וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נקמת העובדים: מחזיקים 4 ימים במנהלם כבן ערובה

צ'יפ סטרנס הגיע למפעל החברה בה הוא שותף בבייג'ינג לפטר 30 עובדים. העובדים האחרים שמעו על חבילת הפיצויים שקיבלו המפוטרים, כלאו אותו במשרדו ולא מאפשרים לו לישון

מנהל אמריקני מוחזק כבן ערובה במשרדו זה חמישה ימים במפעל בבייג'ינג', שהוא אחד מבעליו, בגלל סכסוך בנוגע לשכר. שוביו הם עשרות מעובדיו, הדורשים חבילת פיצויים דומה לזו שניתנה ל-30 עובדים אחרים.

צ'יפ סטרנס בן ה-42, שותף בחברת "קורל ספרינגס" לציוד רפואי שבסיסו בפלורידה הגיע לעיר לפטר 30 עובדים, מאחר שמחלקת מוצרי הפלסטיק עוברת למומבאי שבהודו. חלק מהעובדים במחלקות אחרות שמעו ביום שישי את הדברים והחלו לדרוש פיצויי פרישה דומים. הוא סיפר שגורמים מקומיים שביקרו במפעל, הפועל זה עשור בפאתי עיר הבירה, כפו עליו בשבת האחרונה לחתום על הסכם שיקבל את דרישות העובדים, אף שהבהיר כי מאה העובדים הנותרים לא יפוטרו.

צ'יפ סטרנס, בעלים של מפעל בבייג'ינג' שעובדיו "חטפו" אותו. AP
סטרנס מביט מבעד לסורגים במשרדו/AP

לדבריו, כ-80 חוסמים את כל היציאות לבניין והם מונעים ממנו שינה על ידי כשהם מכוונים תאורה חזקה למשרדו ודופקים על החלונות. העובדים דרשו כי יבוצעו העברות בנקאיות עד יום שלישי, אבל סטרנס סירב להבהיר מה יהיה הסכום ואמר שהוא רוצה לשמור זאת בסוד. "אני מרגיש לכוד כמו חיה. אני חושב שזה לא אנושי מה שקורה כרגע. אני עובד באזור הזה כבר עשר שנים ויצרתי הרבה מקומות עבודה. לא דמיינתי בחלומותיי הגרועים ביותר כי דבר כזה יכול לקרות".

סטרנס סיפר כי כמה מעובדיו מועסקים במפעל כתשע שנים ולכן הפיצויים להם זכאים "די טובים". העובדים בתוך מתחם שני הבניינים סירבו לדבר עם התקשורת הזרה. ארבעה שוטרים ועשרות אנשים שלא הסכימו להזדהות עמדו מסביב למפעל. זאו לו מהלשכה לביטחון הציבור אמר כי "עד כמה שאני יודע, היה סכסוך עבודה בין העובדים להנהלת החברה ופועלים לפתור את המחלוקת. אני לא בטוח לגבי פרטי הפתרון, אבל אני יכול להבטיח את ביטחונו של המנהל". נציגי שגרירות ארצות הברית עמדו מחוץ לשערי המפעל אך סירבו להגיב.

(עדכון ראשון: 20:12)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully