וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"סכין בחזה של אבא": צפו בשחזור של דניאל מעוז

8.7.2013 / 19:44

גרסת הרוצח: הותר לפרסום השחזור של דניאל מעוז שהורשע ברצח הוריו בירושלים. מעוז מאשים תוקף אלמוני ברצח ומסביר מדוע ניקה את הדם בזירה. בית המשפט לא קיבל את גרסתו

צילום: משטרת ישראל, עריכה: יותם בן-דוד

בית המשפט המחוזי בירושלים התיר היום (שני) לפרסם את הקלטת שבה משחזר דניאל מעוז את רצח הוריו נח ונורית מעוז בירושלים – לדבריו על ידי רוצח אלמוני שחדר לבית הוריו. מעוז לא משחזר את הדקירות, אלא מתאר איך מצא לדבריו את הגופות וטשטש את הראיות – זאת לאחר שלדבריו נפצע במהלך מאבק עם התוקף, דימם בזירה, ומתוך היסטריה – ניסה לטשטש את עקבות הדם מחשש שייקשר לאירוע. השחזור התבצע כמה ימים לאחר מעצרו של מעוז - כחודש אחרי הרצח באוגוסט 2011. בשחזור, מפרט דניאל מעוז את אותה גרסה שמסר לבית המשפט, אך לא הזכיר את ניר אחיו – אותו האשים במהלך המשפט ברצח.

דניאל מעוז משחזר את גרסתו לרצח הוריו. יולי 2013. חטיבת דובר המשטרה
יצא מהשירותים, ונאבק עם "התוקף"/חטיבת דובר המשטרה

דניאל מעוז מתאר כיצד הגיע לבית הוריו בשעות הערב וגילה ששער הכניסה פתוח. "הנחתי את הטלפון, אני חושב פה (מצביע על השידה) והלכתי לשירותים", אמר. מיד לאחר שנכנס לתא השירותים, החל לשמוע קולות של תקיפה בוקעים מהבית, ואת אביו ואמו זועקים לעזרה. "הייתי עם הגב לדלת, שמעתי את הדלת של הכניסה (לבית - י"א) נפתחת ונסגרת, ואז אבא שלי התחיל לצעוק: 'נורית! משטרה! נורית'. אני הבנתי שכנראה יש אדם זר בבית".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

נכנס לשירותים, שומע את התקיפה - וקופא

דניאל, איש רחב מידות, לא נזעק בתחילה לסייע להוריו, וכשנשאל מדוע השיב: "קפאתי". "נעמדתי מהצד השני של הדלת, שלא יכלו לראות אותי ומתתי מפחד. שמעתי מהומה והיא (אמו - י"א) צעקה 'נח! נח! הוא רוצח אותי', ואז שוב היה שקט, אני חושב שהוא (הרוצח - י"א) הסתובב בבית". מיד לאחר מכן העיד מעוז כי התעשת ויצא מתא השירותים ונאבק ברוצח. "זינקתי עליו ותפסתי אותו מאחורה. אם אני לא טועה הוא עף פה על הקיר. ואני עם הזרועות שלי עליו וניסיתי למשוך אותו אחורה. הוא הצליח להעיף ממנו את הידיים שלי ונפלתי על הרצפה".

מתעשת ונאבק עם הרוצח

ברגע זה בשחזור מנסה מעוז לאשש את הבסיס לגרסתו בנוגע לניקיון גופות הוריו והדם הרב שנמצא בזירה: "כנראה מהמאבק איתו נפצעתי ביד, אני מניח, זה מה שהגיוני לי. כשהייתי על הרצפה הוא הסתובב אליי, נעמד מעליי ובעט בי, אני שכבתי ככה, והוא בעט בי בשיא הכוח לצד, נחנקתי, לא יכולתי לנשום, התקפלתי והוא יצא החוצה".

מתאושש ומבחין בגופות הוריו

מיד לאחר שהרוצח יצא מן הבית, שחזר מעוז, הוא התאושש מהמכה שספג לכאורה מהתוקף, שלבש מכנסי ג'ינס שחורים, חולצה מכופתרת שחורה ונעליים שחורות, נעמד בבית וראה את גופות הוריו מוטלות במקומות שונים בסלון הבית. "אני ניגש לאבא, רואה שיש לו סכין בחזה. משכתי את הסכין. אמרתי לו 'אבא! אבא! תתעורר', ולחצתי לו על האצבעות. אני זוכר שלא הייתה תגובה, שניהם לא היו בחיים".

הרוצח בורח - מעוז מנקה את הדם מגופות הוריו

חוקרי המשטרה שאלו את מעוז מדוע ניקה את הבית והעלים בכך ראיות. "התחלתי לקרצף כל מקום שראיתי דם שאמרתי שאולי יהיה שלי. לקחתי מהמזווה חוץ מהאקונומיקה שתי שקיות ניילון ושמתי על הידיים ואז לקחתי את הסקוץ'-ברייט מהמטבח, ואני זוכר שאחזתי בידיים של אבא שלי ולא זוכר אם בידיים של אמא שלי או לא, ולקחתי מפה (מהמטבח - י"א) סכין עם ידית צהובה, סכין משונן, ונעזרתי בו לנקות מתחת לציפורניים של אמא ואבא ובכל מקום שחשבתי שיכול להיות דם שלי".

נוטל כסף מהתיק של אביו, "הייתי באמוק"

לאחר מכן, המשיך מעוז, הוא נכנס לחדרו, שם הונח התיק של אביו, ונטל משם כאלף שקלים במזומן. "השארתי את הכסף אצלי עוד זמן רב אחר כך. מאוחר יותר עשיתי הפקדה ליו-בנק. זה חלק מהכסף שהפקדתי", הסביר. לשאלה למה לא הזעיק את המשטרה ענה מעוז: "כשהבנתי שנגעתי כבר בסכין, יש דם שלי בכל מקום, הרוצח לא נמצא פה, פשוט היסטריה, אמוק. אמרתי 'לא הייתי פה, לא קרה כלום'. מחשבה לא רציונלית, ברחתי מכאן".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
נידון לשני מאסרי עולם מצטברים. דניאל מעוז/מערכת וואלה!, צילום מסך

"תכנון מדוקדק וקר רוח"

בשבוע שעבר, כמעט שנתיים לאחר האירוע, הורשע מעוז כאמור ברצח הוריו. הרכב של שלושה שופטי בבית משפט המחוזי בירושלים גזרו על מעוז שני מאסרי עולם מצטברים. בפסק הדין כתבו השופטים כי מעוז לא בחל באמצעים להגשת תכניתו הזדונית. "מדובר במעשי רצח שטניים מתוכננים מראש, ובנסיבות אלו אין שום הצדקה בפסיעה אחת לקראת הנאשם" - שביקש באמצעות עורך דינו שיגזרו עליו עונש מאסר עולם אחד בלבד.

בהחלטתם להרשיעו ברצח, כתבו השופטים כי הרצח בוצע לאחר "תכנון מדוקדק וקר רוח על מנת לרשת את ירושת הוריו. המנוחים נמצאו מוטלים על רצפת הסלון בבית שבו חיו שנים רבות ומאושרות עם ארבעת ילדיהם, כשגופותיהם נקובות, שותתות דם, ובידיהם פצעי הגנה רבים, אות למאבקם העיקש – עד נשימתם האחרונה – במי שקם לרוצחם".

במרכז נגה - הקריה האקדמית אונו, המייצג את משפחת מעוז, מחו היום על פרסום השחזור: "לא ייתכן שהחלטה כזו תתקבל מאחורי גבה של משפחת הנרצחים, ללא שמיעת עמדתם, באופן ששקרי הנאשם יצפו להם כהפתעה נוספת והפעם בחסות מערכת המשפט".

בהכנת הידיעה השתתף גלעד גרוסמן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully