וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מת העיתונאי שחיסל את הקריירה של הגנרל שלעג לאובמה

מייקל הייסטינגס, כתב המגזין רולינג סטון, פרסם לפני 3 שנים ראיון נפיץ עם מפקד כוחות נאט"ו באפגניסטן סטנלי מקריסטל - והביא להדחתו. הוא נהרג הלילה בתאונת דרכים

מייקל הייסטינגס, עיתונאי המגזין רולינג סטון, שכתבת התחקיר שפרסם לפני שלוש שנים חיסלה את הקריירה של מפקד כוחות נאט"ו באפגניסטן, נהרג לפנות בוקר (רביעי) בתאונת דרכים בלוס אנג'לס, שם התגורר. הוא היה בן 33. מכוניתו התנגשה בעץ ועלתה באש.

בריאיון הנפיץ שפרסם הייסטינגס בחודש יוני 2010 תחת הכותרת "The Runaway General", הטיחו הגנרל סטנלי מקריסטל ועמיתיו ביקורת קשה בממשל אובמה. בין היתר הם לעגו לסגן הנשיא ג'ו ביידן וליועץ לביטחון לאומי ג'יימס ג'ונס. אובמה הדיח את מקריסטל מתפקידו חרף התנצל שפרסם המפקד הבכיר ולמרות שביקש להתפטר קודם לכן.

הייסטיינגס גדל בוורמונט ובבגרותו עבר לניו יורק. בשנת 2002, בגיל 22 ואחרי שסיים את הלימודים באוניברסיטת ניו יורק, החל לעבוד כמתמחה ללא תשלום במגזין ניוזוויק. בשנים 2007-2005 שימש שליח המגזין בעיראק, ועזב כשחברתו נהרגה שם במארב. את ספרו הראשון, "איבדתי את אהבתי בבגדאד", חיבר על סיפור מותה. בספרו השני, "המבצעים", שב לסיפורו של הגנרל מקריסטל.

הגנרל סטנלי מקריסטל. AP
הגנרל סטנלי מקריסטל, לשעבר מפקד כוחות נאט"ו באפגניסטן/AP

בן סמית, עורך האתר BuzzFeed שבו החל לעבוד הייסטיינגס בשנה שעברה, אמר: "אנחנו המומים והרוסים מהחדשות הללו. מייקל היה עיתונאי נהדר ואמיץ, עם דחף נהדר וכישרון לגרום לקוראים להתעניין בכל דבר שהוא סיקר, החל במלחמות וכלה בפוליטיקה".

וויל דיינה, עורך המגזין רולינג סטונן, ספד להייסטינגס: "לעיתונאים דגולים יש הילה מחשמלת סביבם. יש תחושה שהסיפורים בוערים בתוכם, ושאין עבורם שאיפה או דרך טובה יותר לחיות את החיים, אלא לרדוף אחרי הסיפורים האלה ללא פשרות".

לקריאה נוספת:
דו"ח: ייתכן שאובמה הזדרז להדיח את מקריסטל
התחקיר המלא שפרסם הייסטינג ב"רולינג סטון"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully