וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עוד מבוכה לארדואן: נסע למרוקו - והמלך "הבריז"

5.6.2013 / 0:20

אם לא די בהפגנות נגד שלטונו, גם ביקורו של ראש הממשלה באפריקה נפתח ברגל שמאל: המלך מוחמד נעדר מקבלת הפנים הרשמית - וכנס של 300 אנשים עסקים טורקים בוטל ברגע האחרון

מבוכה לראש ממשלת טורקיה, רג'פ טייפ ארדואן, המבקר בצפון-אפריקה בימים של מהומות קשות בארצו. כלי תקשורת במרוקו ובתוניסיה דיווחו אתמול (שלישי) כי ארדואן זכה לקבלת פנים צוננת ברבאט אחרי שמלך מרוקו, מוחמד השישי, נעדר מהפגישה שנקבעה לשניים.

ארדואן בא למרוקו בלוויית רעייתו אמינה ועם שר החוץ הטורקי אחמט דאווטאולו. יועצים של שתי הממשלות נפגשו לשיחות קצרות, ולאחר מכן עזב ארדואן את מרוקו והמשיך לאלג'יריה. היום הוא נאם בפני הפרלמנט באלג'יריה, ומחרתיים ינעל את ביקורו באפריקה בסיור בתוניסיה וישוב לאנקרה.

ראש ממשלת טורקיה, רג'פ טייפ ארדואן, מתלחשש בביקור ברבאט, מרוקו. 4 ביוני 2013. רויטרס
רג'פ טייפ ארדואן בשדה התעופה ברבאט/רויטרס

בתוך כך דיווח ה"ביזנס", יומון כלכלי בתוניס, על מבוכה נוספת בביקור. איגוד התעשיינים של מרוקו ביטל במפתיע כינוס שנקבע עם 300 אנשי עסקים שנכללו בפמליה הטורקית. זאת, בשל טענות כי מקורבים לממשלת מרוקו "השתלטו" על ארגון הכינוס.

ארדואן פסח על מרוקו בביקורו הקודם באפריקה

בראשית השבוע דיווחה סוכנות הידיעות הטורקית אנטוליה כי "ראש הממשלה ארדואן יזכה לקבלת פנים רשמית במרוקו, ויתקבל ברבאט על ידי המלך בכבודו ובעצמו". בראיון שהוגדר בלעדי, אמר לטורקים שר החוץ המרוקני, סעד א-דין אל-עות'מאני, כי מלך מוחמד מצפה בקוצר רוח לביקור, בו ידונו שני המנהיגים במלחמת האזרחים הסורית, בשותפות כלכלית-אסטרטגית ובמשבר הצבאי במאלי.

זהו ביקורו השני של ארדואן במרוקו. קדם לו ביקור במדינה בחודש מרץ 2005. לא ברור מה גרם למלך מוחמד להיעדר מהפגישה. לפי אחת הפרשנויות שנכתבה בעיתונות המרוקנית, קבלת הפנים הצוננת היא תגובה לדילוגו של ארדואן על מרוקו בסיור שערך ראש הממשלה הטורקיה באפריקה בעבר. בספטמבר 2011 הוא שביקר בלוב, בתוניסיה ובמצרים, אך פסח על מרוקו. בשעתו, פירשו ברבאט את הדבר כהתעלמות מחשיבותה האזורית של מרוקו, ומקורות שונים טענו כי ארדואן מבקש לצבור השפעה אך ורק במדינות שחוו את "האביב הערבי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully