וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיעוד האסון בספרד: הרכבת הדוהרת יורדת מהפסים

סרטון מציג את רגע התאונה בגליסיה. מניין המתים עלה בצהריים ל-78. הרכבת יצאה ממדריד והתאונה אירעה בעיקול ידוע לשמצה. לפי עדויות הנהג התוודה שנסע במהירות מופרזת

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק

כלי התקשורת בספרד הציגו בצהריים (חמישי) סרטון בו נראה הרגע שבו ירדה מהפסים הרכבת הדוהרת במחוז גליסיה, לצד דיווחים על האבל הכבד שירד על המדינה אחרי התאונה שאירעה אמש. לפי הדיווחים העדכניים ביותר, מניין ההרוגים בתאונה עלה ל-77, אחרי שהועמד אמש על 65 בלבד. ארבעה מהפצועים מתו בבתי החולים ועוד 131 נותרו באשפוז, כעשרים מהם במצב אנוש.

שלושה ימי אבל הוכרזו בעקבות התאונה, הנחשבת לקשה ביותר בספרד זה ארבעה עשורים, והראשונה במדינה המערבת רכבת מהירה. התאונה אירעה אמש בשעה 20:40 (21:40 לפי שעון ישראל), ברכבת שבה נסעו 247 נוסעים, שעשתה את דרכה ממדריד לעיר הנמל פרול. כשהקטר התקרב לעיר סנטיאגו דה קומפוסטלה, הרכבת ירדה מהפסים באחד העיקולים, ולפחות שישה מהקרונות התהפכו. הטלוויזיה הספרדית תיארה את העיקול כידוע לשמצה בקרב הנוסעים הקבועים בקו הרכבת, וככה שמגיע אחרי נסיעה בקו ישר במשך עשרות קילומטרים.

שני נהגי הקטר לא נפצעו בתאונה. עדי ראייה סיפרו כי אחד מהם, פרנסיסקו חוזה גרזון, יצא מהקטר ושוטט בהלם בין הגופות ובין ההריסות. הוא מלמל לעצמו "מה אעשה, מה אעשה עכשיו, המתים על המצפון שלי". לפי אחת העדויות שצוטטו במקומונים בגליסיה, הנהג נחלץ בכוחות עצמו מהקטר, והתוודה שנסע במהירות 200 קמ"ש, כל זאת בזמן שהיה מבולבל וחשש כי הוא נפצע.

תאונת רכבת במחוז גליציה, 24 ביולי 2013. רויטרס
קרונות הרכבת מפונים מזירת התאונה, הבוקר בגליסיה/רויטרס

חברת הרכבות הלאומית של ספרד, רנפה, הודתה בתוך כך שהשירות לתחנות באזור התעכב בשעת התאונה בחמש דקות. ההודעה ליבתה את שמועות לפיה הנהגים נסעו במהירות כדי לפצות על האיחור.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס

עדויות סותרות על הרגעים שלפני התאונה

העיתונים בגליסיה והיומונים ברחבי ספרד ציטטו באריכות, גם אם בנימה מאופקת וכמעט שקטה, את העדויות הקשות מזירת התאונה. כלי התקשורת נזהרים מלקבוע את הגורם לתאונה, וממתינים לממצאים של המשטרה ושל רשויות התחבורה. מקורות במשטרה ובחברת הרכבות אמרו שלא כל תצא כל הצהרה עד שיחולץ המידע המלא מהקופסאות השחורות של הקטר. עם זאת, בעיתון אל-פאיס נכתב, בהסתמך על מקורות אנונימיים, כי המשטרה כבר חוקרת חשד שהתאנה התרחשה כאשר הרכבת נסעה במהירות של 150 קמ"ש - גבוהה פי שניים מהמותר באזור שהמהירות המותרת בו היא 80 ק"מ בלבד.

אחד הנוסעים, ריקרדו מונטסקו, אמר לתחנת הרדיו קדנה סר: "הרבה אנשים נמחצו למטה. ניסינו להיחלץ מתחתית הקרון, ורק אז הבנו שהרכבת עולה באש וראיתי את הגופות". נוסעת אחרת אמרה לתחנה שהתאונה התרחשה זמן קצר לאחר שנשמע פיצוץ.

לפחות 35 הרוגים בתאונת רכבת בגליסיה שבספרד, 25 ביולי 2013. רויטרס
לפחות 35 הרוגים בתאונת רכבת בגליסיה שבספרד, 25 ביולי 2013/רויטרס

ראש ממשלת ספרד, מריאנו ראחוי, יבוא היום לזירת התאונה, כדי להביע הזדהות עם הקורבנות ולסקור את שברי הרכבת. "זו טרגדיה עצומה", אמר, "ברגע כזה אני יכול רק להביע את תנחומיי, הן כספרדי והן כגליציאני".

קרובי משפחה של הפצועים התלוננו בפני העיתון אל-מונדו כי המשטרה אינה מתירה להם לבקר בבתי החולים. "עדיין לא מספרים לנו דבר על גורלה של איזבל", התלוננה אישה שעמדה שעות ארוכות מול מרכז החירום והמודיעין שהוקם בעירה. "כל שנותר לעשות הוא לבקש מכולכם להתפלל". אישה אחרת סיפרה כי המתינה שש שעות, ועדיין לא התאפשר לה להיכנס לבית החולים כדי לזהות את יקיריה, שעלולים להיות הפצועים שאיבדו את הכרתם.

עידכון ראשון: 9:01

לפחות 35 הרוגים בתאונת רכבת בגליסיה שבספרד, 25 ביולי 2013. רויטרס
לפחות 35 הרוגים בתאונת רכבת בגליסיה שבספרד, 25 ביולי 2013/רויטרס
לפחות 35 הרוגים בתאונת רכבת בגליסיה שבספרד, 25 ביולי 2013. רויטרס
לפחות 35 הרוגים בתאונת רכבת בגליסיה שבספרד, 25 ביולי 2013/רויטרס
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully