וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ערב הרמדאן: 200 פלסטינים נעצרו ברחבי הגדה

11.7.2013 / 8:56

כדי להימנע ככל הניתן מפגיעה בחג המוסלמי, פעלו כוחות הביטחון להביא למעצרם של חשודים בהפרות סדר ומעורבות באירועי טרור. פעילי זכויות אדם: "נעצרו גם מפגינים שקטים"

ערב חודש הרמדאן ביצעו כוחות הביטחון הישראלים גל מעצרים רחב היקף ברחבי הגדה המערבית. בשבועיים שקדמו לחג עצרו שב"כ וצה"ל כ-200 פלסטינים ברחבי הרשות הפלסטינית - כך נודע לוואלה! חדשות. ככל הנראה מדובר בניסיון לצמצם כמה שניתן את מספר המעצרים במהלך החג המוסלמי, ולהימנע מהתנגשויות אלימות וחיכוכים מיותרים.

רבים מבין העצורים האחרונים חשודים במעורבות בהפרות סדר ובפעילות טרור, ובמערכת הביטחון בישראל פעלו לקידום מעצרם בהקדם בשל הרגישות של החג המוסלמי. ואולם, לפי דיווחים מצד פעילי זכויות אדם, המעצרים כללו גם צעירים שהשתתפו בהפגנות שקטות ובפעילויות ציבוריות לא אלימות, ובהם שני אחים שהובאו למעצר לאחר שצילמו הפגנה בבילעין.

בחודשיים האחרונים ניכרה ירידה משמעותית במספר הפרות הסדר ויידויי האבנים ברחבי הגדה, כאשר מספר האירועים ירד בכ-50% מזה שהוערך בחודשיים שלפני כן. הסיבה לכך, מעבר למבצעי מעצרים רחבי היקף בגדה, הוא גם הירידה במוטיבציה בצד הפלסטיני, שלנוכח המאמצים לחידוש המשא ומתן מצד הממשל האמריקני אינו ממהר לפתוח באירועים אלימים.

בנוסף, ההחלטה הישראלית להעביר לרשות את כל כספי המסים שלה, הביאה גם היא לרגיעה מסוימת במצב הכלכלי בגדה. החודש צפויות הקלות לאוכלוסייה הפלסטינית, שבין היתר יכללו מתן עשרות אלפי אישורי כניסה לישראל. בנוסף, ייפתחו שני צירים שנאסרו בשנים האחרונות לתנועת פלסטינים. אחד הצירים הוא הכביש בין מחנה הפליטים ג'ילזון שמצפון לרמאללה לוואדי חרמיה, שצפוי להקל על הנוסעים בין רמאללה לשכם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully