וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"התקיפה בלטקיה לא הושלמה, ישראל עשויה להפציץ שוב"

גורמי מודיעין בוושינגטון אמרו לניו יורק טיימס כי ההפצצה בסוריה, המיוחסת לחיל האוויר הישראלי, הצליחה חלקית בלבד. "הסורים פינו מראש כמה מטילי היאחונט שהיו במחסנים"

העיתון "ניו יורק טיימס" דיווח כי התקיפה בסוריה בתחילת החודש שעבר, שכוונה נגד מחסן נשק בלטקיה, לא השלימה את יעדיה. בדיווח שהתפרסם לפנות בוקר (חמישי), המתבסס על גורמי מודיעין אמריקנים, חלק מטילי ה"יאחונט" - טילים נגד ספינות מתוצרת רוסיה - הוסרו ממשגריהם לפני התקיפה, המיוחסת לחיל האוויר הישראלי. אותם גורמים העריכו כי ישראל צפויה לתקוף פעם נוספת כדי להשמיד את יתר הטילים.

התקיפה, שבוצעה ב-5 ביולי, השמידה אמנם את מחסני הנשק, אך אנליסטים הגיעו למסקנה כי לפחות חלק מטילי ה"יאחונט" פונו ממקומם טרם ההתקפה.

תמונות לווין של האתרים שהותקפו בלטקיה. צילום לווין: דיגיטל גלוב עבור חדשות 2 ורונן סולומון, החדשות
תמונות לוויין של האתרים שהותקפו בלטקיה/החדשות, צילום לווין: דיגיטל גלוב עבור חדשות 2 ורונן סולומון

גורמים אמריקנים סיפקו פרטים נוספים על התקיפה, לפיהם היא בוצעה על ידי כלי טיס של חיל האוויר ולא על ידי צוללת דולפין כפי שדווח ב"טיימס" הלונדוני. כלי הטיס חגו מעל אזור מזרח הים התיכון, ירו טילי אוויר-קרקע ולא חדרו לשטח סוריה. נתיב הטיסה, כך דווח, הוא שהוביל לסברה שהתקיפה בוצעה מהים.

הדיווח האמריקני מאשש דיווחים קודמים בנושא. לפי דיווח של רשת החדשות הרוסית RT מלפני כשבועיים, מטוסי חיל האוויר הישראלי שיצאו להפציץ בלטקיה המריאו מבסיס בטורקיה. הרשת התבססה על "מקור אמין", שאמר: "המטוסים הישראליים המריאו מבסיס בלב טורקיה והגיעו ללטקיה מהים, כדי לוודא שהם לא חודרים לשטח האווירי של סוריה, ולא יהפכו למטרה עבור חיל האוויר שלה". מאוחר יותר, הכחישה טורקיה את הדיווח. שר החוץ אחמט דאווטאולו אמר: "אלה טענות שגויות לגמרי. מי שמפיץ אותן הוא בוגד".

מטוס F-16  של חיל האוויר. AP
לפי הדיווח, כלי הטיס חגו מעל אזור מזרח הים התיכון, ירו טילי אוויר-קרקע ולא חדרו לשטח סוריה/AP

עוד דווח ב"ניו יורק טיימס" כי משטר אסד ניסה לטשטש את העובדה שהתקיפה לא השלימה את יעדיה והעלה באש את משגרי הטילים באתר, כדי ליצור את הרושם שהתקיפה הנחיתה מכה הרסנית יותר מכפי שהיא.

לפי הדיווחים שהתפרסמו עד כה, שמרביתם דלפו מהפנטגון וחלקם זכו לאישור בירושלים, ישראל תקפה בסוריה ארבע פעמים מתחילת השנה. בסוף חודש ינואר דווח כי ישראל הפציצה משלוח נשק במרכז המחקר הסורי בפאתי דמשק, ובראשית חודש מאי דווח על שתי תקיפות רצופות של טילי פאתח 110 בנמל התעופה של דמשק. בחודש שעבר כאמור דווח על התקיפה סמוך ללטקיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully