וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשעה זו: המשטרה חושפת פרטים מחקירת הרצח בבר-נוער

5 ימים אחרי מעצר החשודים, מכנסת המשטרה מסיבת עיתונאים בה תחשוף מידע ראשוני בנוגע לרצח במועדון הקהילה הגאה בתל אביב, ובנוגע לחלק מהמעורבים בו. הצטרפו למשדר וואלה!

פרטי חקירת הרצח בבר-נוער נחשפים - משדר מיוחד בוואלה! חדשות

LIVE

חמישה ימים אחרי מעצר החשודים במעורבות ברצח במועדון הבר-נוער של הקהילה הגאה בתל אביב - מסירה בשעה זו (שני) המשטרה באופן חלקי את צו איסור הפרסום שהוטל בעניין. במסיבת עיתונאים המכונסת כעת במשרדי מחוז תל אביב תספק המשטרה פרטים ראשונים בנוגע להתפתחות המשמעותית בחקירה, ובנוגע לעצורים בפרשה. מוקדם יותר נועד מפקד מחוז תל אביב, ניצב בנצי סאו, עם הנפגעים ובני משפחותיהם ועדכן אותם בחלק מפרטי החקירה. בצאתם מהתדרוך, אמרו חלק מנפגעי האירוע, שסירבו להזדהות, כי התדרוך לא סיפק להם די תשובות וכי כעת יש להם יותר שאלות לגבי האירוע.

פענוח הרצח בבר-נוער: כותרות נוספות
הרצח בבר נוער: החשודים עומתו, אך לא נשברו
המשטרה: הנערים לא היו המטרה, ”לא פשע שנאה”
הוארך מעצרו של הפעיל בקהילה הגאה

מסיבת עיתונאים של משטרת ישראל בנושא חקירת הרצח בבר-נוער. יוני 2013. ניב אהרונסון
בכירי מחוז תל אביב במסיבת העיתונאים, היום/ניב אהרונסון

כזכור, במסגרת חקירת הפרשה נעצרו ארבעה בני אדם - שלושה בחשד למעורבות ברצח ואדם נוסף, פעיל מוכר בקהילה הגאה, בחשד לקשר למניע הרצח. בימים האחרונים - מאז נודע דבר המעצר - התפרסם ברשת מידע אודות העצורים והשתלשלות האירועים. עם זאת, בית המשפט סירב לדרישות לאשר את שחרור הפרטים לידיעת הציבור, והותיר את צו איסור הפרסום על כנו.

מיכאל קובלסקי, שנפגע באירוע הירי לפני ארבע שנים, הגיע היום יחד עם נפגעים אחרים ועם חניכים בבר-נוער למשרדי המשטרה לקראת חשיפת חלק מפרטי החקירה. "זה מחזיר מאוד אחורה, המון מחשבות שרצות בראש, סימני שאלה, יותר סימני שאלה חדשים משיש תשובות, ולא פשוט", תיאר את התחושות לאחר השיחה עם ניצב סאו. "אבל לפחות יש התקדמויות, שזה גם בסופו של דבר חיובי מאוד". לדבריו, "היה חשוב שהמשטרה תעשה את השיחה באופן ישיר מולנו. בסופו של דבר, בעיקר היה לנו חשוב ככה לשמוע באמת מהם במה מדובר ולא רק מהמון שמועות שמגיעות מסביב".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

כשנשאל אודות המניע של החשודים ברצח, השיב: "אני לא יודע אם המשטרה בעצמה יודעת להגיד למה הם עשו את זה, נראה לי שזו שאלה קשה 'למה', כשמדברים על רצח של שני אנשים, ולהיכנס למועדון נוער ולהתחיל לירות לכל עבר בנערים, אין באמת תשובה שמניחה את הדעת לשאלה למה". בהתייחסו לפעיל המוכר בקהילה שנעצר במסגרת החקירה, אמר: "זה מאוד מאוד קשה, זה מן הסתם אחד הדברים המבלבלים והלא פשוטים סביב הסיפור, אבל אני כמו כולם מחכה לתשובות שאין לדעת מתי יגיעו".

נוכח המצב האבסורדי בו חרושת של שמועות מציפה את האינטרנט, קראה ח"כ זהבה גלאון (מרצ) לאפשר את גילוי המידע. "לבתי המשפט יש יד קלה מדי על ההדק באישור צווי איסור פרסום גורפים, שנעדרים רגישות לזכות הציבור לדעת", אמרה גלאון באירוע שבתרבות בתל אביב לפני יומיים. "בשל חשאיות מוגזמת ולא פרופורציונלית פוגעים ומטילים צל על תושבי פרדס כץ ועל חברי הקהילה הגאה. על בתי המשפט לאזן את בקשות המשטרה לצווי איסור פרסום, ולדאוג למניעת הכפשה קולקטיבית של ציבור שלם".

בכיר בקהילה הגאה בהארכת מעצר בשלום ת"א. יוני 2013. דרור עינב
הארכת מעצרו של פעיל הקהילה, אתמול/דרור עינב

דני סלייפר, חבר ועד ומדריך בבר-נוער, התייחס היום במשדר וואלה! חדשות למעצרו של הפעיל המוכר בקהילה. "מתוך היכרות ארוכת שנים עם החשוד מהקהילה, הוא תרם רבות לקהילה", אמר סלייפר. "אני מתקשה להאמין שמה שהתפרסם נכון. לא ניתן להכפיש קהילה שלמה בגלל אדם מסוים. קשה לי להאמין שהוא אשם. גם אם ההסתה של חברי הכנסת החרדים לא קשורה, השנאה קיימת וצריך לצאת נגדה. מדובר כאן גם בנקמה ורקע אישי".

ניצב-משנה (בדימוס) אבי דבידוביץ' התייחס במשדר לעמדת המשטרה בפרשה. "מפקדי המשטרה נמצאים במצב מוזר, הם ביקשו צו גורף ולא היה מקום לצו כזה", אמר. "הצו גורף עד כדי גיחוך. החשודים מוכרים בשכונות שלהם. מגוחך שהשופט נעתר לצו".

"מעצרו נחת עליו כסיפור קפקאי"

במקביל, בית משפט השלום בתל אביב האריך אתמול בשלושה ימים נוספים את מעצרו של הפעיל בקהילה הגאה, שחשוד בכך שהיה לו קשר לפרשת הרצח. החוקרים מקווים כי יצליחו לגבות הודאה מאחד החשודים במעורבות באירוע, ובמהלך סוף השבוע ערכו עימותים בין החשודים. למרות זאת, אף אחד מהם לא נשבר, לא כשל בלשונו ולא הודה בדבר.

חדר המועדון בו התבצע הירי בתל אביב נגד הקהילה ההומו-לסבית. רויטרס
זירת הרצח בבר-נוער ב-2009/רויטרס

גם אם לא יצליחו לגבות הודאה מאחד החשודים, במשטרה אופטימיים לגבי התיק וסבורים שיש בידיהם די ראיות להגשת כתב אישום. שלושת החשודים ברצח יישארו במעצר לאחר שמעצרם הוארך בסוף השבוע ב-11 יום. על פי ההערכה הזהירה של המשטרה הפעיל בקהילה ידע במהלך ארבע השנים שחלפו מאז הרצח שהוא היה הכתובת לכדורים.

פרקליטו של האיש, עו"ד רן אלון מהסנגוריה הציבורית, אמר כי מרשו מכחיש כל קשר למעשים המיוחסים לו וגם את ההערכה כי ידע על כל קשר בינו לבין האירוע בבר נוער. "כל התקופה מאז הרצח המזעזע ועד ליום מעצרו הוא ניסה לסייע ככל יכולתו למשטרה לפענוח הרצח ומאוד ישמח על תפיסת האשמים בביצוע המעשה", אמר עו"ד אלון. "חשוב לציין כי מעצרו נחת עליו כסיפור קפקאי מפתיע וגרם לו לנזק עצום, שכן מדובר באדם שפעל רבות למען הקהילה שאליה הוא משתייך ואף זכה באות הוקרה על פעילותו ההתנדבותית הרבה. כל המעצר שלו הוא לטעמי מיותר".

(עדכון ראשון: 13:06)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully