וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכה לבנט, ניצחון לש"ס: יוסף ולאו - הרבנים הראשיים

25.7.2013 / 0:01

147 קולות חברי האסיפה הבוחרת הכריעו זהות הרבנים הראשיים. בנו של הרב עובדיה יוסף זכה ב-68 קולות ונבחר לרב הראשי הספרדי. הרב לאו זכה במספר קולות בהצבעה לרב האשכנזי

צילום: עומר מירון, עריכה: טל רזניק

בתום ספירת קולות 147 מחברי האסיפה הבוחרת, הכריזה אמש (רביעי) ועדת הבחירות על הרבנים הראשיים לישראל. הרב יצחק יוסף יכהן כרב הראשי הספרדי לאחר שזכה ב-68 קולות. הרב הראשי האשכנזי הנבחר הוא הרב דוד לאו עם 68 קולות.

הרב יצחק יוסף (61) - בנו השישי של מנהיגה הרוחני של ש"ס - נולד בירושלים ולמד בישיבת פורת יוסף, בישיבת הנגב בנתיבות ובישיבת חברון בירושלים. כבר בגיל 18 החל לרכז את פסקי ההלכה של אביו, מהם חיבר את סדרת הספרים "יביע אומר". בשנת 1975 התמנה לרב המושבים בר-גיורא, נס הרים ומטע הסמוכים לירושלים, שנתיים לאחר שהקים יחד עם אביו בבירה את הכולל "חזון עובדיה", להכשרת רבנים ודיינים מקרב הציבור הספרדי.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
זה לא הספיק. פתק הצבעה לרב סתיו בקלפי בירושלים/מערכת וואלה!, צילום מסך

במהלך השנים חיבר הרב יוסף ספרים רבים שבהם ליקט בעיקר את ההלכות שפסק אביו לאורך השנים והוא נחשב לאיש הלכה בקיא. מועמדותו לרב הראשי לא הייתה מובנת מאליה, שכן בתחילה העדיף הרב עובדיה יוסף את בנו אברהם, רבה של חולון אך לאחר חקירה משטרתית שהחלה נגד אברהם, החליט אביו שמועמדו יהיה הרב יצחק. במהלך השבועיים האחרונים עמל הרב עובדיה יוסף לא מעט כדי לסייע לבנו בהתמודדות לתפקיד. כ-80 נציגים מהגוף הבוחר היו אצל הרב עובדיה יוסף ולדברי אנשי ביתו, הרב בכה ושידל ללא הרף כדי שיתמכו בבנו לתפקיד הרב הראשי.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady

הרב האשכנזי: סרן במילואים, אהוד על הציונות הדתית

הרב הראשי האשכנזי, דוד לאו (47), הוא בנו של הרב הראשי האשכנזי לשעבר, הרב ישראל מאיר לאו. לאו נולד בתל אביב ולמד בישיבת "היישוב החדש" ולאחר מכן בישיבת בית מתתיהו. בתחילה שימש רבה של העיר שוהם כמה שנים ולאחר מכן, עם הקמת העיר מודיעין, הוא התמנה לרבה הראשי של העיר החדשה.

הרב לאו התגייס לצבא והוא רב-סרן במילואים בחיל המודיעין. לאו לא מזוהה באופן גורף עם ציבור מסוים והוא אהוד על חלקים בציונות הדתית וכן על החרדים. הרב שטיינמן הביע תמיכה במועמדותו לפני כמה שבועות וגם הרב עובדיה יוסף. הצלחתו נזקפת לא מעט לפעילותם של גורמים בליכוד וביניהם יו"ר הקואליציה יריב לוין, ראש עיריית מודיעין חיים ביבס, וכן ראש הממשלה בנימין נתניהו. ביום הבחירות גם אביו, הרב ישראל מאיר לאו, רבה של תל אביב, כיתת את רגליו בין נציג לנציג בלובי המלון כדי לסייע לבחירת בנו לתפקיד.

הרב דוד לאו בבחירות לרבנות הראשית. נועם מושקוביץ
הרב דוד לאו, אתמול/נועם מושקוביץ

"יושב לידי אבא, כאן בבית, ולאורך השנים השתדלתי לקבל ממנו עצות טובות", אמר אמש הרב דוד לאו לערוץ 10 לאחר ההודעה על ניצחונו. "ב-17 השנים האחרונות במודיעין הצלחתי ליצור רבנות שהיא מרכז יהודי מאיר פנים. אני רוצה להאמין שנוכל להפוך גם את הרבנות הראשית להיות מאירת פנים.
אני רואה את עצמי כמי שיכול לחבר בין הציבורים. בעזרת השם, הרבנות תהיה של כולם", הוסיף.

הרבנים הראשיים הנבחרים - יצחק יוסף ודוד לאו. עומר מירון
ועדת הבחירות מכריזה על הזוכים, אמש/עומר מירון

הגוף הבוחר מורכב מ–150 נציגים הכוללים את 30 רבני הערים הגדולות, 14 רבני המועצות המקומיות הגדולות, שני רבני המועצות האזוריות הגדולות, שמונה רבנים מהיישובים הגדולים, ארבעה רבני שכונות, עשרה מהדיינים הוותיקים ביותר ברבנות, הרב הצבאי הראשי והרב בעל הדרגה הגבוהה ביותר, וגם עשרה רבנים שמונו על ידי הרב הראשי הספרדי שלמה עמאר בהתייעצות עם שר הדתות.

נציגי הציבור בגוף הבוחר כוללים גם את 25 ראשי הערים הגדולות, שישה ראשי המועצות המקומיות הגדולות, ארבעה ראשי המועצות האזוריות הגדולות, 14 ראשי מועצות דתיות של הערים הגדולות, ארבעה ראשי מועצות דתיות של המועצות המקומיות הגדולות, השרים אורי אורבך ולימור לבנת, חברי הכנסת ישראל אייכלר (יהדות התורה), גילה גמליאל ומירי רגב (ליכוד), עליזה לביא (יש עתיד) ויוני שטבון (הבית היהודי). אליהם יצטרפו עשר נשים אותן מינה שר הדתות נפתלי בנט. לאחר ההכרזה בפועל, הופכים שני הרבנים שנבחרו לרבנים הראשיים ולקראת ראש השנה או אחרי סוכות צפויה להתקיים הכתרה רשמית בהשתתפותם של ראש הממשלה בנימין נתניהו ונשיא המדינה שמעון פרס.

סופו של קמפיין שלא החמיא למוסד הרבנות

בחירת הרבנים הגיעה לסיומה אחרי חודשים ארוכים של קמפיין, ספינים, התערבות פוליטית והרבה יצרים. הבחירות, שהביאו את כהונות הרב שלמה עמאר והרב יונה מצגר לסיומן, התקיימו במלון לאונרדו בירושלים. הבחירות התקיימו באופן ידני בשיטת קלפי כמו בבחירות הכלליות וכל נציג מ–150 נציגי הגוף הבוחר נכנס בתורו לחדר ההצבעה ושם במעטפה שני פתקים: אחד לרב הספרדי והשני לרב האשכנזי. בסיום ההצבעה, ועדת הבחירות של הרבנות הראשית ערכה ספירה ידנית.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

בכל בחירות הספינים והמאבקים משחקים בהן משחק משמעותי, אך הבחירות הנוכחיות ייזכרו בין השאר בגלל המאבקים הללו, כאחת ממערכות הבחירות התוססות ביותר שלא מחמיאות, בלשון המעטה, לרבנות הראשית. בניגוד לבחירות קודמות, מדובר בבחירות שיכולות היו לשנות סדרי עולם ברבנות הראשית. אם לאורך השנים היה מקובל שהרבנים הראשיים הם נציגי הציבור החרדי, הרי שאם היה הרב דוד סתיו נבחר לתפקיד הרב האשכנזי, הייתה זו הפעם הראשונה שבה רב ציוני דתי מבטן ומלידה משמש בתפקיד הבכיר. הרב סתיו, שניהל מאבק מול הרבנות הראשית והתנהלותה במהלך השנים האחרונות הביע במהלך מערכת הבחירות רצון "לנער" את אופן התנהלותה של הרבנות הראשית.

(עדכון ראשון: 20:09)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully