וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הטלת רפש ורשעות עיתונאית

חיים שיין

22.7.2013 / 8:54

במשך שנים רבות הייתי קורא נאמן של העיתון "ידיעות אחרונות" שהיה העיתון הנפוץ במדינה. ברבות השנים, כמו קוראי העיתונים "פראבדה" ו"איזבסטיה" ברוסיה הסובייטית, למדתי לקרוא את מה שנכתב בעיתון בין השורות ומאחורי הכותרות כדי לגלות את האמת. ידעתי לזהות את מדליפי הידיעות, את האינטרסים החבויים של העיתון, את האג'נדות ואת האישים שהבעלים ביקשו לקדם ולהעצים. פיתחתי מיומנות לא מבוטלת עבור מי שעיסוקו בקריאת פסקי דין.

מייד עם יציאתו לאור של העיתון "ישראל היום" התנתקתי מ"ידיעות אחרונות". ביום שישי האחרון, לראשונה זה שנים, קניתי במחיר נמוך מאוד את העיתון, רק כדי לדעת לאיזה שפל מדרגה יכולים בני אדם ועיתון לרדת במאבקם בראש הממשלה ובבני משפחתו - מאבק שכל כולו מונע מאינטרסים כלכליים של בני האליטה הישנה, שעם אובדן השליטה שלהם בחברה הישראלית הולכת ונגמרת להם המדינה.

צריך מידה רבה של רשעות עיתונאית כדי לגייס אח של אשת ראש הממשלה, שלכאורה מביע את תיסכולו מניתוק הקשר ביניהם, ולהביא מפיו פנינים שחושפות את נמיכות קומתו הרוחנית, יותר מאשר את דרך התנהלותה של אחותו. בלי להיות פסיכולוג מוסמך, ברור לחלוטין שמדובר בכשל כלשהו. זהו כשל שקל מאוד לעטוף אותו באידיאולוגיה מתחסדת ובאמירות גבוהות על אחריות לדרכה ולעתידה של מדינת ישראל

אנו אומה מופלאה האוכלת את מנהיגיה

חגי בן?ארצי הוא אדם משכיל. חברים שלי שמעו אותו לאחרונה מסביר ארוכות על משמעותה של הרעות שאפיינה את דור הפלמ"ח ונתנה ללוחמים את הכוח לשאת במשא הקרבות. הוא בקי מאוד בכתבי הראי"ה קוק, בסוגיית המימדים החיוניים של הקדושה ובמשמעות הערבות ההדדית לכלל ישראל. ידע רב לו בערכים חינוכיים ובעריכת מכתבים שיש בהם כדי להציג את יופייה של היהדות ואמונתה. ואולם אלו דיבורים רמים שמאבדים את אמינותם ממי שבראש חוצות פוגע באחותו, עולב בה ומנסה להשפילה. זהו ביטוי קשה של חרדת נטישה מצד מי שחש שאחותו התרחקה ממנו. אפשר להבין את אחותו, וכי מי רוצה להתקרב לאח המשמש שכיר חרב במערכה של התקשורת נגד ראש ממשלה המנסה לתמרן מול רוב העולם כדי לשמור על ארץ ישראל, ככתוב בדם ואש בצוואת אביו ואחיו ז"ל.

ראש ממשלה בישראל אינו חסין מביקורת. ההפך הוא הנכון. כבר משה רבנו גילה בדרך הקשה כי כדי להיות מנהיג של יהודים נדרשות תכונות שיש למעט מאוד אנשים ונשים. אנו אומה מופלאה האוכלת את מנהיגיה. בדנ"א היהודי מצוי כרומוזום מלכותי שעל פיו כל אחד הוא בן מלך, עבד לאלוהים שלא מוכן לקבל מרות בני אדם. כבר לפני שנים שוכנענו שאנו בני העם הנבחר. ללא אמונה זו, הגם שייתכן שהיא מוטעית, לא היינו מסוגלים לשרוד אלפי שנים של סבל וייסורים.

עם זאת, יש דרכים מקובלות להתעמת עם מנהיגים וראשי ממשלה. הניסיון להילחם במנהיג באמצעות הטלת רפש בבני משפחתו הוא דבר בזוי ומכוער, זו היתה שיטתו של קורח במאבקו נגד משה ובתורה נזכר פעמיים כי בני קורח לא מתו, הם כנראה מצויים בכל דור ודור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully