וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אישום נגד בן פליסיאן נוסף: ניסה לקנות נשק

גלעד גרוסמן

31.7.2013 / 10:30

ממשיכים להסתבך: כתב אישום הוגש נגד בנימין פליסיאן, אחיו של חגי פליסיאן, בטענה שניסה לקנות נשק מעד המדינה בפרשת הבר-נוער בכדי "להתחשבן" עם אדם שחשד כי שרף את רכבו

בית המשפט המחוזי בתל אביב התיר היום (רביעי) לפרסם כי בנימין פליסיאן, אחיו בן ה-20 של חגי פליסיאן, מואשם בעבירה של ניסיון לשידול לעסקה בנשק. מדובר בעבירה שהתגלתה תוך כדי חקירת פרשת הבר-נוער, אולם אינה קשורה אליה.

על פי כתב האישום שהוגש נגד פליסיאן, בחודש אוגוסט האחרון הוצתה מכוניתו. הוא חשד שמאחורי ההצתה עומד אדם בשם לירן, ולכן נפגש עם עד המדינה בפרשת הבר-נוער, אמר לו שהוא רוצה לנקום בלירן וביקש שיספק לו אקדח. על פי כתב האישום הוא אמר לעד המדינה: "אני רוצה דם, לעשות אותו נכה לכל החיים, שיהיה בטיפול נמרץ".

בדיון שהתקיים אתמול קבע השופט חאלד כבוב כי ישנה תשתית ראייתית לכתב האישום. "המשיב ציין במספר הזדמנויות את כוונתו להשיג נשק על רקע של חשדו לכך שלירן שרף את מכוניתו וגרם לו נזק של כמה אלפי שקלים", כתב בהחלטתו. "הוא הוסיף ופרט על רצונו לפגוע בלירן פגיעה של ממש ולא פגיעה סתם, והכוונה היא לפגוע בו ולהפוך אותו לפחות לנכה ואולי אף מעבר לכך". הוא הוסיף כי "דומה שהדברים מדברים בעד עצמם, ולבטח מקימים את אותה תשתית ראייתית נדרשת".

תחת לאף השוטרים: עד המדינה בפרשת הבר-נוער ברח. צילום מסך
בנימין פליסיאן ביקש ממנו שיספק לו נשק. עד המדינה בפרשת הבר-נוער/צילום מסך

עוד כתב השופט כבוב: "מדובר בעבירה חמורה מאוד, שאילולא הייתה נמנעת, קשה לדעת מה היה קורה. אם המשיב היה מצליח להשיג את הנשק, ולבצע את שתכנן – אזי מדובר במעשים ברף הגבוה של החומרה, כך שאין ולא יכול להיות ספק בדבר קיומה של עילת מעצר בנסיבות שכאלה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully