וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האזינו: "לדיווח על אברך שמתפתה להתגייס - הקש 5"

15.7.2013 / 17:32

פשקווילים שפורסמו בירושלים קוראים לבצע בחיילים החרדים חרקירי "עד אשר ייתמו מחטיאי הרבים". מספרי הטלפון המופיעים על גביהם מפנים למשיבון "המרכז להגנה מבעיות גיוס"

יח"צ - חד פעמי

נמשכת ההתנכלות לחיילים חרדים בירושלים: פשקווילים (כרוזים) שהופצו בימים האחרונים בירושלים קוראים לבצע "חרד"קירי" (חרקירי בחרד"קים) בחיילים חרדים. "אין צר וצורר בימנו, אלא שלטון הרשע ושליחיו החרד"קים (חרדים קלי-דעת)", נכתב בכרוז. "על כן, נמנו וגמרו כי בכל עתות היום יהיו מזומנים אנשי שלומינו בכל אתר ואתר לקיים בהידור ובמסירות נפש קנאת פנחס של וייקח רומח בידו ולעשות לכל חרד"ק וחרד"ק באשר הוא חרקירי, עד אשר ייתמו מחטיאי הרבים". בכותבם "קנאת פנחס" כוונתם של מפיצי הפשקוויל למעשה פנחס שהרג, על פי המקורות, נשיא בישראל מתוך תושת נקמה לדברי אלוהים. בתחתית הפשקוויל נכתב: "וכל הירא לדבר ה' יתן פדיון נפשו איש כמתנת ידו ויזכה לישועה".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

מי שיתקשר לאחד ממספרי הטלפון המופיעים על גבי הפשקוויל, ישמע מן העבר השני משיבון של ארגון "מבצר" להגנה מבעיות הגיוס. המשיבון מפנה למכמה שלוחות ובו נאמר: "לדיווח על בחור או אברך שהתגייס או מתפתה להתגייס – נא להקיש 5; למסירה בדיסקרטיות של כל מידע חשוב - נא להקיש 6; להרשמה להתנדבות לפעילות הארגון – נא להקיש 7".

בעקבות פרסום הפשקווילים, הגישה היום (שני) עמותת חדו"ש לחופש דת ושוויון תלונה במשטרת ירושלים. מנכ"ל העמותה הרב אורי רגב קרא לפתוח בחקירה דחופה בנושא. "לאור גל האלימות נגד חיילים חרדים, יש צורך בפעולה נמרצת וחד משמעית כדי למנוע פצועים והרוגים", הבהיר. "מי שמסית להרוג חיילים הוא טרוריסט לכל דבר וכך יש לנהוג בו". במכתב ששלח לראש אגף חקירות ומודיעין במשטרה ניצב יואב סגלוביץ', כתב רגב כי " תוכנו של הכרוז מדבר בעד עצמו. בנסיבות המאבק האלים המתרחש בחוגים קיצוניים בקהילה החרדית כנגד החרדים המתגייסים לצבא, נראה שלא ניתן להתייחס אל הכתוב בשוויון נפש או בזלזול".

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
חרדים תקפו חייל בשכונת מאה שערים, יולי 2013. נועם מושקוביץ
שוטרים במקום תקיפת החייל החרדי במאה שערים בשבוע שעבר/נועם מושקוביץ

בימים האחרונים אירעה שורה של תקיפות חיילים חרדים בבירה. אמש טען חייל חרדי כי הותקף בכניסה לישיבת מיר בשכונת בית ישראל על ידי שני חרדים. לדברי החייל, השניים היכו אותו באגרופים, ירקו עליו וקיללו אותו - ואז נמלטו. בנוסף, נמנעה ממנו הכניסה לישיבה. כוחות משטרה הגיעו למקום וליוו את החייל להגשת תלונה בתחנה. ביום חמישי הותקף חייל חרדי בעת שצעד ברחוב שמואל הנביא בעיר. בשלב מסוים, על פי החשד, כמה חרדים שנסעו ברכב מסחרי צעקו לעברו "חרד"ק" והשליכו לעברו חפצים. החייל המבוהל נכנס לאחד המבנים הסמוכים כדי לתפוס מכסה, אך נוסעי הרכב המשיכו בנסיעתם.

ביום שישי הוגש לבית משפט השלום בירושלים כתב אישום נגד שתי תושבי הבירה, בני 21 ו-22, שהיו מעורבים בתקיפת החייל החרדי ביום שלישי האחרון בשכונת מאה שערים בעיר. כתב האישום מייחס לשניים, יוסף בראון ויעקב קרישבסקי, עבירות של תקיפת שוטר בנסיבות מחמירות, הפרעה לשוטר בעת מילוי תפקידו והתפרעות.

תמונות נשיא המדינה בפגישתו עם חיילים חרדים המשרתים בצה"ל אשר נתקלו בגילויי אלימות בינהם החייל מהתקיפה בשבוע האחרון, יולי 2013. מארק ניימן, לשכת העיתונות הממשלתית
פרס עם חיילים חרדים, אתמול/לשכת העיתונות הממשלתית, מארק ניימן

אתמול קיים נשיא המדינה שמעון פרס פגישה עם חיילים חרדים המשרתים בצה"ל, בהם כאלה שסבלו מהתנכלויות בשל שירותם, וביקש לחזק את ידיהם. "בשם כל עם ישראל אני רוצה לומר כי כל העם גאה בכם. כל אחד מכם קיבל החלטה אישית אמיצה בהתגייסותכם לצבא, והיא להיות חרד לגורל עם ישראל באומץ לב", אמר פרס לחיילים, והוסיף: "אתם שליחי מצווה - זוהי מצווה להגן על עמנו, אף אחד לא יעשה זאת במקומנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully