וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביום שהתאבד: אשתו של זיגייר החליטה להיפרד ממנו

גלעד גרוסמן

2.7.2013 / 14:25

בדיונים בנוגע לפיצויים לבני משפחת "האסיר X" שהתאבד בכלא, נחשף כי אמו של זיגייר שלחה לפרקליטו מייל בהול כששמעה את הבשורה. הפרקליטות: "לא ניתן היה לדעת על כוונתו"

ביום שבו "האסיר X", בן זיגייר, התאבד בכלא, שלחה אמו הודעת דואר אלקטרוני לאחד מפרקליטיו וסיפרה לו כי אשתו של זיגייר הודיעה לה כי היחסים בין בני הזוג הסתיימו וכי היא חוששת שינסה לפגוע בעצמו, כך עלה במהלך דיונים בנוגע למתן פיצויים לבני המשפחה. על פי דוח חקירת מותו, רעייתו של זיגייר הגיעה לבקרו בבוקר לפני שהתאבד והעבירה לו "הודעה קשה".

תחקיר ABC. צילום מסך
קיבל "הודעה קשה". זיגייר/צילום מסך

זיגייר התאבד בכלא איילון, שם היה עצור לאחר שהוגש נגדו כתב אישום שתוכנו אסור לפרסום. בין המדינה לבני משפחתו התקיימו דיונים בנוגע לתשלום פיצויים לבני המשפחה. במהלך הדיונים, עלו חששות במשפחה על כך שבשב"כ התרשלו ולא זיהו כי זיגייר עלול להתאבד. יצוין כי בחקירת נסיבות המוות נקבע כי נשללו אינדיקציות לכך שהוא היה במצב אובדני וכי היה חשש לחייו.

נציגת הפרקליטות, עו"ד אורלי בן ארי מפרקליטות מחוז המרכז, אמרה באחד הדיונים, כפי שפורסם ב"הארץ", כי בעקבות קבלת הדואר האלקטרוני מאמו של זיגייר, פנה הפרקליט לכלא, ושם הודיעו לו שזיגייר ישן במיטתו. לדבריה, השניים אף שוחחו בהמשך, והשיחה הייתה רגועה ושגרתית, ולא ניתן היה לדעת על כוונתו של זיגייר להתאבד.

לפני כחודשיים התיר בית משפט השלום בראשון לציון לפרסם את מרבית דוח חקירת מותו של זיגייר. בין היתר, עלה מהדוח כי בשעות הבוקר של ה-15 בדצמבר 2010, נפגש זיגייר בתאו עם רעייתו ועם בתו הקטנה. בתום הפגישה, במהלכה ביקשה אשתו להעביר לו "הודעה קשה", שבעקבותיה הוא נראה "נסער ועצבני".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
האם חששה שינסה לפגוע בעצמו. זיגייר בחתונתו/מערכת וואלה!, צילום מסך

עוד נכתב כי אשתו של זיגייר ביקשה לאפשר לה להיכנס שוב לתא על מנת לנסות ולהרגיע את בעלה, ואיש המודיעין "נעתר לכך באופן חריג". לדברי איש המודיעין, האישה נכנסה לתא לכמה דקות נוספות, ובצאתה הבחין כי היא בוכה. איש המודיעין אמר כי דיווח על אודות אירועים אלה לקצין המודיעין, וזה עדכן בדבר את העובדת הסוציאלית והורה לסוהרים להקדיש לכך תשומת לב מיוחדת.

בפברואר הותר לפרסום כי זיגייר נמצא תלוי במקלחת בתאו, כשעל צווארו כרוך סדין רטוב הקשור לחלון תא השירותים. על פי הפרסום, חקירת מותו "העלתה כי קיימות ראיות לכאורה לכך שמחדלי גורמים שונים בשירות בתי הסוהר גרמו למותו". עם זאת, לצד החשד לרשלנות, צוין כי מותו של זיגייר לא נגרם על ידי התערבות גורם חיצוני. עוד פורסם כי "חומר הראיות מלמד כי כל אנשי שב"ס שתפקדו במשמרת בעת האירוע האובדני עבדו בכוונה מלאה לקיים משימותיהם, ואולם עובדה היא כי משימות הפיקוח על המנוח, על פי ההוראות הידועות, לא קוימו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully