וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי דברי הרב עובדיה: הרב סתיו הותקף בחתונה

17.6.2013 / 8:32

בחורי ישיבה הקיפו את מועמד הבית היהודי לרבנות הראשית במהלך חתונת בתו של רב הכותל, קיללו ודחפו אותו. בדרשת יום השבת, תקף הרב עובדיה את סתיו: "מסוכן ליהדות"

מדיבורים למעשים: הרב דוד סתיו, מועמד הבית היהודי לתפקיד הרב הראשי לישראל, הותקף אמש (ראשון) על ידי קבוצה של צעירים במהלך חתונת בתו של רב הכותל, כך עולה מעדויות שהגיעו לוואלה! חדשות. התקרית אירעה לאחר שבדרשת יום השבת האחרונה שנשא, תקף המנהיג הרוחני של ש"ס, הרב עובדיה יוסף, את הרב סתיו באופן חסר תקדים. "מי שמעמיד דיין שאינו ראוי, אין לו חלק לעולם הבא", אמר עובדיה על מפלגת הבית היהודי שמריצה את סתיו לרבנות הראשית, "שלא תצא תקלה תחת ידינו, האיש הזה מסוכן ליהדות".

על פי עדות משתתף אחד בחתונה, הרב סתיו ביקש אישור להגיע לחתונה ונענה בחיוב. "עם הגעתו הוא התיישב בשולחן הכבוד לצד כל המכובדים, ולאחר רבע שעה של שהות במקום פנה לכיוון היציאה", אמר. "בחורי ישיבה אשכנזים הקיפו אותו מכל הכיוונים, צעקו לעברו בוז ואמרו ש'אנשים כאלו לא צריכים ברבנות הראשית'". לאחר מכן, על פי העדות, מספר בחורי ישיבה החלו לדחוף את סתיו, ואנשיו של רב הכותל גוננו עליו בגופם.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הרב סתיו בחתונה, אמש/מערכת וואלה!, צילום מסך

כבר אתמול גינתה הנהלת רבני צהר, שהרב סתיו משתייך אליה, את דבריו של יוסף וטענה כי מדובר בהסתה. "סגנון הדברים, תוכנם ועצם הקביעה שנאמרו על ידי אדם בלי שנעשה המעט של היכרות עם האדם אותו מלבינים ברבים, מעידים על הצורך הדחוף בשינוי פני הרבנות בישראל", נמסר.

עוד נמסר כי עם ישראל זקוק לרבנות שתדע לחבר את היהדות אליו ולא להשניאה בחירופים ובגידופים. "הציונות הדתית אינה זקוקה לאישורים של מאן דהוא לגדולי התורה שלה והיא תדע להנחיל את מורשתה הציונית-יהודית לעם ישראל כולו. אנו קוראים לרב יוסף לעשות תשובה ולבקש מחילה אחרי שכשל בעוון הלבנת פנים ברבים. וידועים דברי חז"ל על חומרת עונש הנכשל בעוון זה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully