בנק לאומי הודיע על העמדת החוב של גנדן לפירעון מיידי

בדוח של IDB אחזקות נכתב כי חברת גנדן קיבלה הודעה מצד בנק לאומי שהוא מתכוון להעמיד את החוב של החברה לפירעון מיידי ■ חברת גנדן שיעבדה כ-30% ממניות IDB אחזקות לבנק לאומי ■ החוב של גנדן מוערך בכ-450 מיליון

חברת IDB אחזקות ו-IDB פיתוח של נוחי דנקנר פרסמו אתמול בלילה את הדוחות הכספיים שלהם לרבעון הראשון של 2013. מהדוח של IDB אחזקות עולה כי בנק לאומי החליט להעמיד לפירעון מיידי את החוב שיש לחברת גנדן ונוחי דנקנר כלפי הבנק.

על פי הדיווח, בנק לאומי החליט להעמיד את החוב שיש לחברת גנדן, והמוערך בכ-450 מיליון שקל, לפירעון מיידי "ושומר על זכויותיו לרבות נקיטה בהליכים משפטיים לגביית החוב". חברת גנדן הולדינגס, שיעבדה כ-30.7% מהמניות של IDB אחזקות המחזיקות בהן לטובת בנק לאומי תמורת החוב.

בהודעה נכתב כי כ-7% נוספים של המניות המוחזקות על ידי גנדן משועבדות לטובת בנק מזרחי טפחות ועוד כ-5.62% מהמניות משועבדות לטובת הבנק השוויצרי קרדיט סוויס, אך אף אחד משני הבנקים עדיין לא הודיע על מימוש השעבודים.

מחברת גנדן נמסר בתגובה: "נוחי דנקנר ושותפיו בגנדן פועלים בימים אלה לחיזוק החברה בכמה מישורים במקביל. פעילות זו כוללת, בין היתר, מגעים לגיוס משקיעים נוספים לגנדן והמשך המאמצים הבלתי פוסקים לחזק ולייצב את הנכס המרכזי של גנדן - מניות אידיבי אחזקות".

נזכיר כי לפני כחודש וחצי ב-19 באפריל התכנס דירוקטוריון בנק לאומי לישיבה דחופה וזאת בעקבות הלחץ הציבורי שהופעל על הבנק בעקבות הדרישה של דנקנר לבצע מחיקה של שליש מהחוב של גנדן כלפי לאומי שהם כ-150 מיליון שקל. דירקטוריון הבנק החליט לבטל את החלטת המחיקה, החלטה שקיבלה את תמיכתה של מנכ"לית הבנק רקפת עמינוח-רוסק.

כאמור אתמול התפרסמו הדוחות הכספיים של IDB אחזקות ו-IDB פיתוח. מבחינת הרבעון הראשון, אי.די.בי אחזקות סיימה את הרבעון הראשון של 2013 ברווח נקי של 130 מיליון שקל בהשוואה לרווח נקי בסך של 315 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד, ולהפסד בסך של 947 מיליון שקל בשנת 2012.

אי.די.בי פתוח סיימה את הרבעון הראשון ברווח נקי של 159 מיליון שקל, בהשוואה לרווח נקי בסך של 342 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד ולהפסד בסך של 733 מיליון שקל בשנת 2012.