וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בולגריה חשפה את החשודים במעורבות בפיגוע בבורגס

שנה לאחר הפיגוע בו נהרגו 5 ישראלים, פרסם משרד הפנים הבולגרי תמונות ומידע על שני החשודים, אזרח אוסטרלי ואזרח קנדי אשר השתמשו בשמות בדויים בכמה ערים בבולגריה

שנה לאחר הפיגוע בבורגס, פרסם היום (חמישי) משרד הפנים של בולגריה תמונות ומידע על שני חשודים המבוקשים במעורבות במתקפת הטרור. הרשויות במדינה מנסות לאתר שני גברים, שזוהו כמליאד פראח (או חוסיין חוסיין), אזרח אוסטרלי בן 32, וחסן אל-חאג' חסן, בן 25, אזרח קנדי.

מליאד פראח או חוסיין חוסיין, אחד החשודים בפיגוע בבורגס. אתר רשמי, צילום מסך
חסן אל-חאג' חסן/צילום מסך, אתר רשמי

בפיגוע נהרגו חמישה תיירים מישראל ונהג האוטובוס שאליו עלו בנמל התעופה בבורגס ונפצעו 35. לפי המידע החדש, שני החשודים נצפו בכמה ערים בבולגריה, בהן רוסה, ורנה ונסבר, בתאריכים 28 ביוני עד 18 ביולי 2012.

בין היתר, שהו החשודים בבתי מלון באמצעות תעודות זהות מזויפות ונרשמו תחת השמות בראיין ג'רמיה ג'יימסון, ז'אק פיליפ מרטין וראלף וויליאם ריקו. הם גם שכרו מכוניות תחת השמות המזויפים הללו. כעת מבקשות הרשויות במדינה מאזרחיה לשתף פעולה ולסייע באיתור השניים.

"חיזבאללה ביצע את הפיגוע בבורגס". רויטרס
זירת הפיגוע בבורגס/רויטרס

שר הפנים של בולגריה, צווטלין יובצ'ב, סרב להגיב על התקדמות חקירת הפיגוע. הוא הסביר כי בכדי לא לפגוע בחקירה הוא נמנע מלנמק מה היה חלקם במתקפת הטרור. "מה שכבר פורסם זה כל המידע שאנו יכולים לחשוף בשלב זה. אנו ממשכים לעבוד. לקולגות שלי יש רעיונות מה לעשות ואין. אני בטוח שנשיג תוצאות", אמר יובצ'ב והוסיף כי משרד הפנים קיבל מידע משותפותיו הבינלאומיות אשר אישרו את המסקנות שהם כבר הגיעו אליהם.

בחודש מרץ האחרון הודיעה בולגריה כי בכוונתה לספק ראיות חדשות המצביעות על כך שארגון חיזבאללה הוא האחראי לתכנון מתקפת הטרור בבורגס. הצהרה זו יצאה במטרה לשכנע את המדינות החברות באיחוד האירופי להכיר בחיזבאללה כארגון טרור, החלטה שאכן התקבלה בראשית השבוע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully