וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברי המאבטח בכותל: לירי קדם ויכוח בינו לבין ההרוג

21.6.2013 / 11:30

המאבטח שירה למוות בגבר בשירותי הכותל טען כי זה צעק "אללה אכבר" וניסה לשלוף דבר מה מכיסו, אולם מאבטחים אחרים שהיו במקום מספרים כי ההרוג איים על היורה שעה קודם לכן

צילום עומר מירון עריכה: ליאור נאור

פרטי הירי הבוקר (שישי) ברחבת הכותל המערבי בירושלים טרם התבררו במלואם, אך חבריו של המאבטח שירה באדם לאחר שלטענתו צעק "אללה אכבר" וניסה לשלוף דבר-מה מכיסו, חושפים מה שיכול להעלות תהיות בנוגע למניע אפשרי לירי מכוון. לדברי המאבטחים בחברת "מודיעין אזרחי", שנכחו במקום, לאירוע קדם ויכוח קולני בין השניים, שבמהלכו איים האיש על המאבטח שירצח אותו.

הוצאת גופתו של ההרוג מירי מאבטח הבוקר בכותל המערבי. טלי מאייר
שירותי הגברים בכותל המערבי, שם ירה המאבטח באיש, הבוקר/טלי מאייר

המאבטחים הסבירו לוואלה! חדשות כי היורה, צעיר דרוזי מהכפר בית ג'אן שבגליל העליון, אינו מועסק במקום באופן קבוע, אלא משמש כמאבטח בעיר העתיקה, ועל כן לא הכיר את האדם שבו ירה, בן 46, אותו הם כינו "תמהוני", ואשר נהג להגיע למקום. "התמהוני הזה נמצא כאן לפחות שלוש שנים וקצת לא בסדר בראש", הסביר אחד מחבריו לעבודה. "פעם אחת הוא יכול להיות נחמד אליך ופעם לצעוק ולקלל. שעה לפני המקרה, פרץ ביניהם ויכוח קולני. התמהוני קילל אותו, אמר לו שכל הדרוזים בני זונות ושהם משתלטים על הכותל ואיים לרצוח אותו".

לדבריו, המאבטח דיווח על המקרה לקצין המשמרת, אולם זה לא עשה דבר. "אחרי זה בשירותים התמהוני צעק 'אללה אכבר' והבנתי שידיו היו בכיסים והוא התכוון להוציא משהו. העובדה שהוא ירה בו עשרה כדורים עלולה לסבך אותו ואנו דואגים לו", הוסיף. "אי אפשר לדעת מה בן אדם שצועק אללה אכבר ורוצה להוציא משהו מהכיס הולך לעשות. כל מאבטח במקרה כזה היה יורה על מנת להרוג. אם זה היה קורה לכל אחד מאתנו, לא היינו נוהגים כך רק משום שאנו מכירים אותו ויודעים שהוא תמהוני, אבל הוא לא ידע. לא נראה לנו שהוא ירה בו כי הוא כעס על הוויכוח שהיה ביניהם, אבל אי אפשר לדעת".

sheen-shitof

וזה כחול לבן

המכשיר שמשנה את כל מה שידעתן על רענון ומיצוק עור הפנים

בשיתוף פרמייר
מאבטח בכותל המערבי בירושלים ירה למוות בגבר יהודי שצעק אללה אכבר. טלי מאייר
המשטרה בודקת כעת אם המאבטח על לפי הנהלים. זירת הירי/טלי מאייר

מנדי בלוי, מנהל רשת בתי התמחוי "אשל ירושלים", שבה שהה האיש שנורה סיפר לוואלה! חדשות כי נהג לספק לו מזון, כפי שהם עושים עבור עוד מאות נזקקים באזור הכותל. "הוא היה שם תקופה ארוכה ואף התאכסן בחדר המים של הסניף על מנת שלא ייזרק לרחוב. תקופה ארוכה הוא אף התנדב אצלנו, עזר במטבח, בהגשת המזון ובסידור השולחנות. הוא לא היה מאה אחוז בראשו, כמו הרבה מאוד אנשים שנזקקים לסיוע שלנו, אבל לא היה לו עבר של אלימות או בעיות אצלנו".

מאבטח בכותל המערבי בירושלים ירה למוות בגבר יהודי שצעק אללה אכבר. טלי מאייר
המאבטח אינו מועסק במקום באופן קבוע. רחבת הכותל/טלי מאייר

האירוע התרחש בשעות הבוקר, ועל פי המשטרה, המאבטח טען כי סבר שהאיש ניסה לשלוף נשק. פרמדיקים של מגן דוד אדום ניסו לבצע בגבר, שנפצע באורח אנוש, החייאה, אך ללא הועיל, ולבסוף נאלצו לקבוע את מותו. המאבטח נלקח לחקירה, ונבדק כעת אם פעל על פי הנהלים.

עד ראייה שהיה באירוע סיפר לוואלה! חדשות: "הייתי ברחבת הכותל, הגעתי לתפילה כמו בכל בוקר. לפתע שמענו יריות שבאו מאזור השירותים. משהו כמו עשרה כדורים", סיפר. "לאחר הירי כל המתפללים נשכבו על הרצפה ושוטרים ומאבטחים רצו לכל הכיוונים. ראיתי את הגבר שנורה, הוא שכב על הרצפה ולא זז".

מאבטח בכותל המערבי בירושלים ירה למוות בגבר יהודי שצעק אללה אכבר. טלי מאייר
פרמדיקים ניסו לבצע באיש החייאה, אך ללא הועיל/טלי מאייר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully