וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דווייט הווארד הודיע: "בחרתי ביוסטון"

הסנטר הכריז רשמית: ”מרגיש שזה המקום הכי טוב בשבילי. אני מצפה לעונה מדהימה”. בריאנט מחק אותו מרשימת העוקבים

אז הרגע המכריע מבחינתו של דווייט הווארד הגיע - והפור נפל על יוסטון רוקטס.

לאחר 20 חודשים של שמועות, תפניות ולבטים, הווארד, הסחורה הכי מבוקשת ב-NBA בשוק השחקנים החופשיים בקיץ הנוכחי, החליט לחתום ביוסטון. תחילה הופיעו דיווחים ב-USA TODAY וב-ESPN ולאחר מכן השחקן הודיע על כך באופן רשמי באמצעות חשבון הטוויטר שלו, כשכתב: "החלטתי להיות חבר ביוסטון רוקטס. אני מרגיש שזה המקום הכי טוב בשבילי ואני נרגש להצטרף לרוקטס. אני מצפה לעונה מדהימה. אני רוצה להודות לאוהדים בלוס אנג'לס ומאחל להם את הטוב ביותר".

עוד ב-NBA: אנדרה איגודאלה עבר לגולדן סטייט

ג'יי אר סמית' נשאר בניקס

שחקן לוס אנג'לס לייקרס דוויט הווארד. Jeff Gross, GettyImages
מסע ארוך של לבטים הגיע לקיצו. הווארד/GettyImages, Jeff Gross

שלוש קבוצות עיקריות היו במירוץ: לוס אנג'לס לייקרס, אליה עבר הווארד בן ה-27 בשנה שעברה מאורלנדו, דאלאס ויוסטון. על אף מסע שכנועים הודיע הווארד ללייקרס כי לא ימשיך, ונטרל בנקל גם את ההצעות של גולדן סטייט ואטלנטה. לאחר מכן סיפר גם בעלי המאבריקס מארק קיובן כי הווארד סירב להצעתו, ורק קבוצה אחת נותרה במירוץ: הרוקטס.

תחילה פורסם ב-USA TODAY כי מקור המקורב להווארד אמר שהעסקה סגורה למעשה, אבל העדיף להישאר בעילום שם מאחר שהשחקן טרם הודיע רשמית על החלטתו. גם סוכנו של השחקן דן פיגן העדיף לטשטש את ההכרזה הצפויה, והודיע: "דווייט עדיין לא בחר בקבוצה שבה ישחק בעונה הבאה". עם זאת, כעבור כמה שעות הווארד עצמו יצא בהודעה הרשמית.

הלייקרס חשו כי הווארד החליט עוד לפני השיחות עמו לאן יילך. מיטש קופצ'אק, הג'נרל מנג'ר של הלייקרס, אמר: "קיבלנו הודעה על ההחלטה של דוויט לא לחזור ללייקרס. באופן טבעי אנחנו מאוכזבים. כעת נפנה לכיוון אחר עם העתיד של הסגל וכמו תמיד נעשה את הטוב ביותר כדי לבנות את הסגל הכי טוב שאפשר כדי שכל אוהד של הלייקרס יהיה גאה בנו. אנחנו מודים לדווייט על הזמן וההתחשבות, וכן על המאמצים שלו בעונה שעברה. אנחנו מאחלים לו הצלחה גדולה לשארית הקריירה ב-NBA".

קובי בריאנט, דוויט הווארד שחקני לוס אנג'לס לייקרס. AP
כבר לא עוקב אחריו בטוויטר. בריאנט עם הווארד ברגעים קצת פחות מתוחים/AP

בראיון טלפוני ל-ESPN המשיך הווארד והסביר את המהלך: "אני שם 30 מיליון דולר על ההימור הזה. פשוט הסתכלתי על הקבוצות והרגשתי שיוסטון הולכת לכיוון אחד - יש להם הרבה שחקנים צעירים, יש להם מאמן מצוין קווין מקהייל והרגשתי כבר שהוא המאמן שלי. הוא יכול לעזור לי בתפקיד ולהתפתח כמו שאני רוצה. זו הסיבה העיקרית לבחירה שלי, וכן האפשרות לצמוח עם קבוצה צעירה כמו הרוקטס".

הנושא הכלכלי בסיפור הזה הוא בהחלט מעניין, שכן הלייקרס היו יכולים לסדר לו חוזה לחמש שנים בתמורה ל-118 מיליון דולר, בעוד יוסטון הייתה יכולה להציע לו 88 מיליון דולר לארבע שנים בלבד. "אני מרגיש משוחרר", הודה הווארד לאחר המהלך. "עכשיו אני יכול פשוט להתרכז במה שניסיתי להתרכז כל הקיץ, פשוט להשתפר".

הווארד, למי שהספיק לשכוח, סיים את העונה האחרונה עם הלייקרס בצורה מאכזבת והדחה מוקדמת בפלייאוף אחרי שסופרמן סיפק 17.1 נקודות בממוצע למשחק לצידם של 12.4 ריבאונדים ב-76 משחקים. "זה היה קשה", הודה הווארד לגבי המהלך לעזיבת לוס אנג'לס. "נהניתי בחלק גדול של התקופה, לגור פה בלוס אנג'לס. אני פשוט חושב שהזמן בל.א. לא היה נכון עבורי. אולי אם זה היה קורה לפני שנתיים או שלוש זה היה זמן נכון יותר, אבל אני פשוט חושב עכשיו שזה עבר. זה לא אומר שזה מקום לא טוב, אבל אני חושב שהכול זה עניין של תזמון והתאמה כשמדברים על כדורסל".

ואיך קובי בריאנט הגיב למעבר הזה? הכוכב של הלייקרס פשוט הפסיק לעקוב אחרי הווארד בחשבון הטוויטר לאחר ההודעה הדרמטית ופרסם תמונה באינסטגרם כשהוא עם פאו גאסול תחת הכיתוב lakercorazon, שמשמעותו לב של לייקר.

כעת נותר להמתין ולראות איזה חוזה יקבל הווארד מיוסטון והאם סופסוף, לאחר תקופות לא פשוטות באורלנדו ובלוס אנג'לס, סופרמן יהפוך לאדם מאושר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully