וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חולדאי על סגירת עסקים בשבת: חוק העזר ייבחן מחדש

עקב החלטת בית המשפט העליון, לפיה על עיריית תל אביב לפעול בתוקף לסגירת מרכולים ביום המנוחה, הודיע חולדאי שהעירייה תימנע בינתיים ממתן קנסות לעסקים שפעלו עד כה בשבת

בעקבות החלטת בית המשפט העליון בשבוע שעבר, ולפיה על עיריית תל אביב-יפו לפעול באופן משמעותי יותר לאכיפה של סגירת מרכולים בעיר בשבת, הודיע היום (שני) ראש העיר רון חולדאי כי יבחן מחדש את חוק העזר העירוני, שנחקק לפני 33 שנה, לשם התאמתו למציאות החיים בעיר כיום. לדבריו, "יש בכוונתנו למצוא את הדרך המשפטית הנכונה להגדיר בחוק את המציאות המאוזנת שנוצרה כאן - מציאות שרובם המכריע של תושבי העיר חיים עמה בשלום. ניכנס לתהליך שבסופו של דבר יביא לידי גיבוש של חוק עזר עירוני, שיתממש בקדנציה הבאה".

כמו כן הודיע חולדאי כי עד להשלמת בחינת חוק העזר, ולאור פסיקת בית המשפט, עיריית תל אביב תימנע בטווח המיידי ממתן קנסות מכוח חוק העזר הקיים נגד עסקים שהיו פתוחים עד כה בשבת. "במהלך 60 הימים שהוקצו לנו, נגבש את אותן החלטות לגבי הפעלת סמכויות האכיפה כפי שהורה לנו בית המשפט", אמר חולדאי, והוסיף: "נשמור לעצמנו את שיקול הדעת להפעיל את האכיפה הנדרשת באותם מקרים בהם יש מטרד והפרעה לסדר הציבורי".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בית המשפט קבע כי על העירייה לשקול שימוש באמצעי אכיפה נוספים. סניף AM:PM בתל אביב/מערכת וואלה!, צילום מסך

"מי שמכיר את המשק והתקציב העירוני יודע כי פעולות האכיפה 'עלו' לנו יותר מהתקבולים מהקנסות", אמר חולדאי. לדבריו, עצם פעילות האכיפה יצרה את המציאות שהציבור התל אביבי חי עמה בשלום ללא מחאות והתנגשויות. בפועל - השבת בתל אביב-יפו נשמרת. העיר נחה בשבת ורוב רובה של הפעילות המסחרית המאפיינת אותה במהלך השבוע לא מתקיים. ועם זאת, כל אחד יכול לבלות את היום החופשי כרצונו".

בשבוע שעבר קיבל בית המשפט העליון את הערעור שהגישו בעלי מכולות בתל אביב, וקבע כי על עיריית תל אביב לפעול באופן נחרץ יותר כדי לוודא שסניפים של רשתות AM:PM ו"טיב טעם" לא יפעלו בשבת. השופטים קבעו כי על העירייה לשקול שימוש באמצעי אכיפה נוספים, שכן האכיפה בדרך של הטלת קנסות בלבד, כפי שנהגה העירייה עד היום, אינה משיגה את מטרת החוק. עוד קבע בית המשפט העליון כי בהתנהלותה הנוכחית, העירייה מאפשרת בפועל את הפרתו המתמשכת של חוק העזר, ובכך נפגע שלטון החוק, וחייב את העירייה להחליט בתוך 60 יום כיצד בכוונתה לפעול.

העיסוק בנושא פתיחת המרכולים החל ב-2007 אז עתרו בעלי המכולות לבית המשפט המחוזי בתל אביב, בטענה שקיימת אכיפה לא שוויונית של חוקי המנוחה, ושבעוד הם נאלצים לסגור את מכולותיהם בשבתות כדי להימנע מקנסות, הרשתות הגדולות אינן נפגעות מהקנסות ולכן נהנות מיתרון משמעותי, בעוד להם נגרמים נזקים כלכליים משמעותיים. מנגד טענה העירייה כי החוק מאפשר לה להחליט להטיל קנסות בלבד, וכי אין להתערב בשיקול דעתה. הרשתות טענו מצדן כי סביר שבעיר אשר חרתה על דגלה את הסיסמה "עיר ללא הפסקה", תנקוט העירייה מדיניות באופן שלא ימנע את פתיחתם בשבת של בתי עסק מסוג מסוים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully