוקפת בחריפות את עורכת מוסף ”גלריה” של הארץ ליסה פרץ, על רקע פרויקט ”מאה המשפיעים על התרבות הישראלית” שהשיק העיתון: במה למקורביה

סערה בעולם יח"צ התרבות והאומנות: מי ששמשה עד לאחרונה כאשת יחסי הציבור של מוזיאון ישראל יעל לוטן תוקפת בחריפות את עורכת מוסף "גלריה" של עיתון הארץ ליסה פרץ, זאת על רקע פרויקט "מאה המשפיעים על התרבות הישראלית" שהשיק העיתון בשבוע שעבר. לטענת לוטן, פרץ השתמשה בפרויקט על מנת לתת במה למקורביה והדירה ממנו גופים ואישים אחרים חשובים.

בפוסט שהעלתה לפייסבוק לוטן, בעלים המשרד "לוטן תדמיות", היא כתבה כי ?הגלריה היחידה שנמצאת בקטגוריית האמנות היא הגלריה שמייצגת את בן זוגה של העורכת?. מדובר בגלריית ברוורמן (הבעלים של הגלריה, יפה ברוורמן, דורגה במקום התשיעי ברשימת האומנות) - גלריה המייצגת את בן זוגה של ליסה פרץ ובעלה לעתיד, האמן יעקב מישורי.

עוד הצביעה לוטן על כך שבאותה קטגוריה שבמקום השביעי ברשימת המשפיעים על האומנות דורגה אשת יחסי הציבור אלה איתן ("היא אמנם נמנית עם סקטור נותני השירות לכאורה, אך מרכזיותה כאשת יחסי ציבור קובעת תו איכות", לפי הפרויקט). "היא חברה קרובה של העורכת ולקוחותיה מיוצגים במקומות גבוהים ברשימה", טענה לוטן, והוסיפה כי "קול התרבות והאמת צריך להישמע בהגינות, באיכות תוך שמירה על אתיקה מקצועית".

"פעם ב'הארץ' היו שומרים על מרחק ממוקדי כוח והשפעה"

"ספרתי אחד אחד, ברשימת האומנות אין אף אמן", אומרת לוטן בשיחה עם וואלה! ברנז'ה. "אמנים רבים ומוסדות תרבות הביעו תמיהה על הבחירות ברשימה. זה ידוע שגלריית ברוורמן הם מאוד חשובים, אבל יש יותר חשובים מהם כמו גלריית זומר או גלריית גורדון. כמו מוסף גלריה, גם אני מקדמת תרבות ואומנות, ופרויקט כזה יומרני אי אפשר לעשות ככה". לוטן הוסיפה כי "אפילו סופיה דקל שייסדה את המוסף גלריה הגיבה בדיון, וכתבה שפעם בהארץ היו שומרים על מרחק ממוקדי כוח והשפעה".

לוטן הודתה כי לקוחותיה אמנם נפקדים מהרשימת היוקרתית שפרסם הארץ, אך גם הצביעה על כך שאחוז היוצרים והאמנים ברשימה הוא זניח, בקטגוריית האומנות לא נכלל אף אמן פעיל וכי מקומו של המגזר הערבי נפקד לחלוטין מהרשימה.

"היכן המשפיעים מקרב הציבור הדתי-לאומי והחרדי?"

גם בעיתון "הארץ" עצמו ניתנה במה לביקורת על המוסף בניצוחה של פרץ, במדור המכתבים למערכת של העיתון פורסמו דבריו של אחד הקוראים, אליעזר גרינשפון. "בסיום הקריאה התעוררו אצלי תהיות אחדות, היכן המשפיעים מקרב הישראלים דוברי הערבית? היכן המשפיעים מקרב הישראלים דוברי רוסית? היכן המשפיעים מקרב הציבור הדתי-לאומי והחרדי, מקרב דוברי יידיש?". גרינשפון הציע לקרוא לרשימה "המשפיעים בתרבות העברית – ולא הישראלית. "מה מצדיק התעלמות מציבור של כ-50% מאוכלוסיית המדינה ומתרבותם? ואם נציגי התרבות של המגזרים המוזכרים כאן באמת אינם משפיעים דיים, למה לא לערוך דיון נוקב ומעמיק בשאלה מדוע זה קורה לנו?", פנה לעורכי המוסף והעיתון.

ליסה פרץ סרבה למסור את תגובתה לטענות, ומעיתון "הארץ" לא נמסרה תגובה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully