וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראיון עם ארמי האמר, כוכב "הפרש הבודד"

ארמי האמר ידע שהמפתח להצלחת "הפרש הבודד" הוא הדינמיקה עם ג'וני דפ, והם נעשו חברים טובים. את שערוריית המריחואנה שרדפה אותו הוא לוקח הרבה פחות ברצינות. ראיון

יח"צ - חד פעמי

סוף השבוע האחרון בבתי הקולנוע היה בסימן ההימור הגדול של אולפני דיסני עם "הפרש הבודד", העיבוד לתסכיתי המערבונים ברדיו מלפני 80 שנה, שהפכה למיתוס עלילות המערב הפרוע גם בגרסה הטלוויזיונית. אחד האתגרים עבור מלהקי הסרט היה למצוא את הפנים החדשות של שומר החוק במסיכה, מי שנודע בארה"ב כאחד הגיבורים האמריקאים הראשונים בעל החזות האמריקאית שרוכב בגאון על הסוס הלבן. לאחר שגבר בדרך על ריאן גוסלינג וטימותי אוליפנט, בתפקיד זכה אחד השחקנים החמים בהוליווד - ארמי האמר.

האמר זכור בעיקר מסרטו של דייויד פינצ'ר "הרשת החברתית" אודות פייסבוק, שם גילם תפקיד כפול (בסיוע עיבוד מחשב) של התאומים האליטיסטים קמרון וטיילר וינקלווס, הנאבקים משפטית במארק צוקרברג בטענה שגנב קניין רוחני, שכן לדבריהם הרעיון היה שלהם. לאחר שצפה בסרט, מפיק העל ג'רי ברוקהיימר חש שהכוכב בפוטנציה יכול להיות הפרטנר לצד ג'וני דפ בתפקיד טונטו הלוחם האינדיאני. "חשבתי לעצמי שהוא פשוט נראה כמו הפרש הבודד, הוא גבר נאה וגבוה עם לסת מרובעת, כמו מישהו שהגיע מהמערב הישן", אמר ברוקהיימר.

אבל עוד לפני שזכה בתפקיד וכהכנה לאודישנים המכריעים, האמר עבר סדנת קאובוים בה למד את הסודות, החל מכיצד לשלוף ולירות באקדח ועד לרכיבה נאותה על סוס. עבורו זו היתה תחילת הדרך של להיכנס לנעלי אייקון תרבותי אמריקני. "הדמות הזאת היא פיסה משמעותית בפולקלור האמריקני והרבה אנשים זוכרים את הסדרה או תסכיתי הרדיו מהזיכרון הקולקטיבי התרבותי שלהם", הוא מספר בראיון מיוחד לקידום הסרט שמתקיים בעיירה סנטה פה, "אתה לא יכול שלא להתייחס לכך ביראת כבוד שקיבלת את הזכות לגלם גיבור אגדי".

-אני מניח שחרף ההכשרה, הפעלולנים עשו את כל סצנות האקשן?

"לא הייתי צריך להתאמץ בתור התחלה, כי גור ורבינסקי הבמאי הכין תרשימים ממוחשבים בטאבלט של כל סצנות האקשן ולפני שהתחלנו לצלם כל קטע צפיתי באיך זה אמור להיראות. הרוב נעשה גם בתפאורות שנבנו בלוקיישן, כמעט ולא במסך ירוק באולפן. לא היה מחסור בפעלולים בסרט, בין אם זה להיגרר אחרי סוסים דוהרים או לרוץ על קרונות רכבת נוסעת. כמובן שהמפיקים לא הקלו ראש ולא איפשרו לי לעשות הכל, גם אם תיאורטית יכולתי, אם היה קורה משהו זה משפיע על כל כך הרבה אנשים נוספים שאין מצב שמישהו יאשר את זה".

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"ג'וני ואני נעשינו חברים במהירות". מתוך "הפרש הבודד"/מערכת וואלה!, צילום מסך

"ביצירה שלנו ניתן לראות כיצד לא היה בכלל הפרש הבודד אלמלא טונטו, הוא פשוט היה מת במדבר", מספר האמר על בניית הקשר הדרמטי בין הדמויות, "איך מעורך דין צעיר, אותו ג'ון ריד הופך לפרש, זה סיפור הבראשית של הדמות ואני כל כך שמח על המהפך שיש בו מההתחלה ועד לסוף הסרט. החיבור ביניהם נוצר משום ששניהם רודפי צדק, אפילו אם לכל אחד יש פרשנות שונה למונח, ועל הדרך הם מגלים שיחד הם צמד מוצלח. ג'וני ואני נעשינו חברים במהירות וידענו שזה המפתח לדינמיקה על המסך של שתי הדמויות. לא עבדנו כמו שבאמת נהנינו מכל רגע".

-האם גדלת על שידורים חוזרים של הסדרה הותיקה?

"מערכת היחסים שלי עם "הפרש הבודד" החלה דרך אבא שלי, זה היה אחד הדברים שאני זוכר כילד בתקופה שחיינו מחוץ לארה"ב, הוא היה מסכים שאשאר ער בשעות מאוחרות בלילה והיינו צופים יחד בפרקים ישנים של סדרת הטלוויזיה. זה תמיד היה בלקסיקון שלי והוא כינה אותי 'קימוסאבי' (כינוי החיבה הנודע של טונטו לפרש, שפירושה באינדיאנית "חבר נאמן"; ד.כ.) וזה היה כיף גדול".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"מערכת היחסים שלי עם "הפרש הבודד" החלה דרך אבא שלי". מתוך "הפרש הבודד"/מערכת וואלה!, צילום מסך

ארמנד דאגלס האמר נולד באוגוסט 1986 בלוס אנג'לס וטייל בעולם כבר בגיל צעיר כנצר למשפחה אמידה. הוא נקרא על שם סבא רבא שלו, איל נפט ופילנטרופ ידוע, שהוריו היו מהגרים יהודים מרוסיה. בילדותו התגורר חמש שנים עם הוריו ואחיו הצעיר באיי קיימן היוקרתיים בקאריביים ולאחר מכן שבה המשפחה לאל איי, שם התחנך עד שנשר מלימודי תיכון בשביעית לטובת חלום המשחק. לדבריו אז גם הוריו הפסיקו לתמוך בו כלכלית, משהבהיר כי לא יילך לאוניברסיטת קולומביה, כפי שהפצירו בו הוריו שתרמו סכומי כסף למוסד האקדמאי במשך השנים. כיום, עוד לפני הפריצה המיוחלת בהוליווד, הוא מתהדר בהון מוערך של 12 מיליון דולר.

לאחר תפקידים בטלוויזיה ב"משפחה בהפרעה", "עקרות בית נואשות" ובן זוגה לרגע של סרינה בעונה השנייה של "אחת שיודעת", לאחר ההצלחה של "הרשת החברתית", הוא לוהק לצד ליאונרדו דיקפריו בדרמה הביוגרפית "ג'יי אדגר" ובתפקיד הנסיך בעיבוד מ-2012 לשלגיה "מראה, מראה" עם ג'וליה רוברטס. בין לבין הוא הספיק להתחתן בשנת 2010 לדוגמנית ומגישת הטלוויזיה אליזבת צ'יימברס, המבוגרת ממנו בארבע שנים. לפני שנה הם חנכו בייבי משותף - מאפיית בוטיק בסן אנטוניו שבטקסס בשם Bird Bakery.

באופן אירוני, שבועות אחדים לפני שהוכרז בתור "הפרש הבודד", נעצר האמר באיזור מגוריו בטקסס על אחזקה של עוגיות מריחואנה. לאחר שבילה לילה בבית המעצר, הוא שוחרר בערבות של אלף דולר והאשמה בוטלה שכן היה מדובר בכמות של 5.5 גרם בלבד. הסיפור טואטא באלגנטית על ידי מנהליו ובהקשר של שאלה מרומזת על חיבתו לדברי מאפה הוא עונה על תקן יחצ"ן החנות. "אני אוהב מתוקים ואשתי אופה מצוין, כל המשפחה שלה בעסקי המזון והמשקאות", הוא אומר, "במשך זמן רב חשבנו לפתוח עסק יחד והולך לנו לא רע עד כה".

ארמי האמר. Jason Merritt, GettyImages
תהילה? מעדיף שתהיה עבודה. ארמי האמר/GettyImages, Jason Merritt

-מה חשבת כשצפית בסרט?

"מאוד קשה לי לצפות בסרט הזה ולהצטרף בטבעיות להרפתקאה משום שזה מיד זורק אותי למה עבר עליי באותו יום צילומים. יום אחד מעדתי על קקטוס וביום אחר פשוט הזענו בלמעלה מ-50 מעלות. אני יכול להתרפק עליו בנוסטלגיה כי להיות חלק ממרדף מרתק ולצפות בדברים מתפוצצים - זה חלומו של כל ילד".

-מעמד הכוכב בהוליווד הוא חלום שאתה עומד להגשים?

"להתייחס לזה נקודתית כחלום זה רק במידה ואתה מחפש את התהילה, וזה לא המקרה עבורי. אני רוצה לעבוד ואם הייתי יכול לבקש דבר אחד בעולם הזה, הייתי מאחל לעצמי שתמיד תהיה לי עבודה".

"כולנו נסחפנו אחרי ג'וני דפ": ראיון עם במאי ומפיק "הפרש הבודד"


מצפים לסרט "הפרש הבודד"? ספרו לנו בפייסבוק

  • עוד באותו נושא:
  • ארמי האמר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully