וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אות הערכה ל-8200: "פועלים מאחורי הקלעים"

12.7.2013 / 0:01

במסגרת טקס חילופי מפקדי יחידת האיסוף המרכזית של צה"ל, העניק רא"ל גנץ, לראשונה מאז נכנס לתפקיד, את אות ההערכה היוקרתי ליחידה ש"מאפשרת לצה"ל ליצור תמונת מצב בהירה"

צילום: דובר צה"ל, עריכה: מיכאל ברגמן

לראשונה מאז נכנס לתפקיד, החליט אתמול (חמישי) רב-אלוף בני גנץ להעניק את אות הערכת הרמטכ"ל ליחידת איסוף המודיעין 8200 לאור עשייתה רחבת ההיקף של היחידה בשנתיים האחרונות ועל כך שהביאה להישגים יוצאי דופן בעלי חשיבות מכרעת לפעילותו המבצעית של צה"ל. במעמד טקס החלפת מפקד היחידה, הדגיש גנץ בדברים שנשא כי היחידה הצליחה להתאים את עצמה לאיומים המשתנים בגזרות השונות ובתנאים מורכבים מאוד, ובכך תרמה תרומה משמעותית לביטחון מדינת ישראל.

יעלון וגנץ בטקס חילופי מפקדי 8200 והענקת אות הרמטכ"ל ליחידה, 11 יולי 2013. אריאל חרמוני, משרד הביטחון
גנץ ויעלון מעניקים את אות ההערכה למפקד היחידה/משרד הביטחון, אריאל חרמוני

יחידת 8200 היא יחידת איסוף המודיעין המרכזית של צה"ל העוסקת במודיעין אותו ובפענוח צפנים. מפקד היחידה הינו קצין בדרגת תת-אלוף והיא נחשבת לאחת היחידות הגדולות בצה"ל מבחינת כוח אדם. לאחר מלחמת לבנון השנייה הוחלט במטה הכללי להגדיל מהותית את תקציב היחידה ואת תקני כוח אדם כדי להעצים את יכולות היחידה ולסייע לה בהתמודדות עם אתגרי העתיד הביטחוניים של ישראל. בשנים האחרונות, תחת פיקודו של ראש אמ"ן אלוף אביב כוכבי ומפקד היחידה תת-אלוף נ', הוגדרה 8200 כפורצת דרך בקנה מידה עולמי לא רק בשל איכות והיקף המידע המודיעיני שהצליחו חיילי היחידה לאסוף בטווחים הקרובים והרחוקים, אלא גם בשל ארגון מחדש ויצירתיות שהובילו להטמעתו של המידע בדרגים הבכירים וביחידות השדה והפיכתו לנגיש. המידע המודיעיני שהופק בשנים האחרונות סייע רבות בין היתר בבניית "בנק מטרות" לחירום במדינות אויב וב"סגירת מעגלים" במלחמה בטרור.

במהלך הטקס, אמר הרמטכ"ל: "פועלכם החשוב, אשר לרוב מסתתר מאחורי הקלעים של הפעילות הגלויה בזירות השונות, מהווה חלק משמעותי מהיכולת של צה"ל. המודיעין המועבר בזמן אמת מאפשר לצה"ל ליצור תמונת מצב בהירה ומדויקת בכל שעות היממה ומעניק תנופה רבת חשיבות ואפשרות לפעולה חדה ומהירה, אשר הוכיחו את עצמן לא פעם כיכולות עוצמתיות בשדה הקרב". כמו כן, אמר גנץ "תודה מיוחדת ונוספת גם לראש אמ"ן, על זיהוי נכון של הנדרש למערך, על גיבוש החזון המודיעיני של צה"ל ומדינת ישראל ועל החתירה למימושו. צה"ל עושה היום דברים מדהימים, ונלחם אחרת משנלחם לפני שנתיים. כל הקרדיט - לך אביב (כוכבי – א.מ) ולאנשיך".

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
יעלון וגנץ בטקס חילופי מפקדי 8200 והענקת אות הרמטכ"ל ליחידה, 11 יולי 2013. אריאל חרמוני, משרד הביטחון
יעלון ומפקדי היחידה המתחלפים/משרד הביטחון, אריאל חרמוני

במעמד הענקת אותה ההערכה נכח גם שר הביטחון, משה (בוגי) יעלון, אשר אמר: "ביקשתי להיות כאן כדי להביע תודה והערכה ל-נ? על פועלו, על מנהיגות, שכל ישר ומקצועיות, ובעיקר לכם, חיילי ומפקדי 8200". יעלון הוסיף כי הוא מבקש להביע תודה והערכה זו "משום שאני יודע להעריך כמה חשובה תרומתכם לביטחון ישראל. בזכות היכולת שלכם לזהות את האיומים מבעוד מועד ולרוב להביא לסיכולם, ובזכות תרומתכם ללחימה בצה"ל. העיסוקים שלכם אינם מדוברים בחוץ, ולכן היה חשוב לי לבוא ולומר לכם תודה בשם אזרחי מדינת ישראל ובשם ממשלת ישראל". יעלון המשיך לדבר בשבחה של היחידה וטען כי היא מהווה "דוגמה ומופת לדרך הנכונה להתמודד עם שינויים תכופים בזירה סביבנו ובעולם הטכנולוגי. תמיד להיות לפני הצד השני בפער משמעותי. האיומים החדשים יוצרים זירות חדשות, ובחלקן רק אתם נמצאים שם. היום קיבלתם מהרמטכ"ל אות צנוע עם משמעות מאוד גדולה, ואני בטוח שתמשיכו תחת א?, המפקד החדש, להיות בחזית שאתם נמצאים בה לטובת ביטחון ישראל".

לקריאה נוספת:
"צייד שיחות הטלפון" של ארגוני הטרור
הקצין הסורי ביחידת המודיעין של צה"ל

לפניות לכתב אמיר בוחבוט: amirbohbot@walla.com

(עדכון ראשון: 23:30)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully