וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נטלי פורטמן תצלם סרט בישראל: קיבלה תקציב בירושלים

22.7.2013 / 14:06

המיזם לקולנוע וטלוויזיה ברשות לפיתוח ירושלים הכריז היום על הזוכים בהשקעה לשנת 2013, ובראשם "סיפור על אהבה וחושך", סרטה של זוכת האוסקר פורטמן על פי ספרו על עמוס עוז

המיזם לקולנוע וטלוויזיה ברשות לפיתוח ירושלים הכריז היום (שני) על הפרויקטים הקולנועיים הזוכים בהשקעה לשנת 2013, ובראשם: השקעה של כ-2,550,000 שקלים בשני פרויקטים בינלאומיים, שאחד מהם הינו "סיפור על אהבה וחושך" ("A Tale Of Love and Darkness") בהפקת ארה"ב וישראל, בכיכובה ובימויה של השחקנית ההוליוודית, הישראלית לשעבר וזוכת פרס האוסקר נטלי פורטמן. הפרויקט הינו עיבוד קולנועי לספרו האוטוביוגרפי של עמוס עוז, המתרחש בירושלים במחצית השנייה של שנות ה-40. הסרט יצטלם בינואר-פברואר 2014 בעיר.

הפרויקט הנוסף שזכה במענק באותו המסלול הוא "Trois Mariages et un coup de Foudre" של יעל ברדוגו ביאטריס פורנרה, וג'יל דה מייסטר ובבימוי מייסטר. עוד בזוכים המאושרים במענק הפיתוח נמצאים הפרויקטים "הרמוניה" של אורי סיוון, "חדרי הבית" של הבמאי והתסריטאי הוותיק איתן גרין, "שרוכים" – פרויקט שפותח על ידי המיזם עם התסריטאים חיים מרין וינקול גולדווסר, "האופה מברלין" – פרויקט נוסף שפותח על ידי המיזם עם התסריטאי והבמאי אופיר ראול גרייצר ו"עמאל" של התסריטאית והבמאית מירב חטב.

במענק פיתוח תסריט לסרט עלילתי ולסדרת טלוויזיה אושרה השקעה של 200,000 שקלים בסך הכל - 40,000 שקלים בכל אחד מ-5 הפרויקטים הבאים: "דער מענטש" מאת גון בן ארי ו-ונייה היימן, "ארון הקודש" של מיכל קופר קרן, יונתן גרופר ויוסי גוון, "עמק רפאים" מאת אבי נשר ונועם שפנצר, "קפיצת הדרך" (זוכה מענק פיתוח מטעם המיזם במסגרת פרויקט החממה 2 של סם שפיגל) של בנימין פרידנברג ו"אמריקן קולוני" של גידי דר.

המיזם לקולנוע וטלוויזיה ברשות לפיתוח ירושלים השקיע מהקמתו בשנת 2008 ועד היום יותר מ- 37 מיליון שקלים בהפקת 33 סרטי קולנוע, 12 סדרות טלוויזיה שני פרויקטים באנימציה ו-6 פרויקטים בינלאומיים ובפיתוח 58 פרויקטים חדשים. בסך הכל הוגשו למיזם 114 פרויקטים ומתוכם אושרו לתמיכה 11 פרויקטים, בהשקעה של כ-6 מיליון שקלים.

מחכים ל"סיפור על אהבה וחושך"? ספרו לנו בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully