וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הזמרת גילה אדרי ("הנשיקה הראשונה") הלכה לעולמה

22.7.2013 / 16:16

אדרי, מי שכונתה "הלן שפירו הישראלית" והיתה אחראית ללהיט "הנשיקה הראשונה" בהיותה בת 15 בלבד, הלכה לעולמה בגיל 63

הזמרת הישראלית גילה אדרי, ששירה "הנשיקה הראשונה" משנת 1965הפך לאחד מלהיטי הפופ המובהקים הראשונים בישראל, הלכה לעולמה. אדרי כונתה "הלן שפירו הישראלית" והושפעה ממוזיקת פופ אמריקאית – השפעה חלוצית ביחס לתקופה.

בשנת 1965, אדרי החיפאית משכה את תשומת ליבו של מי שהיה אז בעל חברת התקליטים התקליט חיפה, דב זעירא. אדרי, שהיתה בת 15 בלבד, הקליטה במסגרת הלייבל המקומי מספר שירים, ביניהם "את אהבתי", "למה?" ו"עוד דקה אחת". בשנת 1965 יצא תקליט הבכורה שלה, "הנשיקה הראשונה". את שיר הנושא מתוך האלבום הלחין אילן נובקוביץ' למילים של אברהם בן-זאב והוא הפך ללהיט מידי בכל רחבי הארץ, מה שלא מנע ממנו להיות מוחרם לתקופה עקב האשמות כי הוא בוטה מדי – במיוחד לאור העובדה שהזמרת עצמה היתה קטינה – ועלול להשחית את הנוער.

אלבום הבכורה של אדרי כלל גם את השירים "הפלא" ו"התאהבתי ממבט ראשון", וניגנו בו בין היתר אושיות כמו יוסף ליטובסקי (אחיו של דני ליטני) והבסיסט יעקב ונטורה, שכיום מוכר יותר בשם אותו בחר לעצמו מאוחר יותר – קובי אשרת. אלבומה של אדרי סימן את מגמת השפעותיה של מוזיקת הפופ הלועזית, שתפסה נפח רחב יותר ויותר במצעדי הפזמונים הישראליים – עם סאונד של הרמוניות קצביות יותר, גיטרות חשמליות וכלים חיים. בשנים שלאחר מכן האטה הקריירה של אדרי והיא הפסיקה לעסוק במוזיקה.

  • עוד באותו נושא:
  • גילה אדרי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully