וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אורן נהרי הוכרז כזוכה פרס סמולר ג'וינט לשנת 2013

23.6.2013 / 11:56

ראש דסק חוץ ועורך חדשות החוץ בערוץ 1 יקבל את הפרס על שם בוריס סמולר ז"ל הניתן מדי שנה לעידוד סיקור תקשורתי בנושא קשרי ישראל והתפוצות

אורן נהרי הוכרז כזוכה פרס סמולר ג'וינט לשנת 2013. הפרס על שם בוריס סמולר ז"ל ניתן מדי שנה לעידוד סיקור תקשורתי בנושא קשרי ישראל והתפוצות. ועדת השיפוט של הפרס השנה קבעה כי "עשייתו רבת השנים של מר נהרי בתחום ראויה ביותר להערכה והוקרה".

נהרי מכהן כראש דסק חוץ ועורך חדשות החוץ בערוץ 1. הוא החל את דרכו במחלקת הספורט ומ-1986 בחדשות חוץ של הערוץ הראשון. משנת 2006 נהרי מגיש תכניות רדיו ברשת ב'. לאחרונה הוזכר שמו כשהודח במפתיע מהגשת התוכנית "הכל דיבורים", תוך ביקורת על הממונים עליו שהעדיפו את נעה ברק במקומו.

עוד מנימוקי ועדת הפרס: "במהלך עבודתו יזם, ערך והגיש אורן נהרי תכניות מיוחדות העוסקות בעם היהודי לגווניו: ההיסטוריה של יהדות פולין, האנטישמיות החדשה, ייחודיות השואה מול רציחות עם אחרות במאה העשרים, קולנוע יהודי, חוש ההומור היהודי ומדוע כבש את העולם, היחסים בין הדת היהודית לדתות אחרות במישור האידיאולוגי והמעשי ועוד. כמו כן ראיין נהרי אישים בולטים בעם היהודי ובנושאים רלוונטיים למדינת ישראל ולעם היהודי, למשל הפילוסופים היהודים-צרפתים אלן פינקלקראוט וברנר אנרי לוי, הסופרים היהודים אמריקניים נתן אנגלנדר גארי שטיינגרט, הסופר היהודי בריטי ניל גיימן, המזרחן היהודי בריטי ברנרד לואיס ורבים אחרים. נהרי מנחה את הדיון המרכזי בועידת הנשיא מדי שנה, מנחה דיונים בנושאי יהדות, מדינת ישראל ועוד".

ארגון הג'וינט מעניק אחת לשנה פרס בסך של 2,500$ לעידוד החשיפה התקשורתית בנושאים הקשורים בישראל והתפוצות, בפני הציבור הישראלי. הפרס, מוענק על שמו של בוריס סמולר ז"ל שהיה העורך הראשי של סוכנות הידיעות הטלגרפית היהודית והקדיש את כתיבתו המקצועית לסיקור נושאי ישראל-תפוצות. עוד בחייו ייסד סמולר קרן פרסים במסגרת ארגון הג'וינט העולמי, לעידוד כתיבה עיתונאית בנושא ישראל והתפוצות. לאחר פטירתו, רואה עצמו ארגון הג'וינט מחויב למורשת שהנחיל בוריס סמולר, וממשיך בחלוקת הפרס על שמו על מנת לקדם היכרות בין קהילות יהודיות בעולם לבין הציבור הישראלי.

ועדת השיפוט השנה כללה את פרופ' פאניה עוז-זלצברגר מאוניברסיטת חיפה, ד"ר אורי דרומי מנהל המרכז לעיתונות בינלאומית במשכנות שאננים, רלף גולדמן סגן נשיא לשם כבוד של הג'וינט העולמי, אמיר שביב נציג הג'וינט העולמי ואורלי דורון נציגת ג'וינט ישראל.

יוני בן-מנחם, מנכ"ל רשות השידור: "אנו שמחים על החלטת ועדת השיפוט של פרס סמולר-ג'וינט להעניק את הפרס לעיתונאי אורן נהרי, עיתונאי מו?ערך ברשות השידור. נהרי, בעל תובנות מבריקות, כשמו כן הוא – בעל יכולת להביא את הידע השופע שלו בצורה נהירה ל?ק?הל הצופים והמאזינים, בחן וברהיטות האופייניים לו. אני גאה באורן נהרי על זכייתו ומאחל לו עוד הרבה שנים של עשייה יד ביד עם רשות השידור".

ארנון מנטבר, מנכ"ל ג'וינט ישראל: "אורן נהרי הוא איש תקשורת ראוי ומנוסה אשר התפתחותו המקצועית ככתב חדשות חוץ שזורה בסיקור העולם היהודי, ישראל והתפוצות. נהרי בסיקורו ועבודתו רבת השנים הצליח לקרב ולהנגיש את תחום יהדות התפוצות עבור הציבור הישראלי, ועל כן מגיעה לו מלוא ההערכה וזכייתו בפרס".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully