וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרב הראשי יונה מצגר חשוד בלקיחת כספי תרומות

20.6.2013 / 15:53

מצגר בן ה-59 נחקר באזהרה לאחר שהיועץ המשפטי לממשלה ופרקליט המדינה אישרו להפוך את החקירה לגלויה. הוא חשוד בקבלת שוחד והלבנת הון. סגנו ושני ראשי עמותות נעצרו גם כן

צילום: דניאל בוק, סרטונים שהועלו לרשת, עריכה: טל רזניק

הרב הראשי לישראל יונה מצגר נחקר היום (חמישי) באזהרה ביחידה הארצית לחקירות הונאה בחשד לקבלת שוחד, מרמה והלבנת הון. על פי החשד, הוא שלשל לכיסו, בין היתר, כספי תרומות. מדובר בחקירה שמתנהלת בתקופה האחרונה והפכה היום לגלויה. במסגרת החקירה, נערכו היום - לאחר אישור היועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין ופרקליט המדינה משה לדור - חיפושים בבתיהם ובמשרדיהם של כמה חשודים, בהם הרב הבכיר.

במהלך הפעילות נתפסו מסמכים, מחשבים וחומרים נוספים, וכן חולטו נכסי נדל"ן וחשבונות בנק של חשודים אחדים. שלושה חשודים נוספים, עוזרו של הרב מצגר ושני ראשי עמותות, נעצרו והם מובאים להארכת מעצרם בבית משפט השלום בראשון לציון. בתום חקירתו של מצגר במשרדי להב 433 ברמלה תחליט המשטרה האם להביאו לבית המשפט להארכת מעצר או לשחררו בתנאים מגבילים.

הרב הראשי יונה מצגר בטקס השבעת הכנסת ה-19, ינואר 2013. טלי מאייר
בתום החקירה יוחלט אם להאריך את מעצרו. מצגר/טלי מאייר

החקירה נגד הרב נמשכת כבר כמה שבועות, בליווי של היועץ המשפטי וינשטיין, פרקליט המדינה לדור ופרקליטות מחוז ירושלים. החשד הוא שהמעורבים לקחו באופן בלתי חוקי סכומי כסף גבוהים מכספי תרומות שאספו. ההחלטה לבצע את המעצרים היום מכיוון שהחוקרים המתינו לשובו של אחד המעורבים מחו"ל.

sheen-shitof

עכשיו בישראל

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

זו אינה הפעם הראשונה שהרב מצגר נחקר בחשד לפלילים. בשנת 2005 נחקר הרב באזהרה ובסיום החקירה המליצה המשטרה להעמידו לדין בעבירות מרמה והפרת אמונים. עם זאת, לבסוף הוחלט שלא לפתוח לו תיק פלילי ולא להעמידו לדין.

החקירה מתנהלת בימים בהם נמשך המרוץ לרבנות הראשית. בתחילת השבוע הותקף הרב סתיו, מועמד הבית היהודי לתפקיד הרב הראשי האשכנזי, כאשר הגיע לחתונת בתו של רב הכותל, הרב שמואל רבינוביץ'. על פי עדות של משתתף בחתונה, הרב סתיו ביקש אישור להגיע לחתונה ונענה בחיוב. "עם הגעתו הוא התיישב בשולחן הכבוד לצד כל המכובדים, ולאחר רבע שעה פנה לכיוון היציאה", אמר. "בחורי ישיבה אשכנזים הקיפו אותו מכל הכיוונים, צעקו לעברו בוז ואמרו ש'אנשים כאלו לא צריכים ברבנות הראשית'". התקיפה הפיזית נגד הרב סתיו הגיעה יום אחד בלבד לאחר שמנהיגה הרוחני של ש"ס, הרב עובדיה יוסף, תקף את הרב סתיו בחריפות ואמר שהוא "מסוכן ליהדות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully