וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תקרית ירי בגולן: אש נפתחה לעבר כוח צה"ל

שני סורים נצפו מסתננים למוצב נטוש באזור המפורז בגבול, סמוך למרכז הגולן. לעבר סיור צה”ל שהגיע לאזור נפתחה אש. לא היו נפגעים, כוחות גדולים בליווי מסוקים הוקפצו לגזרה

יממה מותחת ברמת הגולן: אחרי שאתמול בשעות הבוקר נחתו פצצות מרגמה מסוריה בשטח הישראלי, אירעה אמש (שלישי) תקרית במרכז הרמה, שבמסגרתה נורתה אש לעבר חיילי צה"ל. ככל הנראה הירי לא היה מכוון לחיילים.

מתחקיר ראשוני של האירוע עולה כי שני מורדים סורים נכנסו למוצב נטוש באזור המפורז סמוך לגבול ונמלטו מאש כבדה של הצבא הסורי במסגרת לחימה באזור קוניטרה. לאחר שהכוח הסורי עזב את המקום, יצאו המורדים מהמוצב ונמלטו. למקום הגיע סיור של צה"ל שביצע סריקה על מנת לאתר את החשודים וכשיצא מהמוצב נפתחה לעברו אש, אולם איש מהחיילים לא נפגע ולא נגרם נזק. הכוח השיב באש לעבר מקור הירי. ההערכה בצה"ל היא כי מדובר באש שנפתחה מכוח צבא סורי שפטרל באזור וחשב כי מדובר במורדים. משהבחין שמדובר בכוח צה"ל פסקה האש.

נוכח התקרית החמורה הוחלט בצבא להקפיץ כוחות נוספים לאזור, כשבין היתר הוזנקו לאוויר גם מטוסי קרב ומסוקים. במקביל, נשמעה באזור קצרין אזעקה. מבירור עולה כי מדובר באזעקת שווא.

קרבות בגבול סוריה, צמוד לישראל. יולי 2013. ג'יליס
הקרבות בגולן הסורי כפי שנראו הבוקר מהצד הישראלי/ג'יליס

האירוע הזה סוגר כאמור יום קשה עבור תושבי הרמה, שהתעוררו אתמול בבוקר למשמע קולות פיצוץ. בסך הכל התפוצצו שש פצצות מרגמה בצפון רמת הגולן, סמוך לגדר המערכת. גורם צבאי מסר לוואלה! חדשות כי הנפילות היו בשטח פתוח ולא גרמו לנפגעים או לנזק. כוחות צבא הוקפצו למקום וביצעו סריקות אחר נפלים. מדובר צה"ל נמסר כי ככל הנראה מדובר בירי תועה, ובזליגה נוספת של הלחימה הפנים-סורית לשטח ישראל.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully