וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו בוועידת הנשיא: "לא אתפשר על ביטחון ישראל"

בפתח דבריו של ראש הממשלה התפרצו פעילים נגד ייצוא הגז מישראל - אולם הנאום נמשך. הנשיא פרס נאם אחריו וחתם את הוועידה השנתית: "השיח שיקף את פניה האמיתיות של ישראל"

צילום: GO-LIVE, עריכה: טל רזניק

לאחר שלושה ימים, שבשיאם נערכה חגיגת יום הולדתו ה-90 של נשיא המדינה, שמעון פרס, הגיעה הערב (חמישי) ועידת הנשיא השנתית לסיומה. את נאומו של ראש הממשלה בנימין נתניהו קטעו קריאות ביניים של פעילים סביבתיים נגד ייצוא הגז מישראל. חרף זאת המשיך נתניהו בנאומו, בו התייחס לנושאים מדיניים וביטחוניים, ובזה גם לאיום האיראני.

"כדי שיהיה מחר, אנחנו חייבים להית חזקים בהווה ובעתיד", אמר נתניהו, "וגם כדי שיישמר השלום". לדבריו, הסדר שלום שבו נתפשר על הביטחון לא יחזיק מעמד. "לעולם לא אתפשר על ביטחון ישראל ואזרחיה. הסדר שלום שבו נתפשר על הביטחון לא יחזיק מעמד ולעולם לא אתפשר על ביטחון ישראל ואזרחיה. לכן כשאנחנו מדברים על המחר אני מדבר על מחר של שלום וביטחון".

רוה"מ בנימין נתניהו  בחגיגות ה-90 לשמעון פרס, יוני 2013. עומר מירון
נתניהו בוועידת הנשיא/עומר מירון

בנאומו התייחס ראש הממשלה גם לסוגיית הגרעין האיראנית. "עמנו שילם מחיר נורא, אבל לא אתן לזה לקרות שוב", אמר נתניהו. "האתגר הגדול ביותר הוא אם הנשק הגרוע ביותר ייפול לידי הגרועים ביותר. אסור לתת לאיראן להשיג נשק גרעיני. אני מזכיר לכם שאנשי איראן רוצים עתיד טוב יותר ותוצאות הבחירות שם הראו את זה. אבל איראן מונעת מהם להשיג את העתיד הזה. הדבר הראשון שהנשיא החדש אמר הוא שאיראן חייבת לקבל את זכויותיה. הוא לא אמר שאזרחי איראן חייבים לקבל את זכויותיהם, והזכות שאיראן מדגישה שהיא חייבת לקבל היא פיתוח נשק גרעיני. אנחנו רואים שינוי בסגנון אבל לא בתוכן".

נתניהו הוסיף כי "אנחנו עומדים בפני אתגרים רבים ממרוקו עד פקיסטן. יש רעידת אדמה שמרעידה את פני העולם. זה חסר תקדים. יש מאבק באזור נרחב בין המודרניות והרשע. אני משוכנע שכוחות המודרניות, החופש והמידע ינצחו".

אחרי נאומו של נתניהו נאם גם הנשיא פרס. "הוועידה הייתה חוויה אינטלקטואלית בלתי רגילה", אמר פרס. "ועידה של אוהבי ישראל יהודים ולא יהודים. השיח המקורי שנוצר כאן שיקף את הפנים האמיתיות של ישראל והוכיח את האטרקטיביות שיש לישראל".

הנשיא סיים את דבריו בתקווה לעתיד משותף של ישראל עם שכניה. "הכינוס הזה הוא גם גיוס מעולה של רצון טוב להשקעות למדינת ישראל. אנו נשמח לסייע גם לידידינו וגם לאלו שהם אינם ידידנו. אנו מתפללים שאלו שאינם ידידינו היום יהיו ידידינו מחר".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
חגיגות יום הולדתו ה-90 של נשיא המדינה שמעון פרס, 18 ביוני 2013. עומר מירון
"ועידה של אוהבי ישראל". הנשיא פרס בוועידה/עומר מירון

במהלך שלושת ימי הוועידה לקחו חלק מנהיגים מרחבי העולם, בראשם נשיא ארצות הברית לשעבר ביל קלינטון, ראשי המשק, יזמים ואנשי רוח, בדיונים בפורומים שונים בשלל סוגיות חברתיות.

אתמול, במסגרת מליאת הבוקר של הוועידה, קיבל נשיא ארצות הברית לשעבר, ביל קלינטון, את עיטור הנשיא מפרס. "אתה המנהיג האהוב ביותר, חבר אמת של כל האנושות ובייחוד של העם היהודי", אמר פרס לקלינטון במעמד הענקת הפרס. "המתנה שלך לישראל היא שפתרון שתי מדינות אינו פנטזיה והפתרון האחר הוא פנטזיה. כולנו כאן קוראים לך חבר".

בטרם עלייתו לדבר, זכה קלינטון לחזות בסרטון שהוכן עבורו וסוקר תחנות דרך משמעותיות בחייו. "לא זיהיתי את האדם הצעיר שהייתי (בסרט), חלק מהדברים צריכים להישמר לאחר שבן אדם חולף מן העולם", אמר קלינטון, שהתקבל במחיאות כפיים סוערות. "אני מודה על קבלת הפרס, בגלל אלה שקיבלו אותו בעבר, ומשום שפרס הוא חבר אישי שלי".

נשיא המדינה מעניק לביל קלינטון את "עיטור הנשיא" היום בטקס מיוחד בסופה של מליאת הפתיחה החגיגית של ועידת הנשיא.. משה מילנר, לשכת העיתונות הממשלתית
חברים אישיים. קלינטון עם העיטור לצד הנשיא פרס/לשכת העיתונות הממשלתית, משה מילנר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully